آموزش نویسندگی برای تازه کارها- مقدمه


با سلام خدمت مخاطبین ویرگول...

از امروز قراره در این انتشارات یعنی Phanagoria، مختصر پستهایی درباره ی نویسندگی، آموزش و تمرین نویسندگی آپ کنیم! امیدوارم این نوشته ها برای همه ی نویسنده های جوان مفید واقع بشه! خب، اول از همه اجازه بدین بگم که این دوره به درد چه کسایی می خوره، برای چه تایپ از داستان نویسی مناسبه و شامل چه چیزهایی می شه و چه چیزهایی هم شاملش نیست!!! چه مزایایی برای شما داره و چه تفاوتی با سایر پیج ها داره که اصول مقدماتی نوشتن رو آموزش می دن؟

  • چه کسانی می تونن از این دوره بهره ببرند؟ همه، علی الخصوص آماتورها! (مثل خودم ^_^)
  • منظورمون از داستان نویسی چیه؟ بیشتر نوشتن رمان... حالا در هر ژانری! بیشتر نکاتی که ما می گیم کلی هست. یعنی نویسنده های حرفه ای اکثرش رو بلدن. ولی یه فوت و فن های شخصی هست که خودم استفاده کردم و جواب گرفتم... بیشتر هم مقصودم آموزش دادن فوت و فن های عملی نوشتن هست! وگرنه، من آموزش آکادمیک ندیده ام. درواقع به صورت تجربی یاد گرفتم!
  • این دوره شامل چه سرفصل هایی هست؟ تعریف عناصر اصلی داستان به طور کلی؛ تعریف هر عنصر به طور جزئی و تمرین هایی عملی برای نوشتن در هر قسمت. ممکنه برخی از عناصر داستان چند جلسه طول بکشه و بعضی هم در یک جلسه کفایت کنه.
  • این مطالب شامل چه چیزهایی نمی شه؟ داستان کوتاه نویسی، فیلم نامه نویسی، نمایشنامه نویسی و... ضمنا، این نکات کلی هست و همه جا هست. البته با یک تفاوت مهم...
  • مزایای این مطالب؟ چه تفاوتی با بقیه ی پست های آموزشی اینترنت داره؟ خب!!! تمرین های عملی ای که داره کمتر در جاهای دیگه می بینید. هرکس مایل به دنبال کردن این دوره هست، من اون رو به عنوان نویسنده به انتشارات ادد می کنم و می تونه مطالبش رو به عنوان تمرین برای من پست کنه و من هم راهنمایی اش کنم. درست مثل یک معلم، یک کلاس خصوصی تمام وقت از راه دور! ضمن اینکه هرکسی هم دلش بخواد می تونه فقط پستها رو دنبال کنه و در تمرین ها شرکت نکنه.

این هم از این! این شما و این هم کلاس نویسندگی آنلاین برای آماتورها در ویرگول!

موفق باشید!!!

جلسه ی یکم (پست بعدی انتشارات رو دنبال کنید): عناصر داستان

زمان آپ هر جلسه: (موقتا) هر هفته چهارشنبه ها!

پ.ن. اگر مطالب با استقبال مواجه بشه دو بار در هفته آپ خواهیم داشت!