افسانه ی بحران هویتی در صورت کنار گذاشتن تاریخ ایران باستان

بسم الله الرحمن الرحیم.

سلام.

این متن توسط آقای آرش SVD و در کانال تلگرامی Zandiq_IQ7@ و در این لینک، نوشته شده و من فقط یکم مرتبش کردم.

زمانیکه ۱۵-۱۸ ساله بودم، به کتاب های تاریخ ایران باستان علاقه زیادی داشتم و دائما در اینباره مطالعه میکردم. همانند برخی از مردم از دید مثلاً ناسیونالیستی و میهن پرستی با چاشنی خوش بینی و افتخار آمیز در حد افراط، به آن برهه تاریخی نگاه کردم. تا اینکه گذشت و مبارزات اعتقادی ام به صورت جدی در سال ۱۳۹۰ شروع شد و مشاهده کردم که یک جبهه ای از باستانگرایان وجود دارند که علی رغم اینکه نشان میدهم مشکلی با موضع ناسیونالیستی ندارم، لکن مسلمانم، بازهم مشمول رکیکترین الفاظ و توهین ها به خودم و مقدساتم میشوم و این مرا بسیار آزار میداد، اما کماکان از هر دو موضع دفاع و عقب نشینی نمیکردم. و پنج سال پیش که مدیر یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین گروه های نقد الحاد بودم، اجازه نقد وسیع به تاریخ ایران باستان را به ادمین هایم و اعضای گرامی تا حد توان نمیدادم. چه بسیار دشمنان اسلام که از این موضعم خوشحال میشدند. وضع به همین منوال گذشت تا اینکه دیدگاهم در مورد فضای مجازی وسیع تر و جدی تر گردید.

با نظامی سازی این محیط و ترسیم درستتر جنگ سایبری متوجه شدم، ? هر چه روی این تاریخ پوشالی و سراسر دروغ و افسانه سازی ایران باستان تاکید کنم ? به دشمنان دین و مقدساتم خدمت کرده ام. کسانیکه با ارائه یک تصویر رویایی و افسانه ای و در نظر نگرفتن حقایق میدانی و مواضع متناقض شان از آن دوران پلکان و سلاحی ساخته اند ? تا عقول عوام الناس را بربایند و دینشان را سست کنند.

چند اتفاق و مشاهده مهم

چند اتفاق و مشاهده مهم وجود دارد که مرا به این نقطه رساند:

  • 1⃣ متوجه شدم که باستان پرستان اهل بیت علیهم السلام را نقد میکنند ولی هیچ بار نشد که به صورت خاص به نقد خلفای مهاجم و اصلی در جنگ بزرگ ساسانیان و مسلمانان بپردازند! و کانال هایشان از نقد این حمله کنندگان بسیار خالی یا مطالبی در جهت عوام فریبیست‌.
  • 2⃣ در چند دفعه ای که از پشت پرده ی مراکز اصلی آنها باخبر شدم به وضوح مشاهده نمودم، آنهایی که مدام کوروش کوروش میکردند، هیچ علاقه ای به تاریخ باستان ندارند! و در حال استحمار مردم کم اطلاع برای مقاصد خاص خود میباشند!
  • 3⃣ متوجه شدم که هیچ گونه پایبندی به مرزهای ساسانی قبل اسلام ندارند و کشورهایی که آن زمان جز ایران بودند را به حساب نمیاورند، مخصوصا در قضیه جنگ یمن، جنگ سوریه و مناسبات با لبنان و غزه کاملا نگاهی دشمنانه و ریاکارانه دارند!
  • 4⃣ هیچ علاقه ای به شهدای دفاع مقدس و ناراحتی نسبت به جنگ هشت ساله با عراق ندارند، حال اینکه آن جنگ هم جنگ ایران و اعراب بود.
  • 5⃣ افتخار به ایران باستان ? ریشه درست و حسابی ندارد و بیشتر ساخته برخی از دشمنان اسلام از زمان قاجاریه است و از کینه ها نشات میگیرد.
  • 6⃣ توجه نمیکنند که در بسیاری از مسائل اشتراکات وجود دارد و نقد اسلام مساوی است با توهین به باستان! ولی کماکان و با آگاهی نسبت به این قضیه به توهین هایشان ادامه میدهند. این دلایل و البته دلیل اصلی که همان افزایش توهین به مقدسات توسط باستانگرایان بود، مرا از یک جوان فوق العاده متعصب نسبت به آن دوران، به ارتداد کامل از موضع ناسیونالیستی افراطی رساند.

یکی از حربه های اصلی

✅ اما یکی از حربه های اصلی که از قدیم الایام روی ملت ما اعمال کرده اند اینست که اگر بخشی از آن تاریخ را به عنوان هویتمان نادیده بگیریم، غرورمان چنین و چنان میشود و دچار افسردگی و انواع و اقسام بیماری های روحی، روانی و جسمی میشویم! ? این ادعا دروغی بیش نیست و منشا اصلی آن، تلقین دشمنان است تا بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. و جای تاسف است برای برخی از اساتید اسلامی، که کاملا ناخواسته در حال بازی در زمین دشمن هستند و از اوضاع میدانی خبر ندارند یا اگاه نسبت به تنوع دشمنان نیستند. به عقیده ی راقم این سطور؛ میتوان تاریخ را گزینشی و از دید تجربه نگریست و عبرت گرفت حال برای هر سرزمینی که باشد. در عین حال برهه ی دیگری از گذشته مانند دفاع مقدس به این سمت را برکشید.

چرا که این گریه و زاری ها برای باستان و جنگ اعراب و ساسانی، دکانی شده برای فریب مسلمانان و ضربه زدن به اسلام عزیز.
اکنون زمان بیداری و هوشیاریست مسلمان بزرگوار. ? هیچ نیازی به آن دوران باستان (که تبدیل به سلاحی علیه مقدساتمان شده) نداریم و هیچ اتفاقی در روحیات والایتان نخواهد افتاد.

کمترین خدمت یک مسلمان آگاه به دینش اینست که جهادگرانی را که در حالت مقابله با این بخش از دشمنان فرصت طلب و روباه صفت (این قسمت رو از خودم اضافه کردم: ? روباه‌صفت‌هایی مثل امید دانا و غیره) قرار میگیرند را افرادی اگاه به جنگیدن برای پیروزی بر محور شرارت بدانند و مقابلشان قرار نگیرند. آنها افرادی بصیر و حکیم اند. هر چند که راه خود را تحت هر شرایطی با قدرت خواهند رفت. {بازهم در این باره خواهم نوشت و نکاتی برای علاقه مندان عرض خواهم کرد}.

««« پایان »»»


ان‌شاءالله در نوشته بعدی از این انتشارات، مطلبی رو میزارم که گوشه ای از پشت پرده ی شاخه ای فعال از جریان باستانگرایی و ضد اسلامی رو نشان میده.

اگه خواستید میتانید به کانال تلگرام من هم سر بزنید. برای ارتباط با من هم میتانید از این ID تلگرامی استفاده کنید.

موفق باشید،

یا علی.