متاورس چیست ؟

به نام خدا


سریعا به اصل مطلب می رم همه شما این روزه راجع به متاورس شنیده اید و صد در صد می دونید که اخیرا هم شرکت فیس بوک نام خودش رو به متا تغییر داده این تحولات ممکن است آینده ای دیگر در جهان بسازد تاکید می کنم « ممکن » است ، بدونیم که متاورس با اینکه نو پا است دنیای بزرگی است البته بستگی دارد که شما چه چیز هایی را در بسته بندی متاورس بیارید ، بگذریم خلاصه در این مطالب من با بیانی ساده و پیشرو از منبعی که دارم برای شما در سلسه مطالبی که در صفحه ام هست شما را با این دنیا آشنا می کنم در نظر داشته باشید زمین های دیجتال ، « ان اف تی » ها ، دولت های غیر متمرکز ، کسب درآمد از این دنیا ، پلتفرم های غیر متمرکز ، داد و ستد در این پلتفرم ها همه و همه از جمله مطالبی هست که شما باید بدانید تا بفهمید که متاورس واقعا چیست و به چه درد می خورد من سعی می کنم در این سلسله مطالب ، سریعا و کوتاه مفاهیم را بدون این که خسته کننده باشد به شما انتقال بدهم راستی برای اینکه حق منبع این اثر را ضایع نکرده باشم باید از آن نام ببرم البته که بدانید که من برای شما این مطالب را ساده سازی می کنم و با زبان خودم سعی می کنم سریعتر به این مطالب واقف بشوید . منبع این سلسله از مقاله ها متین منتال هست که آموزش های ویدیوی این مدرس رو می توانید به صورت رایگان در کانال تلگرامی اش به نام «MatinMental» دریافت کنید بریم سراغ
اصل کار



( توصیه می کنم حتما قسمت بالا را مطالعه کنید و سپس شروع به خواندن این مقاله کنید ) در این سلسله مقاله مطالب علاوه بر قسمت بندی به سه فصل تقسیم بندی می شود

فصل اول «ان اف تی» (NFT)

فصل دوم «متاورس» METAVERS))

فصل سوم « کسب درآمد از اطلاعات »



فصل اول «ان اف تی» (NFT)

جلسه اول ان اف تی چیست ؟

ان اف تی مخفف NON-FUNGIBLE TOKENS

معنای فارسی = توکن های غیر مثلی یا غیر قابل تعویض

ما به طور کلی 2 نوع دارایی داریم

1.دارایی های قابل تعویض

2.دارایی های غیر قابل تعویض

دارایی های قابل تعویض :

به عنوان مثال علی به اشکان یک تراول 50 هزار تومانی می ده و بعد از یک ماه اشکان به علی این تراول 50 هزارتومانی را بر می گردانه ، برای علی مهم نیست که این تراول همان تراولی هست که یک ماه پیش به اشکان داده. تنها مسئله حائز اهمیت این است که این تراول اصل است یا نه پس این دارایی قابل تعویض هست .

دارایی های غیر قابل تعویض :

به عنوان مثال اشکان به علی یک لیوان می دهد اشکان این لیوان را از دوست صمیمی خود کادو گرفته ، علی بعد از مدتی این لیوان را می شکنه و یک لیوان جدید برای اشکان می خرد اما دیگر این لیوان برای اشکان ارزش نداره

حالا « ان اف تی » ها هم دارایی های غیر قابل تعویضی هستند که روی بلاک چین ثبت می شوند

به عنوان مثال می تونه یک لوگو باشه یک آهنگ باشه یک توئیت باشه و . .

نکته ای که شما باید حتما آن را بدانید این است که شما طرح رو نمی خرید به عنوان مثال فردی که اولین توئیت جک درسی رو خریده صرفا اون عکس رو خریداری نکرده بلکه اون مالک اون اثر می شه و مالکیت اثر رو از آن خودش می کنه

مهم اون طرح یا عکس نیست مهم اینه که شما وقتی یک « ان اف تی » می خرید شما مالکیت اون اثر رو به دست می آورید.

دید که به همین سرعت و راحتی قسمت اول رو برای شما به اتمام رساندم خیلی نمی خوام وقت شما رو بگیرم می خواهم سریع و آسان و سلسله وار برای شما مقاله هامو درباره متاورس ارائه بدم تا شما علاوه بر اطلاعت دسته یک که می گیرد بتوانید حتی از این فضا کسب درآمد کنید حتما منتظر قسمت دوم باشید برای اینکه راحت تر من رو پیدا کنید می تونید صفحه من رو فالو کنید .

خیلی ممنون که تا این جا وقت گذاشتی و خواندی .