مثل هلو کتابای طاقچه رو به pdf تبدیل کن!

my app take screenshot from books papers, text and image and convert it to pdf. make it modern and dark mode theme with more detail
my app take screenshot from books papers, text and image and convert it to pdf. make it modern and dark mode theme with more detail

خب گاهی وقتا نیازه که کتاب رو به صورت فیزیکی بخونیم.💓 الان هم کتاب ها گرونه و پول نداریم!🥸😂 و بیشتر فیدیبو، طاقچه، کتابراه و بقیه اپلیکیشن هارو استفاده میکنیم.(عصای دستمون شدن)🥸 احتمالا مثل من دوست دارین کتاب کاغذی باشه و برای همین دوست داشتین کتاب های توی طاقچه اتون روی کاغذ باشه.

احتمالا سعی کردین(یا نکردین!😐😂) فایل pdf دانلود شده رو توی فایل منیجر بگردین و تو گوشی پیدا کنید. بعد دیدین زهی خیال باطل😔، فایل ناقصه یا رمزگذاری شده هست و نمیشه استفاده کرد.

روش دوم که احتمالا انجام دادین اینه که نشستین و یک به یک اسکرین شات گرفتین😐 از کتاب و بعدش عکس هارو یک به یک crop کردین و بعدش با کلی مصیبت به pdf تبدیل کردین. (الان دیگه خیلی وقته طاقچه نمیزاره اسکرین شات بگیرید. فیدیبو هم تو نسخه دسکتاب فک کنم نمیشه)

توضیح علت نوشتن اسکریپت

خلاصه نشستم گفتم میشه کاری کرد خودکار بره لاگین بشه، کتابو انتخاب کنه، از هر صفحه اش عکس بگیره، فایل pdf کنه و تحویل بده بهم؟ برای همین دست به کار شدم و این اسکریپت رو نوشتم.👨‍💻

ورودی و خروجی اسکریپت

ورودی نام کاربری و رمز عبور رو ازتون میگیره. بعد اسم کتابی که میخواین رو میگیره. فایل نهایی عکسش پایینه!

فایل pdf نهایی
فایل pdf نهایی

خروجی هم فایل pdf کتاب رو تحویل میده بهتون با اسکرین شات ها از صفحات کتاب.🥸

خروجی اسکرین شات ها
خروجی اسکرین شات ها

توضیح در مورد روش کار

خب یکی از مشکلات این بود که بنده یه ذره کمالگرایی 🤲🥲دارم و دوست نداشتم فایلی که pdf میکنم صفحاتش به صورت زیر باشه:

عکس از صفحه کتاب
عکس از صفحه کتاب

بلکه دوست داشتم یه کاری کنم و فقط قسمت وسط که نوشته هست باشه و کناره هارو پاک کنم به صورت زیر:

عکسی ه دوست دارم باشه
عکسی ه دوست دارم باشه

برای همین نیاز داشتم ابعاد و فاصله پیکسل هارو از اطراف پیدا کنم بعد کات کنم عکس رو. از سایت pix spy زیر استفاده کردم و کار رو خیلی راه میندازه مخصوصا اگه با عکس کاری داشتین:👨‍💻

سایت pix spy
سایت pix spy

خلاصه ابعاد رو در آوردم و شدن 😗left = 100 top = 55 right = 1180 bottom = 640

بعد دیگه مشکل خاصی مواجه نشدم و خیلی شیک و مجلسی و تر و تمیز فایل و عکس ها در اومدن!🍌

سورس کد اسکریپت

چون خودم استفاده میکنم برای همین دیگه ورودی گرفتن از کاربر رو پیاده نکردم. هر سری رمز و نام کاربری نوشتن دیگه کافیه :) یکبار برای همیشه تو کد مینویسم و دیگه ازم نمیخواد. 🧠🔥

سورس کد اسکریپت
سورس کد اسکریپت

البته احتمالا سوال پیش بیاد آیا این کار درسته یا نادرست. خب بدون اشتراک یا خریدن کتاب نمیشه از سایت طاقچه کتاب خوند. برای همین انگار پول کتاب رو از قبل میدین. حالا تو سایت بخونید. رو کاغذ پرینت گرفته باشین یا کلا نخونید😐😂 یه چیزه همشون. اگه فایل رو به اشتراک بزاریم اونوقت کار نادرست میشه. خلاصه که آره دیگه خلاصه اینجوری شد🤲🥸📿

برای دسترسی به سورس کد میتونی به github, gist سر بزنی :)

ويديو آموزش نحوه استفاده رو از اين لينک دانلود کنيد.

فايل زيپ که توي ويديو گفتم از اين لينک دانلود کنيد.