تجربیات من در سفر 10 روزه به سیاره پروکسیما

امروز 10 روز کاری از اولین محتوای منتشر شده‌ی من در کارآموزش پروکسیما که در اون خودمو معرفی کرده بودم میگذره، تو این 10 روز اتفاقات و چالش‌های عبرت آموز خیلی زیادی برای من رخ داد، انقدر تعداد این چالش‌ها زیاد بودن که انگار چندین ماه تو یک موسسه دارم در حوزه‌ی محتوا سئو آموزش میبینم.

در تمام این مدت از صبح تا بعد ظهر مشغول دیدن ویدیو‌ها،مقالات و نگارش محتوا بودم و از اون جایی که تو یاد گرفتن یخورده طمع کارم بعد از تایم کاری هم به سراغ چیزایی میرفتم که بتونه به این زمینه‌ای که در اون هستم کمک کنه. چیزایی که شاید بقیه بلد بودن و من نبودم! به عنوان نمونه کار با فتوشاپ.

اگر بگم تو این مسیر ده روزه گاهی احساس خستگی نکردم حقیقت رو بهتون نگفتم، بالاخره ساعت‌ها کار با لپ‌تاپ برای منی که خیلی تو این حوزه‌ها فعالیت نکردم کار آسونی نبود، اما من خودم این مسیر رو انتخاب کردم .

بریم سراغ اصل مطلب، یعنی تجربه‌هایی که من تو این ده روز کسب کردم.

مدیریت زمان، مهم‌ترین مشکل و بزرگ ترین دست آورد من

در ابتدا مسیر کارآموزش وقتی تسک‌هارو دریافت میکردیم من به شخصه خودم هنگ میکردم! و چون نگارش محتوا معمولا آخرین تسک روز بود مدام این سوال درون ذهنم بود که میتونم تا پایان ساعت کاری محتوا رو تحویل بدم یا نه؟

روز به روز تو زمینه‌ی مدیریت زمان نسبت به خودم بهتر شدم، یعنی اگه در ابتدا کاراموزش یک مقاله 1000 کلمه‌ای رو در 5 ساعت نگارش میکردم این ساعت برای نگارش اولیه یک محتوا به از 3 الی 4 ساعت رسید. چون هر چقدر از کارآموزش میگذشت انگار کار‌ها یه ریتم خاصی به خودشون میگرفتن و خودشون به صورت شناور حرکت میکردن، فقط وظیفه‌ی من هدایت اوناست.

با گذشت زمان دیگه هنگام دریافت تسک‌ها دستپاچه نمیشدم چون میدونستم اگر کمی تغییر در برنامه‌ی روز‌های قبل ایجاد کنم تو مسئله‌ی زمان کمتر به مشکل می‌خورم.

البته اینم بگم هنوز هم مشکلم تو حوزه زمان کامل حل نشده، اما خیلی عملکردم بهتر شد.

تقویت روحیه‌ی انتقاد پذیری

خیلی از انسان‌ها به انتقاد روی خوشی نشون نمیدن، انگار یه جورایی وقتی یکی بهشون ایراد میگیره غرورشون خدشه دار میشه و شاید پرخاشگری هم بکنن، من تو این دسته از آدم‌ها نبودم ولی نمیتونم بگم که فرد خیلی نقدپذیری بودم. حالا شاید براتون سوال باشه این معقوله چه ربطی به تولید محتوا داره؟

جلسات با منتور محترم کارآموزش باعث شد من از گرفتن ایراد به خودم استقبال کنم، به طوری با یک دفتر و خودکار در دست منتطر بودم تا این اشکالات رو یادداشت کنم و دقیقا از بعد از جلسه شروع کنم به تقویت جا‌هایی که توش نقطه ضعف دارم.

همین امر باعث می‌شد تا محتوای قبل از جلسه‌ی منتورینگ با بعد از جلسه فرق‌های زیادی داشته باشه.

به عنوان مثال یادمه تو اولین جلسه‌ی منتورینگ اولین ایرادی که به من گرفته شد این بود که چرا ابتدای محتوا از کلمه‌ی مقدمه استفاده کردم؟ خب من تصوری که از تولید محتوا داشتم مقاله دانشجویی بود و همون طور که میدونید ذکر کلمه‌ی مقدمه در ابتدای مقاله الزامیه و باید رعایت بشه.

مسئولیت پذیری، یکی دیگر از نتایج این 10 روز

تو این بازه دیگه از خواب‌های تا لنگ ظهر تابستون خبری نبود، چون میدونستم که جدا از علایقی که به این حوزه دارم، حداقل باید به احترام دوستان عزیزی که مثل من از صبح شروع به کار میکنن و منتور محترم که از اول وقت پیگیر کارهاست منم باید تمام وظایفم رو تا جایی که میتونم تو تایم تعیین شده انجام بدم تا مسیر کاراموزش عقب نماند.

استفاده از تجربه‌ی دیگران

یکی دیگر از نکات مثبت، استفاده از تجربه‌ی دیگر دوستان بود، یعنی من بعد از تمام شدن هر تسک به مطالعه دیگر محتوا‌ها می‌پرداختم تا بتونم از نکات مثبت آن‌ها استفاده کنم. این کار در زمینه‌ی نگارش محتوا خیلی به من کمک کرد.

سخن آخر

در این زمان که در حال تایپ کردن بخش پایانی این محتوا هستم توسط جلسه‌ای که با گروه‌آموزشی پروکسیما داشتیم به من اعلام شد که از رفتن به مرحله‌ی بعدی کاراموزش باز ماندم، صد درصد از این موضوع خوشحال نیستم، اما از بابت پیدا کردن این مسیر توسط وب‌سیما خیلی خوشحالم.

من با این دوره تا حدی تقشه راه تولید محتوا و سئو رو یاد گرفتم و امیدوارم در آینده بتونم این علم رو توسعه بدم و از اون در حوزه‌ای مختلف استفاده کنم.

امیدوارم تمام دوستانی که با آن‌ها در این دوره همراه بودم در ادامه‌ی کار موفق باشن و روزی برسه که ویدیو‌ی معارفشون رو به عنوان نفرات برگزیده‌ی وب‌سیما در پایان دوره رو از طریق اینستاگرام تماشا کنم.

ممنونم که وقت گذاشتید برای مطالعه‌ی این متن.