[3] مار خوش خط و خال | این داستان متغیر ها

به نام خدا،من امیرکسری اسماعیلیان هستم برنامه نویس پایتون و عضوی از انتشارات تجربیات چند بی تجربه!

دیگه این آخر توانم توی فوتوشاپ بود D: راستی تمام رنگ متن ها از لوگو پایتون گرفته شده!
دیگه این آخر توانم توی فوتوشاپ بود D: راستی تمام رنگ متن ها از لوگو پایتون گرفته شده!

قرار بر این هست که در این آموزش در مورد متغیر ها،نام گذاریش،قوانین پایتونیش و قواعد نانوشته آن بین برنامه نویس ها حرف بزنیم!

کامنت در پایتون : در پروژه های گروهی برای توضیح کد از کامنت استفاده می کنیم! علامت کامنت :#

از این به بعد اگر جمله ای نیاز به توضیح داشت با # نشان می دهیم!

1. تعریف متغیر

تعریف متغیر :

x=y

تعریف متغیر همزمان:

x,y=z,w

2.قوانین پایتونیش

  1. اول آن باید حرف یا _ باشد. #توجه می توان از عدد در اسم متغیر استفاده کرد ولی در اول آن نمی شود.
  2. به بزرگی و کوچکی هم حساسیت داره!

3.قوانین نانوشته اش

می توانید از این روش ها استفاده بکنید یا نکنید :) جلوی هر روش یک مثال هم نوشتم!

  1. snake case : my_age
  2. camel case : myAge #من خودم از این روش استفاده می کنم
  3. upper camel case : MyAge
  4. in open source (اسمشو خودم گفتم) : __my_age__

تا آموزش بعدی خداحافظ ?‍♂️?‍♂️