مسیر برنامه نویسی

میخوام برنامه نویس بشم چه مسیری باید طی کنم؟
میخوام برنامه نویس بشم چه مسیری باید طی کنم؟


قبل اینکه شروع کنیم درباره مسیر برنامه نویسی بگیم , اول ببینیم برنامه نویسی چی هست؟

برنامه نویسی به زبان ساده یعنی نوشتن یکسری دستوراتی که کامپیوتر آن هارو متوجه بشه و همه دستورات را پشت سرهم اجرا کند . به عبارتی دیگه به کامپیوتر بگیم که چه کاری باید انجام بده, یعنی میشه گفت برنامه نویسی یک زبان تعامل بین انسان و ماشین هست

تا اینجا با مفهوم کلی برنامه نویسی اشنا شدیم حالا بریم سراغ موضوع اصلی

چه جوری برنامه نویس بشیم ؟

قبل از هر چیزی اول از خودتون بپرسید چرا میخواید برنامه نویس بشید ؟ ازروی علاقه هست؟ به خاطر تفریح یا ...

برنامه نویسی به سه قسمت تقسیم میشه:

انواع برنامه نویسی-برنامه نویسی وب
انواع برنامه نویسی-برنامه نویسی وب

1-برنامه نویسی وب

2-برنامه نویسی موبایل

3-برنامه نویسی دسکتاپ

شما تو این مرحله باید ببینید به کدوم از این دسته ها علاقه دارید.

مثلا من میگم علاقم به موبایله

حالا ک موبایل انتخاب کردم میخوام ببینم برنامه نویسی اندروید انجام بدم یا ios

مثلا ios انتخاب میکنم.

خب برای برنامه نویسی IOS باید یا Swift بخونم یا Xamarin و یا اگه انتخابم Android بود باید بین Java و kotlin یکی انتخاب کنم.


با این مثال خواستم بگم هرمسیری که انتخاب میکنید زیر شاخه دارن و دوباره زیر شاخه هاهم زیر شاخه دارن (یکم زیرشاخه های زیاد شدن بیاید با یه تصویر توضیح بدم )


مسیر برنامه نویسی موبایل و وب
مسیر برنامه نویسی موبایل و وب


و اما مسیر برنامه نویسی دسکتاپ:

مسیر برنامه نویسی دسکتاپ (منظور از مک همون  مکینتاش)
مسیر برنامه نویسی دسکتاپ (منظور از مک همون مکینتاش)


برنامه‌نویسی برای دسکتاپ به این معنی است که شما برای سیستم‌عامل‌های مختلف ویندوزی، لینوکسی و مکینتاش یک نرم‌افزار تولید می‌کنید.مثل فتوشاپ و ...

زبان های مورد استفاده در دسکتاپ مثل C# , Java , JavaScript , python و ...



یه سوال پرتکرار دیگه هم هست اونم اینکه :

من میخوام برنامه نویس بشم اما نمیدونم به کدوم علاقه دارم؟

با توجه به تصویر بالا مسیری ک فک میکنید بیشتر خوشتون اومده برید دنبالش و فیلم اموزشی نگاه کنید , مقاله بخونید که متوجه بشید علاقه مند هستید یا نه

البته آموزش دیدن نه به منظور یادگیری , به منظور دید کلی پیدا کردن به اون مبحث .

اما اگه خوشتون نیمد :

دوباره برای مبحث بعدی باید وقت بذارید اموزش نگاه کنید .

یعنی راه دیگه ای نداره علاقه دست خوده ادمه.


و اما نکته آخر و مهم:

درامد همه حوزه های برنامه نویسی خوب هست ب شرطی که خوب یادبگیرید


خب به آخر این مقاله رسیدیم ،‌کلی ممنونم که وقت با ارزشتون رو گذاشتین و این مقاله خوندین .

اگه از این مقاله راضی بودید حتما منو دنبال کنید و مقاله برا دوستاتون که مثل شما علاقه مند هستن بفرستید.مررررررسی