سئو چیست ؟ داستان موفقیت در سئو

سئو یا اس ای او چیست ؟

تعریفی از سئو


سئو یا SEO مخفف کلمه Search engine optimization است و معنای آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو ، بینگ ، یاندکس و ... می باشد. به زبان آدمیزاد سئو یعنی کارهایی که یک سایت را ارتقاء می دهد و آنرا به صفحه اول گوگل یا رتبه یک گوگل می رساند. سئو یعنی بهترین راه تبلیغاتی و جذب مشتری به صورت انفجاری . سئو یعنی کسب احترام و اعتماد. سئو یعنی کارت درست است .



سئو و برادر دوقلوش
سئو و برادر دوقلوش




چطوری سایت تان را سئو کنید؟

یعنی چطوری سایت خودتان را بیاریم صفحه اول گوگل

سه راه بیشتر وجود ندارد

  • اهل مطالعه باشید و سئو را یاد بگیرید، و بعد وقت بگذارید و سایت را سئو کنید.
  • هزینه کنید و یک متخصص سئو با اخلاق پیدا کنید و کار را از صفر تا صد بسپارید براتون انجام بدهد.
  • یا قید سئو را بزنید و از راهکاری های دیگر اینترنتی کسب درآمد کنید.


اما کدام راه سئو بهتر است ؟ البته اینکه هزینه کنید و بسپارید یک متخصص براتون انجام بدهد. شما هر چقدر هم که وقت بگذارید و با هوش باشید به اندازه کسی که تخصص اینکار را دارد نمی توانید جواب بگیرید.

بگذریم، این یک پست آموزشی است و من قصدم جذب مشتری نیست.

قید سئو را بزنید.

اما راه سوم کمی عجیب هست . بعید از یک متخصص سئو که همچنین توصیه های به کسی بکند.

ببینید منظور آن است که هر کسب و کاری یک راه مناسب براش وجود دارد که با آن به هدف می رسد. اگر شما تنها یک سایت داشته باشید و فکری برای جذب بازدید نکنید. عملا هزینه اتان را دور ریختید و پول اضافه بابت طراحی سایت پرداخت کردید. البته برای نمایش نمونه کار و حفظ کلاس باید سایت داشته باشید. مثل آش کش خاله می ماند، امروز هر کسب و کاری باید یک سایت داشته باشد. اما دل آدم می سوزه که سایت داشته باشی و ازش جواب درست و حسابی نگیری.

راهکارهای افزایش بازدید:

شما به غیر از سئو راهکارهای دیگری را می توانید امتحان کنید، من به برخی از آنها اشاره می کنم.

  • سئو سایت ( گفتم به غیر از سئو ، اما چون مهم است باز تکرارش کردم )
  • تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادورز
  • کمپین های تبلیغاتی که آگهی شما را در سایت های پر بازدید مانند سایت های خبری درج می کنند.
  • صفحات اجتماعی که گاهی از هر چیز دیگری بهتر جواب می دهد، گاهی مشتریان شما فقط اهل صفحات اجتماعی هستند، نه اهل سایت ، گوگل و سئو . اما من فکر می کنم برای اینکه بهتر جواب بگیرید داشتن سایت خیلی کمک می کند.
  • دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ فقط محدود به صفحات اجتماعی و سئو نمی شود، راهکارهای دیگری هم دارد. یکی از روش های مناسب دیجیتال مارکتینگ ، بازاریابی از طریق ایمیل است .
  • درج آگهی برای تبلیغات خدمات و محصولات در سایت های آگهی نامه ، رایگان و غیر رایگان. بعضی از این آگهی نامه ها مثل دیوار، شیپور، نیازروز ، ایران تجارت ، حجره ، ایستگاه و ... بهترین راهکار هستند. مثلا املاکی ها دیوار نباش کارشان نمی چرخه .
  • و ...

اگر می خواهید بزنید به هدف و جواب عالی بگیرید ، همه را انجام بدهید. سئو و راهکارهایی که اشاره شد.



راهکارهای سئو سایت

من نمی دانم شما که این نوشته را می خوانید قصد و هدفتان چیست ، سایتی متعلق به خودتان دارید و می خواهید خودتان دست به کار بشوید و سایت خودتان را سئو کنید. یا می خواهید در مورد سئو بیشتر بدانید و سئو را به صورت حرفه ادامه بدهید و از آن کسب درآمد کنید. پس دو تا راهکار را ذکر می کنم. راهکار اول به درد هر دو می خورد و راهکار دوم بیشتر به درد کسانی که می خواهند وقت بیشتر بگذارند و احتمالا وارد بازار طراحی و سئو سایت بشوند.

ترفندهای ساده و موثر سئو

یعنی اصول پایه ای سئو . یعنی حدود 20 - 30 تا کار که یاد گرفتنش راحت است و هر کسی می تون ازش سر در بیاورد و ازش جواب بگیره . من این ترفندها را توی این نوشته یا طی هفته توی پست جداگانه براتون فهرست می کنم ، شما به ترتیب آنها را انجام بدهید. عقب و جلو کردن بعضی از ایتم های این فهرست می تواند کار را خراب کند. پس مطابق فهرست پیش بروید . بعد اگر سئوالی یا مشکلی داشتید ، بفرمائید با هم حل می کنیم .

سئو حرفه ای سایت

اگر قصد ورود به این بخش را دارید . کار و زندگی تعطیل و فقط باید یاد بگیرید و آموزش طی کنید. البته تجربه و خلاقیت هم خیلی مهم است که بعد از یادگیری راهکارهای آنرا هم پیدا می کنید.

باید اهل مطالعه باشید درباره سئو ویدئوهای آموزشی و مقالات سئو را خوب مطالعه کنید، اولش هم دنبال آموزش های پولی نباشید. بسیاری از آموزش های سئو به رایگان در دسترس هستند، کافی است یک کم بیشتر بگردید. من اگر حوصله کنم و خدا بخواهد و وقت بکنم ، پیگیر هستم که به زبان ساده آموزش سئو را در سطح مقدماتی و پیشرفت برگزار کنم ، تا ببینم خدا چی می خواهد.

اما حتما باید اهل مطالعه باشید

خوب تازه که سئو ، تنها درد نیست که باید کدنویسی بدونی ، طراحی بدونی ، UI ,UX بدونی ، هاست و سرور را بدونی ، محتوا بدونی ، صفحات اجتماعی بدونی ، دیجیتال مارکتینگ بدونی ، روابط عمومی را فوت آب باشی ، از روش های سنتی بازاریابی و فروش سر در بیاری ، استراتژی بدونی و ... داستان دراز است .




خلاقیت در سئو

شما وقتی سئو را خوب یاد گرفتید، تازه متوجه می شوید که ای بابا هر چیز را که بلدید انگار همه آنرا می دانند . چاره چیست . باید ذهن تحلیل گر و فعالی داشته باشی و در سئو خلاقیت به خرج بدهید . لطفا داستان زیر را بخوانید بی ربط به این مسئله نیست .



داستان گرفتن جایزه بابت سئو

سال 1369 مصادف بود با شروع کار من در یک شرکت درست حسابی ( به نام مرکز ماشینهای اداری ایران )

روز اول یکی چیزی من را گیج کرد.

آقای میرصادقی ( مدیر فروش ) به محمودخان امیری ( نازنینی که صاحب شرکت بود) میگفت فلاپی را حاضر می کنم می دهم خدمتتان . طی روز این کلمه دایم تکرار شد "فلاپی" و من میگفتم خدایا این فلاپی چیه ؟

می دانی یک موقع بعضی آدم ها فکر می کنند علامه دهر هستند و یک جوری صحبت می کنند که آدم هیچ چیزی دستگیرش نمی شود. اما آن که کارش درست است ، وظیفه اش ساده کردن ، حل کردن .

ببخشید من در خلال اینکه سئو را تعریف می کنم، یکی دو تایی داستان هم میگم، یاد قدیم ها ، اگر حوصله اتان را سر برد ، شما به بزرگی خودتان ببخشید.

داستان ادامه دارد ....

اما بر گردیم به آن روز گیج کننده ، روز اول توی یک شرکتی که بوی خوب می داد. قشنگ بود، متفاوت بود و موفق ( هنوز هم هست ).

آقا روز اول ما را بیمه کردند، بی چک و چونه .

چند روز نگذشته بود که به ما گفتند " تغذیه ، نه ... یادم نیست "

توی اینترنت سرچ کردم این آمد ، اما اسمی که آن موقع گفتن را یادم نیامد.


حق خواروبار کارگر : حق خواروبار ،توزیع بسته های حمایتی غذایی به کارگران به جهت جلوگیری از فشارهای روزمره زندگی است .این مورد میتواند گزینه مناسبی برای کمک به معیشت خانواده ها باشد. البته در حال حاضر این حق به صورت مبلغی است که به حقوق کاگران افزوده میگردد و هر سال مبلغی به آن افزوده میشود.

خوب بقیه داستان را بگم شما متوجه می شوید " اگر شما کلمه را پیدا کردید بهم بگید ، لطفا "

بله چند روزی که گذشته بود ، ما با بقیه کارمندان از ساختمان سر سهیل ( الان بانک شده ) رفتیم توی خیابان سهیل ،ساختمان تعمیرگاه شارپ که یک فضای سبزی بود و ساختمان تعمیرگاه ماشین های کپی شارپ هم داخلش بود .

من دیدم یک کوه از کیسه های مرغ ، برنج ، روغن و هزار تا چیز دیگه، یعنی هر چی خواروبار که فکرش را بکنی روی هم مثل کوهی از محبت روی هم ریخته شده بود، یادم سس خردل هم بود. یعنی خیلی چیزها .

البته بسته ، بسته شده بود ، هر بسته برای یک نفر، اینطوری که یادم تقسیم نمی کردند ، هر کس می رفت یک بسته بر می داشت . اگر دو تا بسته هم بر می داشتی ، کسی نبود که اعتراض کند. خدا برکت بدهد.

منظورم نیازمندی نیست ، منظورم احترام است .

من الان سالهاست دیگه اونجا کار نمی کنم اما چیزهای خوب به یاد می ماند.


خوب داستان مربوط می شود به همان سال 1369 و حضور من در شرکت مرکز ماشین های اداری ایران .

یک مدت رکود داشتیم و بچه ها می رفتند ویزیت . مخصوصا ما تازه واردها می رفتم به شرکت های سر می زدیم که کامپیوتر بفروشیم . این ویزیت رفتن ها هم برای خودش یک داستانی بود ، بیشتر به هوای ویزیت می رفتیم دربند و گردش .

شرکت تعداد زیادی کامپیوتر وارد کرده بود و شروع کرد به تبلیغات ، اوضاع خوب شده بود، مشتری فراوان ، فراوان . آخه مگر آن موقع فکر می کنید فروشگاه و شرکت های کامپیوتر توی تهران چندتا بود. جالب بدانید بیشتر از 5 فروشگاه توی کل تهران نبود . یعنی تهران بود و 5 فروشگاه و مرکز ماشین ها بزرگترین و شاید تنها وارد کننده کامپیوتر توی ایران بود. باورتون نمیشود ، مطالعه کنید و از بزرگترهایی که توی مارکت کامپیوتر بودن بپرسید.

.

.

.

.

.

دیر وقت شده بقیه اش را فردا تعریف می کنم /