درباره ی من

باسلام,

من امیرحسین اعلمی هستم 21 ساله از تهران دانشجوی دوره ی کارشناسی رشته ی مهندسی مواد و متالوژی البته ممکنه در همین ابتدا براتون سوال باشه که ارتباط زمینه ای که انتخاب کردم ( تولید محتوا ) با رشته ام چی میتونه باشه. در ظاهر شاید مهندسی خیلی به تولید محتوا ربطی نداشته باشه , چون به محض شنیدن کلمه ی مهندسی ذهن شما به سمت محاسبات میره اما اگر عمیق تر نگاه کنیم متوجه میشیم که تولید محتوا میتونه یک زیر شاخه اصلی برای نشر تمامی زمینه ها باشه مخصوصا در دنیای امروزی با وجود فضای مجازی.

تجربیات تولید محتوا:

من در زمینه ی دانشگاهی تجربه ی نسبتا بالایی در تولید محتوا دارم و به خاطر همین موضوع ترجمه های زیادی از مقالات دانشگاهی مثل مقالات ISI رو مطالعه کردم, در خارج از حوزه ی دانشگاهی مدتی در زمینه ی ورزش شنا به خاطر علاقه و تخصص نسبی که دارم در اینستاگرام تولید محتوا کردم البته حدس میزدم که به دلیل کم بودن متقاضی و محدود بودن موضوعات و کاراکتر ها در این زمینه خیلی با استقبال کاربران مواجه نشه و با گذشت زمان فهمیدم که درست حدس زدم.

چرا تولید محتوا رو انتخاب کردم؟:

اگر بخوام به طور خلاصه دلیل شخصی ام رو برای انتخاب این زمینه بگم علاقه به نویسندگی و توانایی در تشریح یک موضوع به صورتی که مخاطب مایل به خواندن آن شود از اصلی ترین دلایل انتخاب من است. و همانطور که ذکر کردم تولید محتوا در تمامی زمینه ها ( کسب و کار , اموزش و ... میتونه موثر باشه. برای مثال بعید است که در حال حاضر یک شرکت معتبر به دنبال تولید محتوای حوزه ی خود در فضای مجازی اعم از اینترنت و اپلیکیشن ها نباشد چون اکثریت جامعه از تلفن ها و دستگاه های هوشمند برخوردارند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال یک کتاب باشید قبل از اینکه به دل شهر بزنید و دنبال اون بگردید یک سرچ ساده در جستجوگر خود میکنید تا آسان ترین و کوتاه ترین راه را برای دسترسی به کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. پس در هر دو صورت چه افراد کاربر باشند چه نشر دهنده میتونن از این فضا به خوبی استفاده کنند. البته تولید محتوا بخشی از طراحی یک سایتی است که در دسترس کاربران برای رفع نیاز های خود قرار میگیرد.

گذر عمر:

تا به اینجا از تجربه و خلاصه ای از علم خودم از تولید محتوا خدمتتون عرض کردم و اگر بخوام از این موضوع فاکتور بگیرم در این 21 سال تجربه های نسبتا زیادی در بعضی از زمینه ها مثل ورزش کسب کردم, من تقریبا از سن نوجوانی شروع به ورزش شنا کردم و در حال حاضر به خاطر وجود بیماری کرونا و تعطیلی مکان های ورزشی تقریبا 2 سالی هست که نتونستم این ورزش رو پیگیری کنم و بابت این موضوع ناراحتم چون به تازگی عضو تیم دانشگاهی شده بودم اما از بد شانسی من یک هفته بعد از این اتفاق بیماری کرونا شیوع پیدا کرد.

در زمینه ی درسی هم رشته ی ریاضی رو انتخاب کردم و مثل اکثر دانش آموزان چالش های زیادی مثل کنکور رو تجربه کردم و خداروشکر تونستم از اون به خوبی بگذرم و به قبولی در یک دانشگاه دولتی که هدفم بود برسم به همین دلیل فکر میکنم تحصیل در فضایی به دور از شهر وخانواده ی خود (در بازه ی قبل از بیماری کرونا) میتونه باعث کسب تجربه و درس های زیادی از زندگی بشه.اما کم کم زندگی ام وارد برهه ی جدیدی میشه و به نظرم کسب مهارت از مهم ترین موضوعاتی هست که تو این دوره باید به دنبال اون باشم تا بعد از تحصیل بتونم به خوبی از این مهارت ها استفاده کنم.

روحیات:

کمی از فضای ورزش و درس دور بشیم, من از لحاظ روحیات اخلاقی آدم شوخی هستم اما این موضوع بستگی به شرایط مورد نظر دارد به عنوان مثال در یک شرایط کاری که به صورت گروهی انجام میشه و کارها با جدیت پیش میره شاید شوخی برای بقیه ی افراد جالب نباشه و آزارشون بده, اما در شرایطی دیگر در تایم ازاد شاید این موضوع معکوس بشه و جدیت بیش از حد موجب ازار بقیه بشه.

اوقات فراغت:

زندگی روزمره ی انسان فقط کار , درس و دغدغه هایی از این نوع نیست من خودم به شخصه اوقات فراغتم رو با ورزش, دیدن فیلم و تفریح با دوستان و خانواده میگذرونم.از نظر من نباید یک فرد کل تایم و فکرش رو درگیر کارهای روزمره ی زندگی کنه در این صورت زندگی انسان یکنواخت و غیرقابل تحمل میشه.

و اما موضوع اخر:

تصویر و توقع حداقلی که از دو ماه آینده ام دارم این هست که بتونم علم کاربرد استفاده از این مهارتی که انتخاب کردم رو کسب کنم و بتونم در زندگی از آن ها حداکثر استفاده رو بکنم این یکی از مهم ترین چیزهایی هست که دلم میخواد به اون برسم البته در کنار این موضوع ورود به بازار کار این مهارت هم از اهداف من هستش و انگیزه ی زیادی برای این امر دارم به ویژه که دوستان زیادی دارم که در رشته ی کامپیوتر فعالیت میکنن و این امر میتونه کمکم کنه. البته تا همین الان که در مسیر یادگیری تولید محتوا هستم خیلی خوشحالم و آرزو دارم که نه تنها من بلکه تمام جوان های این سرزمین توانایی این رو داشته باشند که به کل اهدافی که در ذهنشون ترسیم کردن برسند.

ممنونم بابت زمانی که صرف کردید برای خوندن این متن, امیدوارم تونسته باشم به صورت مختصر و مفید خودم رو به شما معرفی کنم.