موشن گرافیک ، تو از همه بهتری!

موشن گرافیک از دیدگاه یک کارآفرین موفق (نیمه موفق)
موشن گرافیک از دیدگاه یک کارآفرین موفق (نیمه موفق)

دوستان خوبم سلام.

امیدوارم از خواندن آخرین مقالات من در این بلاگ لذت برده باشید. برای آنها که من را هنوز نمیشناسند بگویم که من یک کارآفرین موفق (نیمه موفق) ام. من مینویسم. من تحقیق میکنم و من به شما میگویم.

چند روز به صورت اتفاقی با موضوعی آشنا شدم که برایم جذاب بود. موشن گرافیک!

لایک و کامنت های شما نویسنده را ذوق مرگ خواهد کرد!

تابحال یا این نوع از محتوای تصویری را ندیده بودم و یا دیده بودم و توجه نکرده بودم. (شاید به همین دلیل است که من کارآفرین نیمه موفق ام. آخر کدام کارآفرین را میشناسی که تازه در سال 1400 با موشن گرافیک آشنا شده باشد؟ :)

درباره موشن گرافیک و ساخت موشن گرافیک تحقیقات کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که وا حسرتا!

چرا من تا بحال به فکر ساخت موشن گرافیک برای کسب و کار خودم نیفتاده بودم؟؟

این نوع از محتوای ویدیو به جرات یکی از بهترین و جذاب ترین روش ها برای جذب مخاطبان است. بسیاری از مشتریان بالقوه با دیدن موشن گرافیک های جذاب به فکر شروع ارتباط با شما می افتند و من (بعنوان یک کارآفرین نیمه موفق ) از این موضوع کاملا بی اطلاع بودم!!!

پس امروز تصمیم گرفتم تا شما دوستان خوبم را در این وبلاگ با این موضوع مهم آشنا کنم!

موشن گرافیک چیست و به چه درد میخورد؟

موشن گرافیک نوعی محتوای تصویری ویدیویی است که در آن تمام حرکات ، اطلاعات و موضوعات مهم با استفاده از علائم گرافیکی نمایش می یابند. این نوع از محتوای ویدیویی طبق آنچه تحقیق کرده ام احتمالا به این دسته بندی ها تقسیم میشود:

  • دوبعدی (2D motion graphics)
  • سه بعدی (3D motion graphics)
  • موشن گرافیک تبلیغاتی (Advertising motion graphics)

هرکدام از انواع بالا به شیوه ای متفاوت تولید می شوند. مثلا در نمونه ای دوبعدی (که به آن فلت سام هم میگویند) همه چیز به بامزه ترین شکل ممکن صاف و تخت است. هیچ آبجکتی را نمیبینید که بعد سومی داشته باشد. همه چیز صاف است.

اما در نمونه های سه بعدی همه چیز مانند انیمیشن های جذاب و بزرگ است. همه چیز سه بعدی و پر از رنگ است.

موشن گرافیک تبلیغاتی نیز روشی جذاب برای جذب مخاطب و فروش بیشتر است که ای کاش زودتر با آن آشنا شده بودم.

هزینه ساخت موشن گرافیک چقدر است؟

تعرفه ساخت موشن گرافیک چیزی نیست که درباره آن بتوان به این سادگی صحبت کرد. بستگی دارد که چه نوعی از محتوا و در چند دقیقه قرار است تولید شود. شرکت های خارجی را بررسی کردم (تحقیق در ذات من است) .

شرکت های خارجی به ازای ساخت هر دقیقه آن چیزی حدود 1500 دلار دریافت میکنند. (عدد بزرگی نیست، آن را به ریال برنگردانید!!!!)

و شرکت ساخت موشن گرافیک ایرانی چیزی بین 5 تا 10 میلیون ( چرا ما در ایران تا این حد همه چیز را قیمت میکنیم؟؟؟)

یک نمونه موشن گرافیک دوبعدی برایتان آورده ام!

https://www.instagram.com/p/CLZupiVAfK0/?utm_source=ig_web_copy_link

این یک نمونه جذاب است است از یک برند جذاب که حتی درست نمیدانم کارشان چیست اما الحق موشن گرافیک های جذابی داشتند!... ساعت ها در حال بررسی آنها بودم!

حالا نوبت شما است!

من اهل تحقیق و بررسی هستم. احتمالا تا بحال من را شناخته باشید. من میخوانم، بررسی میکنم و برای شما بازگو میکنم. ضمنا عاشق دیجیتال مارکتینگ هم هستم که همین باعث میشود بیشتر در این باره بنویسم.

درباره تولید محتوا تصویری و شاخت انواع ویدیو ها و روند های دیجیتال مارکتینگ کلی حرف برای گفتن دارم که این وبلاگ را برای گفتن حرف هایم عالی میدانم. آیا علاقمندید که با هم دنیای دیجیتال مارکتینگ را زیر و رو کنیم و با تحقیقات خوب، درباره باید ها و نباید های آن صحبت کنیم؟

لایک و کامنت های شما، نویسنده را ذوق مرگ خواهد کرد!