آیا منابع رایگان یک فریب هستن؟!

جواب این سوال رو بهترین کسی که میتونه بگه یه چندزبانه از جنس مهندس کامپیوتر!

زبان درست انتخاب کن>> بعضی زبان ها مناسب خودخوانی نیست، مثل چینی! شاید فکر کنی یادگرفتی ولی تلفظ اشتباهت باعث میشه کسی متوجه منظورت نشه! فقط خودت سرگرم کردی...


بخش اول: یوتیوب

یوتیوب بهترین منبع رایگان در دنیاست، ولی آیا همه میتونن ازش درست استفاده کنن؟ جواب 100% منفی است!

بیاید اول یک نگاهی به کارکرد یوتیوب از دید من مهندس هوش مصنوعی داشته باشیم
اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند، شما می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. ۱۰۰۰ بازدید که بالاتر گفته شد، فقط برای یک تبلیغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبلیغ در ویدئو خود قرار دهید، یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۴ تا ۸ دلار به شما پول می دهد. اگر هر فیلم شما تقریبا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد و ۴ تبلیغ در آن قرار دهید، در ازای هر فیلم تقریبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهید داشت، دقت کنید در ازای هر یک فیلم!
خب اینطور که معلومه کسی که ویدیو میگذاره براش بازدیدها کم کم پولساز میشه اونم به دلار! پس این یک دلیل مهم برای ساخت ویدیوهای بیشتر و دیده شدن بیشتر هستش


بخش دوم: چطور درست استفاده کردن؟

اول پیشنهاد میدم خوب دنبال یک کتاب بگردید:

  1. کتاب چک کنید مناسب شماست یا نه؟
  2. حتما سایت سفارت ها رو ببینید برای آزمون چه کتابی و تا چه سطحی پیشنهاد دادن، مثلا سفارت ایتالیا گفته تا سطح B2 کافیه...
  3. سطحش مناسب شماست بیشتر و کمتر نباشد
  4. نوع نوشتار میشه کتاب خوند، با عکس دوست داری یا متن...
  5. آیا با دیدنش حس میکنی کمی حتی بدون استاد درکش میکنی؟ بعضی کتاب ها اصلا مناسب خودخوانی نیست
  6. و ...

من برای هر کتاب چند هفته وقت گذاشتم و مناسب خودم پیدا کردم، بعضی کتاب های من:

فرانسوی Taxi

روسی РУССКИЙ ЯЗЫК: ПЕРВЫЕ ШАГИ

و ... برای تمام زبان هام سعی کردم حتما یک کتاب پیدا کنم، فقط عربی و کردی نگشتم


مرحله دوم: ویدیو

پیدا کردن یک کانال یوتیوبی که چندین درس پشت سرهم گذاشته باشه

استاد حس خوب، لهجه خوب، دقت استاد ... رو درنظر میگرفتم


مرحله سوم:

حالا شاید بپرسید این همه کار واسه یه ویدیو دیدن! خب میرم نگاه میکنم دیگه...!!!!!!!!!!

اگر سردرگم نگاه کنی، یا فقط یک ویدیو ببینی بعد بری کانال بعدی ... بیخیال یوتیوب شو برو استاد بگیر! تو روشت مشکل داره!

کتاب باعث میشه به ترتیب جلو بری، اگر کانال اول تموم کردی صرف فلان فعل نداشت، مهم نیست میتونی اون قسمت یکجا دیگه ببینی

کتاب باعث ترتیب خواندن میشه، جا نینداختن، و تمام کردن واقعی یک سطح و جلو رفتن به سطح دیگه

و در آخر برای خودت تایم بگذار شده روزی ده دقیقه بخون ولی بخون و گسسته یک روز بخونی یک هفته نخونی نکن

و حتما از فلش کارت استفاده کن که مرور حتما داشته باشی،مرور مهمترین بخش یادگیری هر زبانی هست

زبان همیشه فرار پس مرور باعث تثبیت میشه