در مورد مسائل جسمی خانم ها تابو نسازید!

ما خانم ها از سن خیلی کم خیلی درد و مشکلات جسمی رو روحی رو باید تحمل کنیم. شاید بخاطر فرهنگ جامعه ما و تابوهایی که وجود داره خیلی کم در موردش صحبت میشه و بهش اهمیت زیادی داده نمیشه. از زمانی که عادت ماهیانه خانما شروع میشه تا حتی بعد یائسگی کلی مشکل و بیماری ممکنه واسه خانما ایجاد بشه واسه همین باید دربارش اطلاعات کاملی داشته باشیم تا بتونیم در مواجهه باهاش بدونیم چه کاری باید انجام بدیم. راستش بیشتر خانما وقتی واسه بار اول عادت ماهیانشون شروع میشن، چون ار قبل آموزش ندیدن نمیدونن باید چیکار کنن و همین مورد باعث میشه که به مشکلات زیادی بر بخورن و دچار عفونت و خیلی مشکلای دیگه بشن. آخه چرا موضوعات مربوط به جسم و روح خانم ها انقد نادیده گرفته میشه؟ مگه این خانمی که الان به سن بلوغ رسیده و باید آگاهی نسبت به جسم خودش داشته باشه نمی خواد توی آینده مادر بشه؟

من روزی که دختردار شدم سعی می کنم که اتفاقای که واسه خودم پیش اومده رو نذارم واسه بچه خودم پیش بیاد و قبل از سن بلوغ آگاهش می کنم که درباره جسم خودش و مشکلاتی که ممکنه از شروع دوره قاعدگی، قبل و بعد ازدواج، دوران بارداری، میانسالی و یائسگی براش پیش بیاد تا جایی که میتونم آگاهش کنم. چون خود من با ناآگاهی و خجالت از این که درباره مشکلم سوال بپرسم مشکلات زیادی واسم پیش اومد. یادمه خودم هیچ وقت روم نمیشد مشکلاتم رو بگم و کسی هم راهنماییم نکرد تا جایی که ازدواج کردم و یکسال از ازدواجم گذشته بود که متوجه شدم باردار نمیشم. راستش ازین بابت خیلی خیلی غصه می خوردم و روزای بدی می گذروندم. من توی اصفهان زندگی میکنم تصمیم گرفتم برم دکتر که ببینم مشکلم چیه که بعد یکسال هنوز خبری از بارداری نیست. خلاصه با کلی پرس و جو و سوال از دوست و آشنا متخصص زنان در اصفهان رو پیدا کردم و رفتم پیشش. بعد آزمایشایی که دادم و معاینه های که انجام شد، بهم گفتن تخمدان پلی کیستیک داری که ما بهش میگیم تنبلی تخمدان. من این مشکلو چند سال داشتم و بخاطر عدم آگاهیم و نرفتن پیش دکتر تو بارداریم مشکل ساز شده بود! دنیا دور سرم میچرخید... این متن رو نوشتم که بگم مادرای عزیز اگر دختر دارید آگاهش کنید. سیستم آموزشی کشور، صدا سیما و ... باید این مسائل رو آموزش بده

من توسط دکترم و با درمان های مختلف خداروشکر باردار شدم اما اگر سن بلوغ تحت نظر دکتر زنان بودم این دردسرها و ناراحتی های روحی و هزینه هایی که متقبل شدم برای پیش نمیومد.