اژدها، آتش و غول‌، نگاهی به جلوه‌های بصری فصل 8 گیم آف ترونز

پس ازگذشت 8 فصل دراماتیک، هیجانی و در بسیاری از لحظات فوق‌العاده و بی‌نظیر ازگیم آف ترونز در نهایت HBO به داستان این سریال پایان داد

در طی 6 قسمت نهایی فصل 8 ما شاهد دو جنگ بزرگ در این سریال که ما را به شگفتی می‌رساند بودیم، با توجه به این‌که این لحظات بر روی پرده‌ی نمایش رفته ما باید آن را به واقعی‌ترین شکل ممکن می‌دیدیم کاری که گیم آف ترونز به کمک استودیوهای جلوه های بصری، از جمله تیم برنده امی و اسکار در Weta Digital، به خوبی از پس آن برآمد



مارتین هیل مدیر اجرایی جلوه‌های ویژه Weta Digital که نامزد جایزه اسکار برای کار خود در Prometheus  2012 شد، در مورد چالش ساخت برخی صحنه های دیدنی خیره کننده فصل هشتم صحبت کرده است (برای هر کسی که هنوز فصل 8 را ندیده است،ممکن است اسپویل برخی از صحنه‌ها باشد.) با تایم سیتی در ادامه این صحبت‌ها را دنبال کنید

هرچه گیم آف ترونز رو به جلو پیش می‌رفت هر قسمت آن بیشتر به یک فیلم سینمایی نزدیک می‌شد آیا شما این موضوع را قبول دارید؟

بله واقعآ نگاه ما به تمام کارهای تلوزیونی که در Weta Digital انجام می‌دهیم همین است وسعی می‌کنیم همینگونه رفتار کنیم و هزینه‌هایی که در گیم آف ترونز انجام شد و دوربین‌های استفاده شده در آن بسیار مشابه یک فیلم سینمایی کامل بود و ما هم هر قسمت را همین‌گونه نگاه کرده‌ایم

بسیاری از کارهای شما در قسمت نبرد Winterfell بود. برخی از عناصر چالش برانگیز در آن قسمت برای شما چه بود؟

از همان ابتدا ما می‌دانستیم که سازندگان گیم آف ترونز این قسمت را می‌خواهند، کار در مقیاس وسیعی انجام شد و یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما در اینجا اتحاد دوتراکی‌ها با یکدیگر بود و باید تعداد بسیار زیادی شمشیر آتش گرفته را در دستان آن‌ها به نمایش می‌گذاشتیم و ما برای این کار تعداد کمی از دوتراکی‌ها با یک یا دو شمشیر آتش گرفته را در صحنه قرار دادیم و سپس با جلوه‌های ویژه یک ارتش از آن‌ها با شمشیرهای آتش گرفته درست کردیم وبا صحنه‌ی اصلی ادغام کردیم
در صحنه‌ی دیگر قرار بود آن‌ها در تاریکی به سمت دشمن حرکت کنند و به صورت ناگهانی از بین بروند چون دشمن بسیار غیر قابل پیش‌بینی بود ما در یک صحنه‌ی تاریک حرکت تمام سوارها با شمشیرهای آتش گرفته را شبیه سازی کردیم و تمام تلاشمان این بود که واقعی به نظر برسد

شما یک صحنه‌ی مبارزه اژدها با اژدها را داشتید چالش‌های این صحنه برای شما چگونه بود؟

یکی از کارهایی که ما انجام دادیم این بود که آسیب‌های حاصل از جنگ را برروی اژدها بسازیم که واقعآ چالش سنگینی بود و ما بسیاری از آنچه که دیده می شود را همراه با [انیمیشن و جلوه های بصری استودیو Image Engine] انجام داده‌ایم
اژدها در همه‌جا آتش سوزی می‌کند و در نهایت سقوط می‌کند می‌بینیم که یک چشمش کور است وآتش از همه‌جای صورتش بیرون می‌زند او با این چهره خشمگینانه به دنبال جان می‌گردد و در یک صحنه مستقیمآ چهره‌ی او را میبینیم که تمام این ویژگی‌ها را باید داشته باشد تا بتواند حتی به بازی جان هم کمک کند ما نیاز داشتیم که ناامیدی وضعیت جان را حفظ کنیم

صحنه‌ی تیر خوردن اژدهای دوم و سقوطش چطور بود؟

بله صحنه‌ی بسیار هیجان‌انگیزی بود ما سعی کردیم او را به سمت دوربین سوق دهیم تا بتوانیم جزئیات را با تمام دقت ببینیم و صحنه‌ی برخورد آن با آب و ایجاد موج‌های بزرگ از صحنه‌های مورد علاقه‌ام بود


منبع : تایم سیتی