زبان Go Lang

زبان Go Lang
زبان Go Lang



سلام میکنم به همه دوستان

همونطور که میدونید زبون Go جدیدا خیلی ترند شده و تو خیلی از شرکت های بزرگ ایران دارن ازش استفاده میکنن یا دارن مهاجرت میکنند سمت این زبون ، اما چرا ؟


۱.چون Garbage collection خیلی قوی داره ، حتی از زبون جاوا هم قوی تره.

۲.خیلی سبک و راحته.

۳.خیلی از امکانات و که تو زبون های دیگه مثل جاوا برای اینکه داشته باشیم باید از فریمورک استفاده بکنیم مثل Spring Boot به صورت built in داره.

۴.یکی دیگه از ویژگی های شاخصش بحث concurrency هستش که اونو قوی کرده که از مفهومی به اسم goroutine و channel استفاده میکنه که با thread فرق داره و خیلی سبک تر و کارا تره.

۵.خوراک microservice نوشتن هستش.

۶.این زبون نسبت به زبونی مثل جاوا از performance بالایی برخوردار هست که بیشترین دلیل برای این مقایسه وجود jvm هست تو زبون جاوا که کارایی و تا حدی کم میکنه.

۷.در نهایت این زبون از مدیریت رم خیلی خوبی بهره میبره که کمک خیلی زیادی به افزایش performance این زبون میکنه.


خب هدف از این مقاله کوبیدن زبون جاوا نبود چون منی که دارم این مقاله رو مینویسم ۷ ساله دارم جاوا کار میکنم و خیلی هم روش تعصبی بودم تا وقتی که برنامه hello world و به زبون go نوشتم و شدیدا syntax این زبون بهم چسبید و حتما این نکته رو باید در نظر بگیریم که برای برنامه های enterprise هنوز هم جاوا حرف اولو میزنه بخاطر پشتیبانی قوی از مفهوم شئ گرایی یا oop و ابزارها و فریمورک هایی که داره.


خوشحال میشم که نظراتتون رو بگید و دلگرمی بدید برای مقاله های بعدی و آموزش این زبون