شرکت تک افزار 1
هدف شرکت تک افزار یک : تشکیل دولت الکترونیک مستضعفین
مستضعفین چه کسانی هستند؟ مستضعف بودن سه فاز دارد... منطقی صغیر کبیر... مستضعف منطقی کسی است که در معرض مستضعف بودن است (چه بالقوه چه بالفعل) و چنین مستضعفی لزوما فقیر نیست، بلکه افراد ثروتمند هم میتوانند مستضعف منطقی باشند فقط برای شروع کافی است اهل طغیان نباشند. چون مسلما کسی که ثروتمند است ولی اهل طغیان نیست دلش با مستضعفین است. چطور میشود اهل طغیان نباشی و ببینی با انسانی بدرفتاری میشود و آزرده نشوی؟ اگر آزرده شوی و اهل طغیان نباشی مثل آیه قرآن در اموالت برای محرومین و نیازمندان حق قرار میدهی... مستضعف صغیر کسی است که بالفعل مورد بدرفتاری قرار میگیرد منتهی عضوی مفید در جامعه است و جامعه به او نیاز دارد و اگر تمام مستضعفین صغیر حذف شوند جامعه لطمه کامل میبیند. مستضعف کبیر کسی است که بالفعل مورد بدرفتاری است منتهی عضو بیفایده یا مضر برای جامعه تشخیص داده میشود و اگر تمام مستضعفین کبیر حذف شوند ظاهر جامعه بدون لطمه به کارش ادامه میدهد.
منظور از بدرفتاری چیست؟ جامعه یک رفتار عادلانه مقابل هر عضو اتخاذ میکند. به این رفتار عادلانه رفتار میزان میگویم. هر رفتاری که مرتبه وجودی پائین تری نسبت به رفتار میزان داشته باشد یک بدرفتاری است. مثل حق تغذیه مناسب برای افراد جامعه... اگر همه به گوشت احتیاج بنیادین داشته باشیم و جامعه در ظرفیتش تولید گوشت برای همه علاقه مندان وجود دارد، در صورتی که جامعه به محتاج گوشت نرساند در واقع با آن فرد بدرفتاری کرده است.
بدرفتاری نیز سه فاز دارد، منطقی صغیر و کبیر... بدرفتاری منطقی به مجموعه رفتارهای ناقض مواد پروتکل انسانیت مرجع گفته میشود که جامعه هنوز نتوانسته از آنها خارج شود با اینکه ظرفیتش را در راستای خروج از آن به کار میگیرد... بدرفتاری صغیر مثل بدرفتاری منطقی است با این تفاوت که جامعه به هیچ عنوان ظرفیتش را برای خروج از این کار قرار نداده است. بدرفتاری کبیر مثل بدرفتاری منطقی است با این تفاوت که جامعه ظرفیتش در راستای اعمال چنین رفتاری به کار گرفته میشود. مثل سخت کردن ازدواج برای توده مردم یا حتی خواص، مثل به زندان انداختن داماد هایی که توان پرداخت مهریه ندارند. مثل تحمیل قانون باطل به قانون حق... در مورد تحمیل قانون باطل باید گفت هنوز خیلی زود است در موردش صحبت کنیم ولی به عنوان تمرین ذهنی در موردش بحث میکنیم...
حاشیه مستضعفین بماند... دولت الکترونیک مستضعفین چه کار میکند؟
حرکت اول: جلب نظر مردم به لزوم تشکیل دولت مستضعفین. (نیاز به معروف کردن پیگیران انقلاب اسلامی با گرایش ایجاد دولت مستضعفین یک قدم راهبردی است. البته با ایجاد حداقل کننده ی آسیب هایش که یا ریزش هستند یا نفوذ...) اگر فردی حرف دولت مستضعفین را بزند و معروف باشد محافل لازم برای تفکر در این زمینه و یادداشت مشاهدات زمینه ساز عملیات ایجاد دولت را فراهم میکنند... البته ایجاد پردازش دولت مستضعفین راه درازتری دارد که نیازمند مرشدهایی است که طبق تز من آژپاک باشند و راه آژپاک بودن اینست که هیچ بدیهی ای نپذیری الا اینکه خدا را با آن ببینی... شاید ایجاد دولت طبق تز غربی ها مثل آمپول سموم خطرناکی را وارد حکومت سازی بنماید بنابراین در ایجاد حکومت انقلاب اسلامی نباید بدیهیات غربی شرقی را بی چون و چرا پذیرفت... بسیاری کج روی ها دنباله روی از بدیهیات غلط است. البته باید پیشروی کنیم اما مراقب باشیم هرجا مجبور شدیم از آژپاکی کنار برویم با نرمبندی استحکامات پیش برویم تا بشود در موقع لزوم از مسیر طلب حقیقت گشایشی بشود و استحکام اصلی را در بستن استحکامات پیدا کنیم...
حرکت دوم: تعریف دولت مستضعفین به صورت مطلق در قانون اساسی آن... از آنجا که قانون اساسی مطلقا صحیح سخت بدست می آید میشود اعلام کرد هرکسی که مایل است قانون اساسی خودش را بنویسد. مسلما هرکسی در ظرفیت ایجاد چنین چیزی نیست. پس اینجا باب تقلید قانونی را باز میکنیم. اگر مردم و دولت های مستضعفین صددرصد روی یک قانون اساسی روی به تقلید آوردند قانون تصویب میشود. اما اگر یک نفر قانون خودش را نوشت باید مکانیزمی تعریف شود که او بتواند شاخه دولت خودش را تاسیس کند. مسلما چنین آزادی ای نهایت مطلوب ماست ولی آفات مهمی نیز دارد. در هر صورت این حرکت دوم بسیار حیاتی است. من طرفدار آزادی مطلق هستم، آزادمردی یعنی اینکه در معنا محو شوی و خودت باقی بمانی. آزادی مطلق یعنی رسیدن به وجود توحیدی که در مبحث اختیار انسان به آن میپردازم...
حرکت سوم: عملیاتی سازی دول مستضعفین و ایجاد استحکامات (اجرایی قانونی قضایی و...)
حرکت چهارم: پی بردن به منطق دولت مستضعفین و ایجاد نظام ضد تخطی... (فعلا منطق روز منطق ضدتخطی تعریف شده است و باب منطق تحقیقی باز نشده است. امیدوارم روزی منطق تحقیقی باز بشود آنوقت در این زمینه خیلی شکوفایی ها خواهد شد.)
حرکت پنجم: ارزشیابی الگوی الگوریتمی دولت مستضعفین و ایجاد نظام آماری ارزشیابی علمی و ... (در تحقیق الگوریتمی خیلی عقبیم ولی بررسی آماری و علمی رفتار هر فرد یا جریان به پرده برداری از این زمینه کمک میکند.)
حرکت ششم: گشایش اسراری که دولت مستضعفین را به مکان خودش برساند بوسیله آزمون و خطا (انتخاب طبیعی و بهره گیری از علوم تجربی و تلاش برای استقرار حکمت میان حکمرانان دولت مستضعفین و قشرهای تاثیرگذار و تاثیرپذیر)
فعلا در فاز حرکت اول هستم. یک برنامه دارم و آن اینست...
تلاش برای جذب نوجوانان به مساجد توسط سیستم های مکانیزه شرکت تک افزار یک
ماده اول) هر مسجد یک دفتر شرکت تک افزار یک است. دفتر به کادر مدیریت احتیاج دارد. نقدینگی میخواهد. البته فعالیت دفتر باید محو در ایجاد یک معنا باشد.
نحوه ایجاد کادر مدیریت:
در سیستم ابتدا مسجد ثبت نام میشود. سه نوع مسجد داریم، مسجد پیوسته به شرکت تک افزار یک، مسجد بی تفاوت به شرکت، مسجد مضر به شرکت. فعلا برنامه اصلی ما با مساجدی است که به شرکت میپیوندند و برای فعالیت در مساجد دیگر برنامه ندارم.
شرکت تک افزار یک قصد دارد تمامی انگیزه هایی که یک کامپیوتر یا موبایل میتواند در جذب نوجوانان به مساجد داشته باشد را در یکجا و به صورت یکپارچه جمع کند. از آنجا که دوست دارم فعالیت های جدی محور اصلی فعالیت باشند فعلا در مورد انگیزه های اقتصادی صحبت کنیم...
مسجد نمونه جایگزین بانک در فعالیت های اقتصادی شود. از آنجا که هیچ پولی ندارم و اگر هم داشته باشم صرف ساخت نرم افزار های ایجاد زیرساخت دولت مستضعفین میکنم نه اینکه به کسی بدهم مدل فعالیتم کار با پول پاک است. قصد دارم به نوجوانان پول پاک اهدا کنم. منتهی نحوه کارم با پول پاک اینچنین است که باید طوری سازمان دهی بکنمش که سرمایه گذار در پول پاک ترغیب بشود روی آن فعالیت کند. خروج پول پاک به پول آزاد از دو طریق بیست درصد صفی و هشتاد درصد از طریق قرعه کشی انجام پذیر است. در روش صفی به هفت ریشتر میزان نیاز به پول افراد را تقسیم میکنیم. مثلا کسی که اولین نفری است که وارد صف پول پاک شده است میگوید من الان صفر ریشتر نیاز به پول آزاد دارم. این فرد در صف هشتم قرار میگیرد و بعد از اینکه هیچ کس در هفت صف قبلی نبود پولش را دریافت میکند. معیار ریشتر بندی هم مقاله آن فرد در زمینه احتیاجش به آن پول است که از پنج ساختار تبعیت میکند. شاید فرد بگوید من هفت ریشتر به پول احتیاج دارم و نمیتوانم بگویم چرا خجالت میکشم. در اینجا لازم است عادل اقتصادی وارد کار شود و بعد از یک جلسه مطمئن شود فرد مذکور واقعا چنین احتیاجی دارد. البته در الگوریتم نویسی خیلی حرف ها میشود زد و به نظرم باید روز به روز الگوریتم را پیشرفته تر کرد و این حرفها برای خالی نبودن عریضه بودند بیشتر...
امتزاج فعالیت های فرهنگی در مسجد با اقتصاد... مثلا سیستم نرم افزاری به نوجوانانی که در محفل قرآن شرکت خالی از طغیان داشته باشند. پول پاک صادقانه دریافت میکنند. پول پاک صادقانه به صورت قرعه کشی به پول آزاد تبدیل خواهد شد. همچنین نوجوانانی که بتوانند در مسابقات ارزشیابی محافل قرآنی صاحب تراز مقبول بشوند تمام پول پاک صادقانه ای که در یک ترم کسب کرده بودند به پول پاک هادی تبدیل میشود. این پول به صورت صفی به پول آزاد تبدیل میشود. مثلا مسجد چهار کارگاه حفظ قرآن ، تفسیر قرآن ، تدبر در قرآن ، علوم قرآنی ایجاد میکند. شاید نوجوان مذکور در حفظ قرآن فعالیت کند ولی در حین ارزشیابی بفهمیم نتوانسته میزان مقبولی حفظ کند و پولش صادق میماند. با اینکه مثلا صد ساعت در جلسه شرکت کرده است. همان صد واحد پول صادق برایش صادر میشود. اما نوجوان دیگر یک ساعت در جلسه شرکت میکند ولی در ارزشیابی میزان مقبولی حفظ میکند اما اینجا نیز تنها به اندازه همان یک ساعت پول هادی دریافت میکند. لازم است مدیریت محفل قرآنی در صورت بروز طغیان هایی که باعث میشود محفل قرآنی کیفیت و جذابیت اش از دست برود نیز توانایی اعمال سلیقه داشته باشد. مثل سخن گفتن و خوردن یا هر کاری که کیفیت محفل را پائین می آورد.
فعالیت فرهنگی به قرآن ختم نمی شود. هر کسی هر فعالیت فرهنگی که با اسلام سازگاری دارد را به مسجد بکشاند در صورت جذب سرمایه گذاری موفق باید تشویق شود. شاید مثلا مطالعه و شرح کتاب صد کلمه یا کتاب کافی یا معراج السعاده یا بسیاری فعالیت های دیگر نیز تعریف بشود.
سوال) آیا دادن پول پاک به افراد انگیزه های مذهبی را آتش نمیزند؟ پول پاک معنای اصلی اش پولی است که طوری تنظیم شود که فقط باعث ایجاد تعالی شود. اگر پول میگیری که تعالی بسازی و در انگیزه های مذهبی فعال هستی که تعالی پیدا کنی ایندو در هم ضرب نشوند جمع میشوند کم فهم !
سوال) آیا خروج پول پاک به پول آزاد باعث از بین رفتن پاکی آن نمیشود؟ چرا میشود... درست میگویی منتهی برای جذاب کردن پول پاک لازم است دست به این کار هم بزنیم و الا صحیح اینست که پول پاک مکانیسم بسیار پیشرفته تر به خود بگیرد. مثل طرح کالابرگ... البته خودمانیم، اگر شرکت اسنپ در زمینه ارائه کالابرگ همکاری میکرد خیلی بهتر بود. مثلا من به اسنپ بگویم اقلام ده گانه را در ارزانترین صورت یکجا جمع کن (مثل مدرسه در روز جمعه) من میخرمشان (نمیدانم اسنپ خوب است یا بد ولی میبینم صدا و سیما و مسئولین با ایرادات بنی اسرائیلی به آن میتوپند ناراحت میشوم. اسنپ نوعی پیشرفت نرم افزاری است و نباید با آن مبارزه شود)... ولی متاسفانه طرح کالابرگ خوب دنبال نشده چون در زمینه تزریق مویرگی پیشرفته نیست...
سوال) اگر تصمیم گرفته شود پول پاک هیچوقت قابل تبدیل به پول آزاد نباشد چه؟ به نظرم راه خوبی است. مثلا کاری کنیم همه سرمایه دارانی که امروزه خمس نمیدهند مجبور به دادن خمس شوند آن هم از طریق پول پاک... مثلا از تمام مردم ایران اجاره زمین بگیریم بگوییم با عرض معذرت به دلیل اینکه بعضی ها لای شما مخفی شده اند و خمس و زکات نمیدهند از شما یک ریال پول پاک به ازای هر صد متر مربع زمینی که دارید میگیریم. راه به دست آوردن پول پاک یا خریدن آن توسط پول آزاد خواهد بود یا شرکت در فعالیت های مسجدی (شرکت در فعالیت حکومت انقلاب اسلامی) ... سپس به مرور میزان گرفتن پول پاک از مردم را افزایش دهیم و سپس از طریق مراجع تقلید و ایجاد مصالحه اجاره گرفتن از قشر مستضعف صغیر و کبیر را ملغی کنیم.
سوال) فکر میکنی نظریاتت در مورد پول پاک اکمل هستند؟ به هیچ وجه شاید دقیقا برعکسش صحیح بود شاید هم کاملا صحیح بود هیچ اطمینانی نیست باید در عمل مشخص بشود.
فعالیت های حکومت انقلاب اسلامی اعم از ثروت سازی و جذاب سازی ثروت قسمت اهم ماجرا هستند. پول پاک پس از جا افتادن و ایجاد حالت مشاهده کامل معنای آن باید شروع به ثروت سازی و جذاب سازی ثروت به روش رسیدن به تعالی کند. لازم است در زمینه ثروت سازی به الگوریتمی برسیم که در آن هر ایرانی به محصولات مورد نیازش برای ایجاد یک زندگی متعالی برسد. دوری از اسراف باید فرهنگ بشود... به نظرم برای اینکه بفهمیم آیا یک خانواده اهل اسراف هست یا خیر باید از خط کش های زیادی استفاده کنیم. یک خط کش خوب اینست ببینیم آیا عمل تفکیک زباله ها را به درستی انجام میدهند ؟ زیرا کسی که پنجاه را دارد شاید صد هم داشته باشد. تفکیک زباله مصداق پنجاه داشتن در عدم اسراف است. کسی که در عدم اسراف جهاد میکند مسلما در زمینه تعالی اقتصادی هم فعالیت خواهد کرد. عدم اسراف داشتن پنجاه است و فعالیت متعالی اقتصادی صد...
سوال) یعنی میخواهی عدم اسراف را تحمیل کنی؟ سوال خوبی نیست... به قول بهجت اگر خودمان را اصلاح کنیم به تدریج جهان اصلاح خواهد شد... کسانی که اعلام آمادگی برای فعالیت در حکومت انقلاب اسلامی میکنند باید با هم جمع شوند و آنقدر خودشان را اصلاح کنند که آرام آرام موتورهای پذیرش در جهان نور پردازش توحیدی وجودشان را ببینند و اذهان مقاوم به دقت در حکومت اسلامی با دیدن تلالو و تابش این نور سر تسلیم فرود بیاورند. هدف اینست افرادی که موافق هستند صحیح محض عمل کنند آنوقت معادلات جهان به سمت اصلاح گام خواهد برداشت...
مطلبی دیگر از این انتشارات
آزادی بیان و دولت مستضعفین
مطلبی دیگر از این انتشارات
عقل (جنگلبانی اعتقادات)
مطلبی دیگر از این انتشارات
استخاره عجیب