زیباترین موسیقی های بیکلام

تقریبا میتونم بگیم یکی از مهمترین اختراعات بشر موسیقی بوده :) هیچکسم نمیتونه بگه اینطور نیست .
گاهی اوغات آرامشی که موسیقی به آدم میده رو هیچ چیز و هیچ کسی نمیتونه بده .

خیلی وقت بود که سعی میکردم یه آرشیو از بهترین موسیقی های بی کلام جمع کنم که خدارو شکر موفق شدم اینکارو انجام بدم .
البته لازم به ذکره تعدادی از این آهنگارو از لیست یکی از وبسایتا پیدا کردم که آخر مطلب لینکشو میذارم ، اگه دوست داشتید برید اونجا بقیشو ببینید .

این لیستی که الان میخوام بهتون معرفی کنم آهنگای متن فیلمای بزرگ سینما است . خیلیاشون قدیمین و خیلیاشونو ممکنه شنیده باشیم . اما خوب هرجور که هست تصمیم گرفتم براتون تعدادیشو قرار بدم .

فقط یه نکته :

مطمئن نیستم ، اما حس میکنم اگه لینکه دانلود قرار بدم ، خلاف سیاست های ویرگول حساب میشه و شاید پستم پاک شه ! به همین خاطر یا خودتون زحمت دانلودشو بکشید ، یا اینکه تو اون لینک منبعی که میذارم تشریف ببرید و موزیکارو دانلود کنید . اونجا لینک دانلود رو خیلی تر و تمیز گذاشته .


یکی از زیباترین و آرامشبخش ترین موسیقی های متن فیلم ، آهنگیه که توی تایتانیک خونده شده ، خوانندش خانوم سِلن دیون هستن و سال 1997 این آهنگ رو ساخته ان .
خیلی سال از اکران تایتانیک میگذره ، اما هنوزم که هنوزه یکی از بهترین آثار تو تمام موارد حساب میشه .
از لحاظ فروش فیلم که رده دوم تمام فیلم های تاریخ رو در اختیار داره ، موسیقی متن که یکی از شاهکار هاست . کیفیت ، جذابیت و داستان فیلم هم که دیگه نیاز به توضیح دادن نداره ، همه میدونیم چه شاهکاریه .


آهنگ بعدی از لیستی که خودم خیلی باش حال میکنم ، آهنگ « Shallow » هست که لیدی گاگا خونده . این آهنگو تو فیلم « A star is born » اجرا کرد و تونست فیلم رو به سطحی برسونه که جایزه اسکار بگیره . در کل هم فیلم ، هم آهنگایی که تو فیلم خونده شده قطعا جزء بهترینای تاریخ حساب میشن .
یه تیر و دو نشون : هم فیلم رو نگاه کنید ، چون یکی از قشنگ ترین پایان هارو تو فیلمای سالهای گذشته داره ، هم آهنگشو گوش کنید . خیلی مشتیه xD


آهنگ بعدی مربوط به فیلم « آواتار » . فک نکنم کسی باشه که این فیلمو ندیده باشه ! اگه کسی ندیده هم مشکلی نداره :D میتونه بعد از خوندن این مقاله ببیندش .
آواتار یکی از موفق ترین فیلمای ادوار مختلف سینماست ، پرفروش ترین فیلم حال حاضر دنیای سینما .
اون زمانی که آواتار رو ساختن ، استفاده از جلوه های ویژه تقریبا زیاد شده بود ، اما کیفیتی که توی این فیلم از جلوه های ویژه دیدیم بینظیر بود .
یه گرافیک فوق العاده ! یه داستان کم نظیر ! رنگ بندی های بسیار دلنشین یه قسمت از ویژگی های Avatar حساب میشه .
موسیقی متنای فیلم اکثرا عالی بودن ، اما یکیشون هست که یه سر و گردن از بقیه بالاتره .
اسمشو نمیدونم ، اما هم توی سایتی که منبعشو میذارم لینکش هست ، هم اینکه اگه تو گوگل « Main Theme Avatar » رو سرچ کنید براتون میارتش .
اگه بتونید به یوتیوب وصل شید هم که دیگه محشره ، این اسم رو سرچ کنید « Patrik Pietcshman » بعد برید توی پلی لیستش ، هم کلی آهنگه باحال و هم آهنگه آواتار رو به طرز خارق العاده ای با پیانو اجرا کرده .


آهنگه بعدی که خودم به شخصه خیلی دوسش دارم آهنگه اصلیه فیلم « پاپیونه »
فیلمش سال 1973 ساخته شده و یکی از نوستالژیک ترین و احساسی ترین فیلما حساب میشه ، لازمه بگم سلیقه ی فیلم دیدن من طوریه که هیچ جوره با فیلمای قدیمی حال نمیکنم ، اما پاپیون یکی از اونا بود که هیچ جوره نتونستم ازش بگذرم و باور کنید به هرکسی که رسیدم پیشنهادش کردم . البته فیلمای زیاد دیگه ای هست که با وجود قدیمی بودنشون کامل نگاه کردم و کلی لذت بردم ، اما پاپیون خیلی خیلی خوب بود :)


آهنگ بعدی یه آهنگیه که وقتی گوشش بدید 100% آشناست براتون . موسیقی متن فیلم « مرثیه ای برای یک رویا » .
اونقدری که آهنگ متن این فیلم موفق بوده به نظرم خود فیلم موفق نبوده !! شوخی میکنما ، به این دلیل این حرفو میزنم که توی 90% برنامه های صدا سیما این آهنگه تیتراژ بوده . گوشش بدید حتما .
ممکنه اولش براتون آشنا باشه ! اما یه ذره که بگذره به قسمتای خیلی قشنگش میرسه که خوشبختانه صدا سیما تا اونجاشو پخش نمیکنه :P


ازونجایی که مطالب طولانی معمولا کمتر خونده میشن ، فک میکنم تا همین تعداد برای قسمت اول کافی باشه ! اگه استقبال خوبی از مطلب شد بقیش رو براتون میذارم . اما همینارو اگه گوش کنید تا یه مدت تأمین میشید .. لایک یادتون نره ، دوست داشتید منو فالو کنید تا مطالب جدیدمو ببینید .

منبع : تایم سیتی