روز خود را به روش برایان تریسی برنامه‌‎ریزی کنید!

برایان تریسی می‌گوید: همه افراد موفق از روی یک لیست کار می‌کنند و بنابراین او معتقد است باید آخرین کاری که در پایان روز انجام می‌دهید این باشد که برنامه فردا را آماده کنید.

برای نوشتن برنامه، لیستی از تمام کارهایی که فردا باید انجام دهید تهیه کنید و سپس شروع به اولویت‌بندی لیست کارهای خود کنید.

طبق قانون 80/20 اگر 10 کار در لیست کارهای خود دارید، ارزش 2 مورد از آنها از ارزش مجموع 8 مورد دیگر بیشتر است.

طبق قانون 80/20 اگر  10 کار در لیست کارهای خود دارید، ارزش 2 مورد از آنها از ارزش مجموع 8 مورد دیگر بیشتر است.
طبق قانون 80/20 اگر 10 کار در لیست کارهای خود دارید، ارزش 2 مورد از آنها از ارزش مجموع 8 مورد دیگر بیشتر است.


البته برایان تریسی توضیح می‌دهد که گاهی ممکن است این قانون 90/10 باشد. یعنی یکی از کارهای لیست ما ارزشی بیشتر از مجموع ارزش 9 مورد دیگر دارد.

چطور آن کار طلایی را پیدا کنیم؟

او توصیه می‌کند تصور کنید برای مدت یک ماه می‌خواهید از تکنولوژی به دور باشید و به مسافرت بروید، در چنین شرایطی کدام وظیفه است که بیشتر از همه نگران انجام آن هستید؟

این وظیفه همان کار با ارزش است که باید در لیست کارهای شما اولویت بالاتری بگیرد.

نوشتن لیست کارها افکار ما را شفاف می‌کند و یک مسیر پیشروی پیش روی ما قرار می‌دهد، من تقریبا هر زمان که کاری به ذهنم می‌رسد آن را به منوی برنامه‌ریزی بهتایم اضافه می‌کنم. به این ترتیب مطمئنم که آن کار را فراموش نمی‌کنم و بهتایم (بهتایم چیه؟) به موقع آن را به من یادآوری می‌کند و از طرفی هر روز صبح که سر کار می‌آیم و با کرختی اول صبح سیستم را روشن می‌‎کنم، با نگاهی به برنامه آن روزم مسیر روشنی را پیش روی خود می‌بینم و انگیزه روز کاری خود را پیدا می‌کنم.

ویدئوی برایان تریسی درباره این موضوع را ترجمه کردم، می‌تونید تماشا کنید:

https://www.aparat.com/v/UcQ1I