طراحی برای متاورس (Metaverse)

اول عذرخواهی میکنم بابت اینکه ممکنه متن خیلی روون نباشه ولی من تمام سعیم رو میکنم :)

در حالی که عنوان شغلی طراح همیشه تا حدی مبهم بوده، اخیراً شاهد پیوستگی بیشتر و بیشتر در نحوه کار طراحان و ارائه ارزش برای سازمان ها هستیم. ما شاهد استانداردسازی بیشتر و بیشتر در روش ها، ابزارها و نرم افزارهای مورد استفاده طراحان هستیم.

با این حال، طراحی برای Metaverse - "مجموعه ای از فضاهای دیجیتالی به هم پیوسته که به شما امکان می دهد کارهایی را انجام دهید که نمی توانید در دنیای فیزیکی انجام دهید" - کاملاً متفاوت خواهد بود. طراح Metaverse بودن مستلزم تغییر در طرز فکر، مهارت‌ها و روش‌ها است که توضیح میدیم در این مقاله.

داستان سرایی در خط مقدم خواهد بود

این چیز جدیدی برای دنیای طراحی نیست. داستان سرایی همیشه به عنوان راهی برای آوردن داستان های کاربران به منطق طراحی و تصمیم گیری مورد بحث بوده است. با این حال، هنگام طراحی برای متاورس ، داستان سرایی باید در خط مقدم هر کاری باشد. طراحی تجربیات متاورس نیازمند درک بالایی از نحوه ساخت یک داستان end-to-end است. هزاران تجربه در متاورس وجود خواهد داشت و به عنوان یک طراح، وظیفه ما این است که همه آنها را به هم وصل کنیم.

سازگاری یک اصل راهنما خواهد بود

هنگام طراحی برای متاورس، دیگر نمی توانیم به تنهایی طراحی کنیم. مارک زاکربرگ در مورد مفهوم "عملکرد متقابل" صحبت می کند - به این معنی که هر تجربه فردی در درون متاورس باید بی عیب و نقص با دیگران کار کند تا یک تجربه ثابت ایجاد کند. ما دائماً باید به تجربه 360 در متاورس فکر کنیم.

ابزارهای سه بعدی همه آنها را شکست خواهند داد

هنگام طراحی برای متاورس، ابزارهای ترسیم دوبعدی مانند Sketch و Figma دیگر اهمیتی ندارند. طراحی تجربیات متاورس به معنای طراحی مصنوعات مجازی به صورت سه بعدی است. برای اینکه یک طراح موفق Metaverse باشید، باید بدانید که چگونه از نرم افزار مدل سازی سه بعدی استفاده کنید.

بازگرداندن تحقیقات میدانی

هنگام تحقیق در مورد کاربران در متاورس، مشاهدات مهمترین روش مورد استفاده خواهد بود. مهم نیست که در حال انجام تحقیق در واقعیت مجازی متاورس یا در دنیای فیزیکی هستید، درک محیط فیزیکی اطراف و تأثیر آن بر تجربه کاربر بسیار مهم خواهد بود. قابلیت استفاده محصول شما تحت تأثیر فضای فیزیکی که کاربر در آن از آن استفاده خواهد کرد، خواهد بود. آیا تجربه کاربری روی کاناپه، بالکن یا وسط خیابان اتفاق می افتد؟ اگر می خواهید تجربیاتی را برای متاورس طراحی کنید، نمی توان از قابلیت استفاده موقعیتی غافل شد.

بنابراین، برای آماده شدن چه کاری می توانید انجام دهید؟

در این پست، من در مورد چهار حوزه اصلی که هنگام تبدیل شدن به طراح Metaverse باید روی آن تمرکز کنیم بحث کردم. همانطور که می‌دانید، اگر بخواهیم طراحان موفقی برای متاورس باشیم، نیاز به تغییر در تمرکز و روش‌ها داریم.

شما چی فکر میکنید؟

اینها تنها بخشی از افکار من در مورد چگونگی طراحی متاورس هستند. من دوست دارم نظرات شما را بشنوم تا بحث ادامه پیدا کند!



منبع: سایت مدیوم

https://medium.com/@tobiasholmjensen/designing-for-the-metaverse-4eb0203cb201