Je pense donc je suis – فکر میکنم پس هستم. رنه دکارت
[3] مار خوش خط و خال | این داستان متغیر ها
به نام خدا،من امیرکسری اسماعیلیان هستم برنامه نویس پایتون و عضوی از انتشارات تجربیات چند بی تجربه!
قرار بر این هست که در این آموزش در مورد متغیر ها،نام گذاریش،قوانین پایتونیش و قواعد نانوشته آن بین برنامه نویس ها حرف بزنیم!
کامنت در پایتون : در پروژه های گروهی برای توضیح کد از کامنت استفاده می کنیم! علامت کامنت :#
از این به بعد اگر جمله ای نیاز به توضیح داشت با # نشان می دهیم!
1. تعریف متغیر
تعریف متغیر :
x=y
تعریف متغیر همزمان:
x,y=z,w
2.قوانین پایتونیش
- اول آن باید حرف یا _ باشد. #توجه می توان از عدد در اسم متغیر استفاده کرد ولی در اول آن نمی شود.
- به بزرگی و کوچکی هم حساسیت داره!
3.قوانین نانوشته اش
می توانید از این روش ها استفاده بکنید یا نکنید :) جلوی هر روش یک مثال هم نوشتم!
- snake case : my_age
- camel case : myAge #من خودم از این روش استفاده می کنم
- upper camel case : MyAge
- in open source (اسمشو خودم گفتم) : __my_age__
تا آموزش بعدی خداحافظ ?♂️?♂️
مطلبی دیگر از این انتشارات
اموزش کار با فایل ها در پایتون
مطلبی دیگر از این انتشارات
بالاخره لینوکسی شدیم =)))))
مطلبی دیگر از این انتشارات
[1] آموزش پایتون: انواع و نحوه تعریف متغیرها