پروژه دوم : سایت نظرسنجی

باز هم در کار ما تاخیر افتاد! زندگی کارمندی اونم وقتی توی صنعت مشغول هستی همین جوریه که یهو میری تو دل کار و میای بیرون می بینی دو هفته است زندگی نکردی.


سلام. بعد از زخمه زدن به بخش های مختلف ، با دانشی که الان به دست آوردم ، میخوام اولین پروژه تقریبا واقعی رو کدنویسی کنم و اگر بتونم توی جایی که کار میکنم ازش استفاده کنم. هدف طراحی یک سایتی هست به منظور نظرسنجی درباره بخش های مختلف شرکت ، همینطور پیام به مدیریت ، انتقادات و پیشنهادات و ...

قاعدتا نیاز به دو بخش مدیریت و کاربران دارن. کاربران در نظرسنجی ها شرکت میکنن و مدیریت به داده های نظرسنجی و نمودارها و نتایج به دست اومده دسترسی دارد. قبل از هر چیزی من ساختار پروژه ای که دارم رو درست کردم.

پروژه رو هم توی گیت هاب آپلود کردم که هر نتیجه نهایی هر بخش رو می تونید اونجا هم کلون و استفاده نمایید.

https://github.com/AmirFrb/Survey

ساختار پروژه به این صورت هست که در عکس زیر مشاهده می کنید، یه تعدادی از پوشه ها خالی هستند و به وقتش کدهای مربوطه رو می نویسم. ولی به صورت پراکنده در روزهای قبل باهاشون کار کردیم( مسیر کار با routeها).


در حال حاضر تنها فایل server.js و index.js(app) محتویاتی دارند که فقط جهت ایجاد یک وب سرور روی پورت 5000 استفاده می شوند. ( از dotenv هم برای ایجاد کانفیک های پروژه استفاده شده )


index.js (app)

const express = require('express');
const app = express(); 
module.exports = () => { 
const port = process.env.APP_PORT;  
app.listen(port , () => { console.log('app running on 5000') 
})}

server.js :

const startApp = require('./app') 
startApp();


برای ایجاد پروژه هم نیاز بود در ابتدا این ماژول ها رو نصب کنید

npm init -y

npm i -s express, mysql2 , body-parser, express-session, dotenv

و سپس ایجاد فایل های Server.js , .env و index.js در مسیر app