پارانوئید یا شکاکیت

این افراد به کسی اعتماد نمیکنند و نسبت به دیگران مشکوک هستند و فکر میکنند که همه قصد آسیب زدن ، خیانت و تهدید به اونارو دارند. یکسره دنبال این هستند که ذهن ناامن خودشونو با محدود کردن طرف مقابل امن کنند و درگیر شک‌ و تردید درباره وفاداری دوستان یا همسر هستند.

رابطه با همسر شکاک چگونه است؟

رابطه با همسر شکاک سه تا فاز داره
یکی آشنایی هست که طرف مقابل خیلی پیگیره ، خیلی در دسترس و سوال هایی که می‌شنوم اینکه مهمونی که میری کجاس؟ پسرم هست؟ دخترم هست؟ و حتی این سوال ها می‌تونه اوایل رابطه خیلی شیرین هم باشه.
فاز دوم:محدودیت ها میشن یعنی قوانین گذاشته میشه توی رابطه مثلا من رفیق جنس مخالف دارم یا با فامیل رفت آمد دارم و اینجاس که میگیم چون مثلا خاله شما پسر داره دیگه حق رفتن به خونه خالت نداری.یا چون رفیق شما پوشش مناسبی نداره باید قطع رابطه کنی.( حتی بعضی از این قوانین شاید درست باشه ولی احتمال اینکه فرهنگ ما نخوره یا موقعیت نباشه یا اصلا قانون من به قانون طرف مقابل نمیخوره) و در آخر چون من فکر میکنم اگر این محدودیت هارو قبول نکنم طرف مقابل میره و حتی احتمالشم هست که بره ... و اینجاس که بخاطر تموم نشدن رابطه میگیم باشه و قبول میکنیم.
فاز سوم: قوانین غیرمنطقی ، توی فاز سوم طرف مقابل می‌فهمه که من خیلی از قانون هایی که گذاشته بود بخاطر از دست ندادنش دروغ گفتم که قبول کردم و چون رابطه کات نشه ، نشون دادم که هرچی تو گفتی انجامش دادم درجایی که بر مخالف قوانین عمل کردم و از این به بعد پیگیری ها ، کنترل ها بیشتر بیشتر میشن و حتی ممکن با تحمل چند سال بعدش این رابطه بخاطر دروغ و مقصر شناختن منی که خواستم این رابطه رو نگه دارم کات بشه ، غم انگیز تر از اون اینکه تمامی مقصر ها من شناخته میشم چرا که فقط خواستم وانمود کنم قانون های شکاکیت تورو دارم انجام میدم چون تو مهمی و می‌خوام بمونی.
یه درمان یا یک جلوگیری بر این کار وجود داره:
اون جایی جلوی این قضیه رو بگیرید که این محدودیت های اولیه قابل اجرا نیستند. شجاعت و صداقت داشته باشید ، خیلی بهتره که رابطه بخاطر قبول نکردن استاندارد های غیرواقع بینانه تموم بشه تا اینک از زجر و یا دروغ و پنهان کاری تموم بشه.



https://instagram.com/bavar__roshan?igshid=NGVhN2U2NjQ0Yg==