داستان یک رابطه و یک تضاد

آن بالا یکی مرا دوست دارد، داستان یک رابطه و یک تضاد است. رابطه‌ای میان دو همسایه. یک پیرمرد و یک دختر جوان. به ظاهر فیلم ساده‌ای است. از آن فیلم‌هایی که ممکن است سادگی‌اش تماشاگر را گول بزند. اما پشت این ظاهر ساده یک باطن انسانی زیبا وجود دارد که می‌توان درباره‌اش حرف زد. برای پیرمد آن بالا یکی مرا دوست دارد آشنایی با دختر جوان یعنی پُر کردن خلاءهایی که در تنهایی دچارش شده. همسری که مرده و فرزندانی که رفته‌اند. برای پیرمرد دیدن دختر جوان یعنی هوای تازه. یعنی دمیده شدن روح زندگی در زندگی سرد و ساکن پیرمرد. برای همین هم است که پیرمرد بعد از آشنایی با دختر همسایه احساس جوانی و تازگی می‌کند. به سر و وضعش می‌رسد، مهمان‌داری می‌کند و سعی می‌کند کارهایی بکند که اندکی به آن زندگی سرد و بی‌روح رنگ ببخشد. اما برای دختر این‌گونه نیست و این همان تضادی است که فاصله نسل‌ها به وجود آورده. بری دختر دیدن روزانه پیرمرد همسایه، بیشتر جالب است. او کنجکاو است ببینید یک پیرمرد تنها چگونه زندگی می‌کند. نه این‌که آدم بد، بی‌فکر و بی‌مسئولیتی باشد، فقط سبک زندگی‌اش با پیرمرد فرق می‌کند. زندگی او زندگی شلوغ و سریعی است پُر از روابط مختلف. برخلاف پیرمرد که این رابطه برایش همه چیز است، برای دختر صرفاً رابطه‌ای است میان انبوه روابطی که دارد. رابطه‌ای که عمیق نمی‌شود و فراموش می‌شود. این همان تضادی است که رابطه این دو نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تضاد میان یک زندگی سرد و ساکن و ساکت با یک زندگی شلوغ و سریع و پرحادثه. کارگردان آن بالا یکی مرا دوست دارد البته که طرف پیرمرد را می‌گیرد. به او و تنهایی‌اش بیشتر احترام می‌گذارد و سعی می‌کند داستان را جوری سر و شکل دهد که در نهایت قهرمان تنها و مغموم فیلم پیرمردی باشد که مدت‌ها است زندگی‌اش به انتظار و حسرت گذشته. برای همین هم هست که کارگردان برخلاف پیرمرد وارد جزئیات زندگی دختر نمی‌شود. او پیرمرد را دوست دارد و دوست دارد راوی تنهایی او باشد. برای همین همیشه دوربین را سمت او نگه می‌دارد و از او حرف می‌زند. آن بالا یکی مرا دوست دارد پشت ظاهر ساده‌اش، باطن انسانی زیبایی دارد. از تنهایی می‌گوید و حسرت و سعی می‌کند این تنهایی و حسرت با تمام وجود بر جان تماشاگر بشیند تا فراموش نکند در این دنیای شلوغ و سریع هستند انسان‌های خوبی که در تنهایی با آرزوها و حسرت‌هایشان زندگی می‌کنند.