برترین‌های جشنواره نهال

1- «تیرمست» ساخته‌ی علی حسین زاده

سه شکارچی به جنگلی مه گرفته می‌روند تا پلنگ شکار کنند. تیرمست به آرامی فضای خوف انگیز جنگل و انگیزه‌ی هر یک از شکارچی‌ها برای حضور در چنین شرایطی را به هم پیوند می‌زند تا در انتها به پایانی برسد که ببینده انتظارش را ندارد. پایانی هراس انگیزی که پرده از سبعیت محیط و شخصیت‌ها بر می‌دارد.

2- «تهاتر» ساخته‌ی زیبا کرمعلی و عماد آراد

برای چند دقیقه خودتان را به جای مادری بگذارید که بچه‌اش از رفتار خارج از عرف او خبردار شده. چکار می‌کنید؟ تهاتر به جای تن دادن به راه ساده‌ی والدینِ خوب و اولویت دادن به تربیت کودکان و... راه سختِ معامله با فرزند را انتخاب می‌کند و باعث می‌شود شخصیت‌های فیلم در موقعیتی دشوار و تا حدودی آزار دهنده قرار بگیرند.

3- «شنل قرمزی» ساخته‌ی معین ابولحسنی

شنل قرمزی خیلی لوس و بی‌مزه شروع می‌شود و با بی‌قیدی جلو می‌رود اما وقتی فیلمساز بالاخره دستش را رو می‌کند به فیلم مفرح و حال خوب‌کُنی تبدیل می‌شود درباره‌ی دختری یزدی که لباس شنل قرمزی پوشیده و ضربه‌هایی تعمدی به بخش‌های حساس بدن مردهای خلافکار فیلم می‌زند.

4- «گجو» ساخته‌ی سینا محمدیان

گجو از آن فیلم‌هایی نیست که بتوان دیدنش را به همه توصیه کرد. اما لذت تماشای‌اش چند روزی با من باقی ماند. گجو خیلی ساده یک شبانه روز از زندگیِ زنی که به تازگی از همسرش جدا شده را به تصویر می‌کشد و نهایت تلاشش را می‌کند به کمک تصاویر و نورپردازی بیننده را در جریان احساسات تازه‌ای که زن در حال تجربه کردن آنهاست قرار دهد.

5- «رولت روسی» ساخته‌ی علیرضا شریفی

در میان فیلم‌های فرم‌گرا و تجربی جشنواره رولت روسی تنها فیلمی بود که در کنار فرم گرایی داستانی جذاب را پیش می‌برد و بیننده را دل‌نگرانِ عاقبت شخصیت‌های‌اش می کرد. داستان گروهی که می‌خواهند فیلم بسازند و گروهی که می‌خواهند فیلم ببیند اما رفتار گروه اول باعث مُردن گروه دوم می‌شود.