معرفی Codesandbox، یه کد ادیتور آنلاین برای توسعه دهنده‌های وب

کدسندباکس، یه کد ادیتور آنلاین
کدسندباکس، یه کد ادیتور آنلاین

برنامه‌نویس‌ها ساعت‌های زیادی رو پشت کامپیوتر یا لپتاپشون میگذرونن، و بخش زیادی از این زمان رو صرف خوندن و یا نوشتن کد میکنن. معمولا هر برنامه نویسی یه کد ادیتور یا IDE محبوب برای خودش داره و همیشه از اون استفاده میکنه.

زمانی که من شروع کردم به یادگیری کدنویسی، تا چند ماه از اتم استفاده میکردم و بعد از یه مدت رفتم سراغ VSCode و الان بیشتر از یه ساله که دارم ازش استفاده میکنم و خیلی هم ازش راضیم.

بیشتر از یه ساله که دارم برنامه نویسی فرانتند کار میکنم و برای همه پروژه هام میرم سراغ کد ادیتور محبوبم، اما گاهی وقتا که دارم یه مقاله آموزشی میخونم یا یه ویدیوی آموزشی میبینم و میخوام چیزی رو که یاد گرفتم همون موقع امتحان کنم، حوصلم نمیشه که برم سراغ VScode. این جور مواقع دوست دارم همونجا توی مرورگر کدمو وارد کنم و نتیجه رو هم همون موقع ببینم.

قبل از اینکه با Codesandbox آشنا بشم، از CodePen برای اینکار استفاده میکردم، اما اونجا همیشه احساس میکردم که جام تنگه. :))

زمانی که با کدسندباکس آشنا شدم، اولین چیزی که توجه منو جلب کرد، شباهت ظاهریش به VSCode بود. با اینکه کدسندباکس یه وب اپلیکیشنه، اما از نظر عملکرد چیز زیادی از یه کد ادیتور یا IDE کم نداره؛ قابلیت ایمپورت و اکسپورت کردن فایلها و پوشه‌ها، تمپلیت های آماده‌ای که داره و ... . دیدن اینکه یه وب اپلیکیشن چقدر میتونه کامل و کاربردی باشه واقعا برای من جالبه.

بیشتر از این توضیح نمیدم و میذارم خودتون امتحانش کنید، مطمئن باشید که پشیمون نمیشید.

Codesandbox.io

https://codesandbox.io/

امیدوارم که شما هم مث من ازش خوشتون بیاد :)