روز به روز با داستان ها و اخبار تیله سافت خاطره می سازیم :) - سایت تیله سافت : TileSoft.ir
ژول ورنیسم : خواب سیاه - بخش سوم
چهارشنبه - اولین دیدگاه
دانشجوی بی نام : ایول پسر چه کردی نقاشیاشو خودت کشیدی؟
آقای زارعی : بله چیز ببخشید آره
- واسه همینه انقدر مسخرست پس...
+ نه خب آخه...
- نه بابا من مجذوب متن تحقیقاتتم... پسر خیلی خوبه. به نظرت میشه اجراییش کرد دیگه؟
+ ببین شدنش که آره میشه اما اصلی ترین پل اتصال بین مغز و کامپیوتر هنوز ساخته نشده یعنی زبان مشترک کامپیوتر و مغز. چون آدم ممکنه به هر زبونی حرف بزنه اما همه ی مغز ها یه زبان واحد دارن. حالا اگه بشه یه اشتراکاتی بین زبان مغز و زبان های برنامه نویسی پیدا کرد، دیگه اجرا کردنش کار سختی نیست.
علاوه بر چیزی که او به زبان آورد، بخش مهم تر از اشتراک زبان مغز و کامپیوتر، پردازش بازیست؛ بر اساس ایدئولوژی آقای زارعی، کامپیوتر وظیفه ی پردازش منطق و گرافیک را بر عهده دارد و مغز تنها یک نمایشگر است.
- خب چرا فقط برای بازی کردن؟ یعنی بهترین استفادش همینه؟
+ یعنی چی؟ خب بازی ساختن تو دنیا جزو پر سود ترین اقتصاد هاست...
- نه هیچی ولش کن
ذهن آقای زارعی به قدری خام بود که با یک تلنگر از هم می پاشید؛ همین تلنگر های ریز آن دانشجو کافی بود تا تفکرات آقای زارعی از مسیر اصلی منحرف شود. پیش از این، نهایت هدف این پروژه، در اختیار گرفتن قوه ی ناخودآگاه مغز در هنگام خواب بود تا فرد خوابیده، در نقش یکی از بازیکنان بازی های ویدیوی حاضر شود. به زبان دیگر در عالم خواب، فرد تمامی حواس پنج گانه را حس می کند هم در دنیای تصویری بازی های ویدیویی، حضور دارد.
اما سوالی که حالا مطرح است، مگر هدف بهتری از این وجود دارد که آن دانشجو به آن می اندیشید؟
- تا حالا فکر کردی برای انجام این پروژه چه قدر پول می خواد؟
+ نه اصلا فکر نکنم من بتونم انجامش بدم نهایتا بدم به مهدی اون باباش پولداره درسشم خوبه
- اه چه قدر سوسول... بابا این فکر توعه من طرفدارتم پسر
+ شما که لطف داری اما آخه...
- آخه بی آخه الان برو خونه هزینه هاشو محاسبه کن بهم بگو
+ چشم ولی من از شما انتظاری ندارما...
هر چه قدر این افکار عمیق تر می شد، بن بست های واقعی هم افزایش می یافت. یکی از اصلی ترین مشکلات، تجربه ی واقعی مرگ است؛ در صورتی فرد خوابیده، در دنیای بازی بر اثر تیر، چاقو و یا هر چیز دیگری کشته شود، چه اتفاقی برای عالم ناخودآگاه دست کاری شده ی او رخ می دهد؟
یا چگونه واحد زمان در خواب و خارج از خواب با یک دیگر تنظیم شود؟ در صورتی که بازیکن در حال خواب بر اثر صدا یا هر عاملی از خواب بیدار شود، امکان غیر فعال شدن بخش دست کاری شده ی مغز وجود دارد؟
- ادامه این ماجرا بماند در جمعه ای دیگر...
- می تونید این داستان رو از سایت تیله سافت، بخونید و بشنوید
مطلبی دیگر از این انتشارات
برنامه نویسی یاد نگیرید! جلسه ی سوم
مطلبی دیگر از این انتشارات
iPhone 11، فرزند ناخلف یادگاران استیو جابز
مطلبی دیگر از این انتشارات
زمان، پدیده ای ساده، پیچیده و بی نهایت