متاورس چیست؟ آیا همان ماتریکس است؟

امروز تیزر دوم ماتریکس ۴ رو  که قراره کریسمس بیاد دیدم و داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که ماتریکس چقدر به متاورس نزدیکه؟

دیشب در یک کلاب هاوس در مورد متاورس صحبت می شد و اینکه ما می توانیم در این دنیا برای خودمون زمین خونه وسیله کفش و هر چیز رو مثل دنیای واقعی خرید کنیم.

راستش را بخواهید اگر شما هم مثل من ماتریکس ۱ و ۲ و ۳ رو دیده باشید الان براتون متاورس جای غریبی نیست حداقل‌اش اینه که میدونیم قراره به زودی برده یک سیستم جدید بشیم.

در حال جستجو برای بررسی کردن دنیای جدید متاورس بودم که با یک ویدیو ناراحت کننده مواجه شدم ویدیو مربوط به فردی بود که عینک سه بعدی روی سرش گذاشته بود و برای اینکه در حال راه رفتن به جایی برخورد نکنه و یا از جایی پرت نشه دورش رو طناب کشیده بودند،  دقیقا مثل یک گوسفند دورش رو بسته بودند و دور خودش می‌چرخید.

نمیدونم این دنیا های جدید قرار دنیای ما رو به جای بهتری تبدیل کنه یا به جای بدتری ، فقط میدونم قراره به زودی همه چیز تغییر کنه و الان افراد زیادی در حال خریدن زمین های مجازی با قیمت های خیلی گرون هستند.

شنیدم یکی از این دنیاهای مجازی توسط یک خواننده تبلیغ میشه و خواننده گفته که به زودی در اون دنیا قرار کنسرت بذاره، تصور کنید این خواننده طرفدارهای خیلی زیادی داره و اون طرفدار ها برای شرکت در کنسرتش چاره جز پیوستن به این دنیای مجازی ندارد،  می توانیم نتیجه بگیریم افرادی که این دنیا ها رو پدید آوردن خیلی هم خوب بلدن تا مردم رو به سمتش هدایت کند.


راستش هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این دنیا های مجازی ندارم فقط میدونم وجه رایج این دنیا همون ارزهای دیجیتال خودمونه و ما می‌توانیم با ارزهای دیجیتال تو این دنیا برای خودمون زمین، دفتر کار و وسایل دفتر کار  خریداری بکنیم و حتی میتونیم جلسات واقعی در اون دنیا ها با افراد واقعی داشته باشیم.

بخشی از این دنیا که برای من به عنوان یک مدرس جالب بود اون قسمت هستش که من می تونم یک کلاس مجازی با افرادی که در همه جای دنیا هستند به شکلی واقعی که آنها را ببینم و آنها من را ببینند برگزار کنیم.

داشتم تصور میکردم یک عینک روی سر میگذارم و یک کلاس بزرگ رو میبینم یا شاید هم یک سالن همایش که صدها نفر با عینک‌های خودشون وارد اون سالن میشن و روبروی من می‌شینند من خونه هستم و آنها هم خونشون هستند ولی ما میتونیم همگی با هم در یک سالن همایش باشیم و یک همایش دیجیتالی برگزار کنیم.

مثل همه تکنولوژی های دیگه هم خوبی داره و هم بدی،  ما میتونیم در کنار هم در مورد چیزهایی که دوست داریم صحبت بکنیم و از همدیگه چیزهای جدید یاد بگیریم  و یا شاید انقدر گرفتار این دنیای دیجیتالی جدید بشیم که دنیای واقعی خودمون رو فراموش کنیم.

نکته عجیب دیگر این که من باهاش مواجه شدم اینکه برندهایی مثل نایکی واقعا در حال فروختن کفش برای دنیای مجازی متاورس هستند،  یکی از سوالاتی که برای کاربران ایجاد شده اینه که اگر من یک کفش رو در دنیایی بخرم آیا میتونم اون رو در یک دنیای موازی مجازی دیگه هم استفاده کنم یا نه؟

به نظر عجیب میاد که برای کاراکتر خودمون در یک دنیای مجازی کفش بخریم و برای این کفش واقعاً پول پرداخت کنیم اما این اتفاق داره میوفته و به لطف ان‌اف‌سی ما می توانیم مالکیت چیزهایی را که خریدیم ثبت کنیم.

تا الان هم آنقدر مورد متاورس میدونم اگر اطلاعات جدیدی به دست آوردم به ادامه همین مطلب اضافه خواهم کرد،  اگر شما هم از این دنیای عجیب اطلاعاتی دارید لطفاً در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا با هم در مورد این دنیا بیشتر یاد بگیریم.