بیوگرافی مختصری درباره ی نویسنده CRYPTiA

نام هنری من CRYPTIA به معنای تحت اللفظی پنهانی/ نهانی است که از کلمه ی  krypteia گرفته شده است. crypt در زبان انگلیسی به معنای دخمه، سردابه ی مخفی و رمز یا کد است و کلمه ی Kryptiea در اسپارت باستان، به نوعی انجمن مخفی پلیس یا ارتش اطلاق می شد که تنها مردان اسپارتی حق عضویت در آن را داشتند. پس به عنوان یک زن، با انتخاب این کلمه می خواستم هنجار شکنی کرده باشم.

هدف من از انتخاب این اسم، این بود که سبک خود را برپایه ی آن بسازم. برای من، کریپتیا نقشی است که در آن فرو می روم تا از چیزهایی صحبت کنم که در نظر ما بسیار معمول و بدیهی هستند، اما از یک زاویه ی دید متفاوت. شخصیت های داستان های من همگی درگیر چیستی و کیستی خود، هویتشان و دنیای اطرافشان هستند؛ قهرمانانی از جنس مردم عادی.

نخستین کتابی که نوشتم، با نام انگلیسی “From June to  August” (از: ژوئن به: آگوست) به زبان فارسی، در انتشارات آنلاین StreetLib منتشر شد. موضوع این داستان درباره ی اشخاص تراجنسیتی، یا به طور عام ترنس سکشوال ها است و داستانی با موضوع روانشناسی- عمومی و الهام بخش است. هدفم از نوشتن آن آگاهی بخشیدن به دیگران بود، تسلی دادن این افراد و راهی برای خانواده ی این عزیزان، تا شاید آنها را بهتر درک کنند. ابراز همدردی، تا خودشان را بپذیرند و دوست داشته باشند، همانطور که هستند.

از دیگر سوابق نویسندگی من 7 سال کار در وبلاگ های مختلف فن فیکشن نویسی است و به تازگی وبسایت سپیده باران را جهت کسب تجربه برای رمان نویس های جوان راه اندازی کرده ام.

پیج رسمی در Good Reads:

CRYPTiA Good Reads Page

وبلاگ فن فیکشن نویسی:

CRYPTiA Author Blog

وبسایت فرهنگی هنری سپیده باران:

Sepideh Baran- Writing Club for Young Writers

امیدوارم این آشنایی کوتاه باب آشنایی مرا با خواننده های عزیز و گرامی فراهم کرده باشد.

ارادتمند همگی شما، نویسنده CRYPTiA.