معرفی مجموعه 15 جلدی سرگذشت استعمار


وقتی کتاب تاریخ رو ورق میزنی، می فهمی یه جاهایی اش تلخ بوده ... بدم تلخ بوده! از قطعه قطعه شدن کشور خودمون گرفته تا قطعه قطعه شدن سرخپوست ها و سیاه پوست ها فقط برای امتحان شمشیر سربازا!

از کجای این گوشه تلخ تاریخ بگم!؟ از وضعیت بردن سیاه پوست ها به اروپا برای برده داری!؟ از اینکه سرخپوست ها از تازه واردها و اروپایی ها استقبال گرمی داشتن و هی چی می خواستن بهشون می دادن و بعد اونا، سرخپوست ها رو از سرزمین خودشون بیرون کردن!؟ از پتوهایی که به نشانه محبت سفیدها به سرخپوست ها داده میشد و بعد معلوم میشد با بیماری آبله برای قتل عام اونا فرستاده شده! از مهرهای داغی که روی تن برده های سیاه پوست می زدن؟!

باید بگم تاریخ واقعا تلخ بوده! خیلی تلخ تر از اونی که فکر می کنی!

شاید خیلی از ما خوندن تاریخ رو دوست نداشته باشیم خصوصا اینکه تو مدرسه از دادن امتحاناش خاطره خوشی نداریم :)) ولی من خودم به شخصه با اینکه خیلی از تاریخ خوشم نمیومد به معنای واقعی جذب خوندن این 15 کتاب شدم! کتابایی که درباره سرگذشت تاریک و تلخ استعمار قاره ها و کشورها توسط اروپایی ها نوشته شدن! و نثرش هم یه نثر ساده است و حالت داستان گونه ای داره و طوری هست که از خوندنش خیلی خسته نمیشی!

راستی اخیرا یه مسابقه به نام هیس طوری ایجاد شده که زمینه آشنایی من با این کتابا بود! اگه به خوندن این کتابا علاقه مند هستین می تونین با قیمت خیلی کم ( 80 هزارتومن) پی دی اف تمام این 15 کتاب رو از این جا بخونید یا هم اگه می خواین خودش رو سفارش بدین با حدود 100 هزارتومن تخفیف میتونین از هیس طوری سفارش بدین!

سعی می کنم در روزهای اینده تک تک کتابا رو جداگانه معرفی کنم و ازشون بریده بذارم!

لینک ثبت نام در هیس طوری: https://ketabno.com/register?inviteId=2hyNZz4Gue