خاطرات یک هکر کلاه سفید

هکر کلاه سفید | مدیر وبسایت امنیتی پوروج | www.POROJ.ir
هکر کلاه سفید | مدیر وبسایت امنیتی پوروج | www.POROJ.ir

ســـلام
بعد سال ها دوری از فضای وبلاگ نویسی ( آخرین پست وبلاگ شخصیم رو اسفند سال 89 منتشر کردم )
بعد از وقفه ای بیش از ده سال خوشحالم دوباره از این فضای دوست داشتنی یعنی ویرگول دست به قلم شدم تا اینبار به شکل دیگه ای فعالیت کنم.

یادمـه آخرین پستی که در وبلاگم گذاشتم یک نـوجوان دبیرستانی عاشق تکنولوژی و پشت کنکوری بودم که جای اینکه صبح و شب درس بخونم و دنبال تراز بالا در آزمون قلمچی باشم از صبح تا شب سرم توی اینترنت بود ، کارت های اینترنتی که هنوز دارمشون رو یکی یکی مصرف میکردم و آرشیو میکردم برای یادگاری و با صدای قیژو قوژ نوستالژیک مودم Dial UP عشق بازی میکردم ، لحظه موعود وقتی بود که این صدای لعنتی دوست داشتنی قطع میشد و مودم به اینترنت متصل میشد و من رو به دنیای مجازی بکر و دوست داشتنی اون روزا متصل میکرد...

| اتـاق کـارم در حال حاضـر |
| اتـاق کـارم در حال حاضـر |


اون روزا دنیای مجازی مثل الان نبود ...
شخصیت های مجازی اکثرا با قلمشون شناخته میشدن و شاخ شدن توی اون فضا کار هرکسی نبود
خبری از محتوای تصویری و عکس های بزک دوزک شده و هزار نوع فیلتر و ادیت با هوش مصنوعی نبود

تقریبا پول توی اون اکوسیستم جایی نداشت و همه حضورشون فقط برای این بود که محیط اجتماعی وسیع تری از اطرافیانشون رو تجربه کنن و تخصص حرف اول رو میزد ، مثل این روزا همه کارشناس و مربی و کوچ نبودن =))

راستی یادش بخیر D: این علامتا :))شاید یادتون نیاد ولی حتی خبری از ایموجی و استیکر و این قرتی بازیا هم خیلی نبود و مثلا دو نقطه D میشه علامت مرسوم خنده یا این :)) قهقهه بود یا این =)) خیلی قهقهه بود جوری که مثلا داری جر میخوری از خنده :| ، ولی خوب الان با یه خخخخخخ کار در میاد :)))))))

| اتـاق کارم کیوت نیست ؟ | کلا RGB دوســــت |
| اتـاق کارم کیوت نیست ؟ | کلا RGB دوســــت |


خلاصه یاد باد آن روزگاران هرچه بود دوران شیرینی بود
شاید برای نسل بعد از من یعنی نسل دهه هشتادی ها به بعد ، این خاطرات گنگ و نا مفهوم باشه ولی خوشحالم که با وجود سن کم جز اولین نسل کاربران اینترنت در ایران بودم.
یادمه همیشه میگفتم یه کتاب مینویسم با عنوان خاطرات یک وبلاگـــ نویس و از تجارب و اتفاقاتی که برام افتاده میگم ، ولی آدما همیشه خیلی کارا رو دوست دارن انجام بدن و متاسفانه وقفه میندازن تا یه روزی میبینی تاریخ انقضاش میرسه ، الان نه تنها اون خاطرات چون با فضای الان خیلیییی فرق داره منقضی شده بلکه اصلا یادم هم نمیاد دیگه بعد 15 سال خخخخ :))))
بنابراین آخرای این پستم بذارید نصیحت بکنم اول خودم و بعدم شمارو :

هرزمانی فکر می‌کنید یه کاریو باید بکنید تعلل نکنید همون موقع بکنیدش حتما ... اصلا امونش ندید :))
چون اگر همون وقت نکنید یا دیگه نمی‌کنید یا بخواید هم بکنید دیگه وقت کردن نیست و میبینید از وقتش گذشته که گذشتهههه ...

خلاصه کـه گذشته ها گذشتــه ... بیاید در زمان حال باشیم و از حال لذت ببریم نظرتون ؟؟؟
اینبار میخوام بکنم دیگه ...
چیو ؟؟؟
کاری که میخوام بکنم رو دیگه :)) یعنی میخوام اینجـا در ویــرگــول فعالیت کنم و خاطـرات و چـالش های کـاری خودم رو با شما تحت عنوان (( خاطرات یک هکر کلاه سفید )) به اشتراک بگذارم.

| گلایه نکنید چرا مات کردی | یه هکر همیشه باید ناشنــاس باشه اونم در جای عمومی :)) |
| گلایه نکنید چرا مات کردی | یه هکر همیشه باید ناشنــاس باشه اونم در جای عمومی :)) |


الان که در خـدمت شما هستم و دارم این متن رو می‌نویسم اون نوجوان وبلاگـ نویس عاشق تکنولوژی
دکـتـراش رو هم داره میگیره ... و مدت هاست که در زمـینه هک و امنیت داره فعالیت میکنه.

https://poroj.ir/


در تمام این سال هایی که اینترنت من از دایل آپ با سرعت 128KB به پوینت تو پوینت و 5G تبدیل شده کلی اتفاقات و خاطرات باحال مخصوصا توی استارتاپ این سال های اخیرم یعنی وبسایت پوروج | مرجع تخصصی خدمات هک و امنیت ، برام اتفاق افتاده که قطعا خوندن و شنیدنش خالی از لطف نیست.
خاطراتی که خیلی جاهاش فـانه بعضی جاهاش ترسناک و یه جاهایی ... بذارید بیشتر نگم و توی پست های بعد اگر عمری بود و تایمه نداشتم یاریم داد با وویس به صورت پـادکست و یا به صورت متنی براتون پست کنم.

راستی سعی میکنم آموزش هم تاجایی که عمومی و نرم افزاری باشه بذارم اینجا ، از هک گوشی گرفته تا هک شبکه های اجتماعی از هک ایتا تا هک روبیکا از هک اینستاگرام تا هک واتساپ و هک تلگرام از هک سیستم عامل مثل هک اندورید و هک آی او اس برای هک و نفوذ به آیفون تا هک بازی مثل هک پابجی و ... براتون هم آموزش کاربردی میذارم هم کلی خاطرات فان ، بـه عنوان هکر کلاه سفیدی که انجام و آموزش این موارد رو تجربه کرده براتون میگم.


این اولین پستم بود و این شروع رو با این کلام تموم میکنم چون خیلیییی مهمه
از اون مهم هایی که باید زیرش رو خط بکشید ، همیشه مراقب امنیـتتون باشید ...

| نترسید یه وقت ! اینجا فقط ماسکم سیاهه ولی کلاه نداشتم سفیده :) |
| نترسید یه وقت ! اینجا فقط ماسکم سیاهه ولی کلاه نداشتم سفیده :) |


{ امنیتتون همیشه برقرار ، ارادتمند شما یک عدد هکر کلاه سفید }