اشتباهات رایج درباره ی برنامه نویسان

باورم نمیشه من برنامه نویس هستم و در جامعه ای زندگی میکنم که اشتباهات رایج درباره ی برنامه نویسان در بین خود برنامه نویسان هست. رفتارهایی که خود برنامه نویسان درباره ی خودشون تعریف میکنند ولی هرگز اونطوری نیستند !

برنامه نویسان عاشق قهوه هستند ؟

من در یک شرکتی استخدام بودم که برنامه نویسان زیادی داشت خیلی ها برنامه نویس تاپ بودند، من از قهوه خوشم نمیاد تصورم این بود وقتی رسیدم شرکت همکاران من هر کدام سر صبح یه شات اسپرسو میخورن

یا هر کدوم یه فنجون قهوه ی ترک سر میزشون میارن

من اینو زیاد شنیده بودم البته توی فیلم های سینمایی خارجی در رابطه با برنامه نویسی هم زیاد دیده بودم قهوه میخورن

ولی حقیقت این بود اون برنامه نویسان هیچکدوم قهوه نمیخورد همشون چایی میخوردن ?

من تازه اینجا بود که فهمیدم همه ی برنامه نویسا قهوه نمیخورن ، کل تصوراتم خراب شد تازه تازه داشتم خودم رو عادت میدادم قهوه بخورم و برنامه نویس خفن بشم

این قرار نیست همیشه درست یا همیشه اشتباه باشه ولی اکثر برنامه نویس هایی که قهوه مینوشند خارجی ها هستند خب مدیر شرکت خارجی ها هم قهوه زیاد میخوره ، فروشنده های اونا هم قهوه زیاد میخوره قراره بگیم مدیر و فروشنده های ایرانی هم همینطوره ؟ صد در صد خیر!

مثلا ما برنامه نویسای ایرانی قرمه سبزی زیاد میخوریم دیگه ! باید بگیم برنامه نویسا قرمه سبزی میخورن ؟ خخخ قطعا نه

من یه دوستی داشتم و برنامه نویس بود وقتی قهوه میخورد حالش بهم میخورد چون میگفت تپش قلب میگیرم اولش مسخرش میکردم بعد که مطالعه کردم دیدم حقیقته و قهوه به دلیل کافئین بالا و نیکوتین باعث غیرمنظم شدن ریتم قلبی میشه و این شاید باعث استرس و عدم تمرکز یک برنامه نویس بشه !!


برنامه نویس ها واقعا گوشه گیر هستند ؟

متاسفانه بخاطر وضعیت شغلی برنامه نویسان اونا واقعا ادم های گوشه گیری هستند ، خواه یا ناخواه اینطوری هست .

برای حل یک مشکل ساده شاید نیاز باشه ساعت ها پشت سیستم باشید حالا فرض کنید کار شما طوری هست که بخواهید یک سیستم را مدیریت کنید فکر نکنم وقت کنید از روی صندلی خود بلند بشید

مثلا تصویر زیر تصویر لینوس توروالدز هست که یک تردمیل را به میز کامپیوتر وصل کرده موقعی که با تردمیل ورزش میکنه ایمیل هاشو چک میکنه این ادم انقدر وابسته ی کامپیوتره

البته اگر نمیشناسید بشناسید :‌ ایشون جزو بزرگترین برنامه نویسان حال حاضر جهان هست که یک سیارک به نام ایشون ثبت شده به نام لینوس و ایشون سازنده ی کرنل لینوکس هست.

جدا از بقیه چیزها این بچه های اینستاگرامی که استوری میزارن صبح اول ورزش میکنن بعد میگن میخواهیم امروز را پرانرژی شروع کنیم تا بتوانیم برنامه نویس موفقی باشیم

بعد تا شب کل استوری هاش کپی از سایت های خارجی هست یا بحث درباره ی چیزایی هست که سه ساعت گوش میدی آخرش هیچ چیز جدیدی یاد نمیگیری

همش خودنماییه اینطور پیج های اینستاگرامی ? عجیبم اعتماد بنفس دارن

ورزش یکی از بهترین راه های حفظ سلامت یک برنامه نویس هست اشکالی نداره در طول روز کمی یوگا یا ورزش بدنی خاصی انجام بدید ولی واقعا برنامه نویسان بزرگ وقت نمیکنند . پیشنهاد میکنم اگر برنامه نویسی هستید که صبح تا شب درون کامپیوتر هستید کمی هم ورزش کنید در روز


تیپ و قیافه ی برنامه نویسان

اکثر ما تصویری که از یک برنامه نویس داریم یک آدم با چهره ی خاص ، سویشرت کلاهدار و این داستان هاست.

همیشه هم وقتی صحبت از برنامه نویسان میشوند همه حس میکنند برنامه نویسان حتما سیستم های غول و چندین مانیتور در جلوی چشم دارند و ابزارهای عجیب غریب ولی واقعیت اصلا این نیست :)))

در کل من قصد دارم تیپ و ظاهر چندین برنامه نویس معروف رو بزارم و تصویری که مردم در ذهن دارم رو هم ابتدا میزارم . بریم ببینیم


تصوری که مردم از برنامه نویسان دارند به روایت تصویر :‌



و اما حالا تصاویری از برنامه نویسان واقعی که در صدر هستند و بعنوان بهترین برنامه نویسان دنیا شناخته میشون


عکس زیر لینوس توروالدز خالق لینوکس هست که یکی از بزرگترین سیستم عامل های جهانه و اونم میز کامپیوترش هست پشت سرش :

عکس زیر ریچارد استالمن هست که بنیانگذار گنو هست و خیلی نرم افزارهای کاربردی تحویل دنیای کامپیوتر دادن و یکی از طرفداران متعصب دنیای آزادی نرم افزاره :‌

عکس زیر دنیس ریچی هست خالق زبان سی و یونیکس

عکس زیر بیل گیتس هست موسس مایکروسافت که برنامه نویس ماهری هست خودش هم :

عکس پایین هم روسوم هست خالق زبان معروف پایتون

باور کنید اینا نه هودی و سویشرت میپوشن ، نه عاشق قهوه هستند ، نه شب زنده دار هستند
زندگی هر کدام را نگاه کنی فقط خلاقیت میبینی نه قهوه و سویشرت !!! خلاقیتی که سرتاسر با عشق تبدیل به تولید محصول عالی شده که دنیا را شگفت زده کرده

سیستم کامپیوتری هیچ کدام قوی نیست شاید باورتون نشه هنوزم این افراد کامپیوترهای قوی ندارند ! پس چطور میگن خفن ترین سیستم ها باید برای برنامه نویس ها باشه ؟‌
البته باید شما بتونید حداقل ها را برای خودتان تامین بکنید ولی دیگه زیاده روی برای یه برنامه نویس خوب نیست