ماجراهای من و ارز دیجیتال(قسمت اول)

https://virgool.io/campaign/ramznevis
https://virgool.io/campaign/ramznevis

از امروز دوست دارم درباره تجربه ی شخصی خودم از بازار رمزارزها براتون بگم. ?از دید یک دختر ۱۹ ساله ی جسور،بلندپرواز و جاه طلبی مثل من، بازار ارز های دیجیتال بال پرواز محسوب میشه!✈✈
اما به این سادگی ها هم نیست! ;[
بریم تا از تجربیات خودم براتون بگم ؛ ( جا داره بگم من خیلی توی این مسیر اشتباه کردم و امیدوارم شما از من درس بگیرید و تکرارش نکنین!)O_O
از اونجایی که من شش ماهه دنیا اومدم و ذاتا آدم پیش فعال و عجولی هستم، بدون هیچ درنگی وارد دنیای ارز دیجیتال شدم!!¬_¬
متاسفانه من هیچ شناختی از ارزهای دیجیتال نداشتم و از سواد معامله و تجارت بی بهره بودم؛
طبیعیه که از همون ابتدا با شکست مواجه بشم!!!!>_<
من اینجا هستم تا آموزه های خودم رو با زبان ساده براتون بگم تا یک شناخت نسبی نسبت به این تکنولوژی نوظهور پیدا کنید!?
زشت هست که در قرن ۲۱ باشیم و هیچ اطلاعاتی درباره ی ارز دیجیتال نداشته باشیم!!!!!!!?
خب.....بریم یه توضیح مختصری داشته باشیم درباره اینکه کلا بازار ارز دیجیتال چیه!!!
جا داره یه نکته رو یادآوری کنم؛ دنیای ارز دیجیتال و مفاهیم ها و آموزش های اون خیلی وسیع و گسترده هست؛ و من تنها از دید عینک خودم براتون میگم!!!! و دنیای عجیب ارز دیجیتال به عینک من ختم نمیشه و توضیحاتم فقط گوشه ای از مفاهیم اونه!!!
و اما بازار رمزارزها....... درست مثل اقیانوس هست؛ گاهی متلاطم و مواج ، گاهی هم آروم؛
هم مرواید های درخشان و گرون قیمت داره ، هم نهنگ و کوسه؛ هم میتونه آرامش رو براتون به ارمغان بیاره و هم میتونه شما رو غرق کنه!!!! فقط کافیه شنا کردن رو یادبگیری!!!!!!
اونا گفتم که برسم به اینجا! قبل از هر اقدامی باید دانش و آگاهی داشته باشین!
بدون سواد مالی محکوم به شکست هستین! اما سوالی که پیش میاد: ^ اگر من برم کلاس و آموزش ببینم
دیگه پولدار میشم؟؟؟؟ ^

توی قسمت اول از سری پست هایم درباره ارز دیجیتال میخوام به این سوال جواب بدم.

: به تعداد آدم های روی زمین راه برای کسب درآمد هست؛ اما شما باید راه خودت رو پیدا کنی و دنباله رو دیگران نباشی؛ باید خودت رو بشناسی و با توجه به نقاط قوت و ضعف ات، توانایی ها و استعدادهایت و روحیات ات راه ات رو پیدا کنی؛ این روزا همه از سود کلان یا نوسانات شدید بازار ارز دیجیتال میگن اما کمتر کسی هست که با صراحت بگه : این بازار مناسب همه نیست و تنها فاکتور موفقیت سواد و دانش نیست؛ سواد خیلی مهمه اما تنها عامل موثر نیست و پازل موقفیت توی بازار رمزارزها به دانش و آموزش و سواد تکمیل نمیشه؛
خیلی مهمه که بدونید این بازار پر از چالش و نوسانات عجیب و غریب هست پس لازمه که روحیه ی لازم برای این کار رو داشته باشین؛‌
بریم از دید روانشناسی بازار رو زیر ذره بین ببریم؛

  • یکی از مهم ترین ویژگی های یک معامله گر ، آرام و ریلکس بودن هست.خیلی مهمه که بتونید استرس و اضطراب خودتون رو کنترل کنید و با چالش های پیش روتون با آرامش برخورد کنید. صراحتا باید اعلام کنم که اگه فردی مضطرب و بیقرار هستین باید با این بازار خداحافظی کنید وگرنه با سلامتی خودتون بازی کردید.
  • داشتن روحیه ریسک پذیری نیز میتونه برگ برنده شما باشه اما به شرط مدیریت بحران های احتمالی ؛ باید به اندازه کافی جسور بود تا توی این بازار رشد کنید.
  • و اما اخرین و برجسته ترین ویژگی لازم برای یک معامله گر حرفه ای!!!
    صبر.... صبور بودن از ویژگی های طلایی یک معامله گر هست؛ باید دیدبلندمدت داشت تا به سود اوری مرکب برسید؛با حوصله شروع به سرمایه گذاری کنید !!!! پس اگر مثل من شش ماهه دنیا اومدید ، باید این بازار رو ببوسید بزارید کنار!!!
    لازم هست سوداوری مرکب رو با یک نمودار توضیح بدم؛

منظور از سود آوری مرکب این هست که شما با سرمایه اندک وارد بازار میشید( در حد ۳۰۰ هزار تومان) و شروع به یادگیری میکنید؛ همزمان سود خیلی خیلی کمی رو به دست میارید و پیوسته ادامه میدین!!
سودتون رو به سرمایه تون اضافه میکنید و هر چه سرمایه ی بیشتر سود بیشتر!!! و این چرخه مرکب ادامه داره!!!

امروز سعی کردم مفید و مختصر ذهنیت شما رو با ارزهای دیجیتال آشنا کنم؛ در پست های بعدی با ماهیت این بازار بیشتر آشنا میشید.


https://virgool.io/campaign/ramznevis







پویش رمزنویس
دروازه‌ای برای یاد گرفتن اصول و قواعد دنیای رمزارز‌ها. اوکی اکسچنج
معرفی پویش
اوکی اکسچنج