ایلیا سوتسکور(Ilya Sutskever) دانشمند ارشد OpenAI، رسما می رود

دانشمند داده OpenAI از این شرکت جدا شد
دانشمند داده OpenAI از این شرکت جدا شد

ایلیا سوتسکور Ilya Sutskever، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد OpenAI که به رهبری کودتای ناموفق بدنام علیه سام آلتمن کمک کرد و سپس نظر خود را تغییر داد، رسما شرکت را ترک می کند.

سم آلتمن Sam Altman و Sutskever هر دو پست هایی دارند که این خبر را اعلام می کنند:

توئیت سم آلتمن در مورد جدایی ایلیا از open ai
توئیت سم آلتمن در مورد جدایی ایلیا از open ai


ایلیا و OpenAI قرار است راه خود را از هم جدا کنند. این برای من بسیار ناراحت کننده است. ایلیا به راحتی یکی از بزرگترین ذهن های نسل ما، چراغ راهنمای رشته ما و دوست عزیزی است. درخشش و بینش او مشهور است; گرمی و شفقت او کمتر شناخته شده است اما اهمیت کمتری ندارد.
شرکت OpenAI بدون او آن چیزی که هست نخواهد بود. اگرچه او شخصاً چیزی معنادار دارد که قرار است روی آن کار کند، من برای همیشه از کاری که او در اینجا انجام داد و متعهد به اتمام مأموریتی که با هم شروع کردیم سپاسگزارم. من خوشحالم که برای مدت طولانی به چنین نابغه واقعاً قابل توجهی نزدیک شدم، و کسی که آنقدر بر رسیدن به بهترین آینده برای بشریت متمرکز بود.
توئیت ایلیا در مورد جدایی او از open ai
توئیت ایلیا در مورد جدایی او از open ai


جیکوب دانشمند ارشد جدید ما خواهد بود. جیکوب نیز به راحتی یکی از بزرگترین ذهن های نسل ماست. من هیجان زده هستم که او باتوم را در اینجا به دست می گیرد. او بسیاری از پروژه های مهم ما را اجرا کرده است، و من بسیار مطمئن هستم که او ما را به پیشرفت سریع و ایمن در راستای ماموریت خود یعنی اطمینان از اینکه AGI به نفع همه است، هدایت خواهد کرد.


میم
میم

ابهام در مورد استخدام Sutskever پس از برکناری Altman در نوامبر گذشته باعث ایجاد یک میم شد: Ilya کجاست؟ او چه دید؟ ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران OpenAI، اغلب به پلتفرم متعلق به خود، X (توئیتر سابق) مراجعه می کند تا خودش این سوال را مطرح کند.

نکته قابل توجه این است که اگر آلتمن به طور موقت از شرکت خود اخراج شد زیرا او "به طور مداوم در ارتباطات خود صادق نبود"، آیا Sutskever چیزی را می داند که عموم مردم نمی دانند؟

آقای Sutskever در بیانیه خود در X گفت: "من برای چیزهای بعدی هیجان زده هستم - پروژه ای که از نظر شخصی برای من بسیار معنی دار است و جزئیات آن را در زمان مناسب به اشتراک خواهم گذاشت."

هر اتفاقی که افتاد، به نظر می‌رسد که او شکافی را نشان می‌دهد که برای مدتی در OpenAI در حال رشد بوده است. The Verge تایید کرده است که Jan Leike که تیم Superalignment Sutskever برای "هدایت و کنترل" هوش مصنوعی قدرتمندتر ایستاده است، از OpenAI استعفا داده است. مسئولیت های او را جان شولمن، یکی دیگر از بنیانگذاران OpenAI که در جریان کودتای نافرجام هیئت مدیره سال گذشته در کنار آلتمن قرار گرفت، برعهده خواهد گرفت.


منبع : The Verge

🔹این مقاله به صورت ماشینی، توسط Aiticle ترجمه شده و ممکنه ایراداتی داشته باشه، فیدبک‌های شما به ما در جهت بهبود سیستممون خیلی کمک میکنه :) لطفا نظراتتون رو باهامون به اشتراک بگذارین.