شکاف بین نسلی

خطر اسپویل

پیرمردی صد ساله داستان زندگی خود را تعریف می‌کند و در آخر زندگی را به سینما تشبیه. او دانای کل است چون سن بالایی دارد؟

پرده‌ی آخر می‌خواهد شکاف بین نسل‌ها را نشان دهد، اما در عوض تبدیل می‌شود به یک فیلم مستند از زندگی پیرمرد. چرا که هیچ گونه تمرکزی بر زندگی و شخصیت فرد جوان داستان نمی‌کند. فیلم بر یک سمت نسل‌ها تمرکز می‌کند و در همین‌جا شکست می‌خورد در بی‌طرفی.

پرده‌ی آخر ناتوان است در شخصیت بخشیدن به روستا و هیچ توجهی به دو زن که در اواسط فیلم وارد ماجرا می‌شوند نمی‌کند و هم‌چنین به دوستان فرد جوان. کارخانه‌ای را نشان می‌دهد اما هیچ‌گونه توضیحی درباره‌ی آن نمی‌دهد.

ایده‌ای جالب و جذاب به گونه‌ای ابتر به تصویر کشیده می‌شود و در انتقال مفهوم شکست می‌خورد.

پرده‌ی آخر می‌توانست بسیار بهتر از آن چه ساخته شد، ساخته شود و کارگردان می‌توانست با کنترل اوضاع یا توضیح بیشتر درباره‌ی وقایع، به هدف خود برسد، اما در عوض تبدیل به یک سری تصاویر ماکت مانند می‌شود.

پرده‌ی آخر فیلم مستند بدی نیست و اگر به شکاف بین نسل‌ها معتقد باشید ذهن شما به طور خودکار برداشت‌هایی از آن می‌کند.

پرده‌ی آخر را در وُدیو ببینید.