مسیر خوشبختی: آنچه فلسفه چینی در مورد زندگی خوب به ما می آموزد 1. من کیستم و چگونه باید در دنیا عمل کنم؟ 1.1 مقدمه ای بر مفاهیم کنفوسیوس از خود

سلام اینجا میخوام متون تخصصی و ویدیوهایی که میبینم ترجمه اش براتون بزنم

مسیر خوشبختی: آنچه فلسفه چینی در مورد زندگی خوب به ما می آموزد

1. من کیستم و چگونه باید در دنیا عمل کنم؟

1.1 مقدمه ای بر مفاهیم کنفوسیوس از خود

مایکل پوت: سلام.

نام من مایکل پوت است.

و امروز بحث خود را در مورد فلسفه کلاسیک چین آغاز خواهیم کرد

از سنت های واقعاً بزرگ فلسفی در تاریخ جهان.

هدف ما در این جلسات، همراهی شما خواهد بود

از طریق فیلسوفان بزرگ در سنت.

و به ویژه برای بررسی این موضوع که چگونه، وقتی واقعاً این ایده ها را جدی می گیریم،

آنها برخی از اساسی ترین مفروضات ما را به چالش خواهند کشید.

و امروز از خود شروع می کنیم.

مفروضات ما در مورد خود چیست؟

در این مورد، کنفوسیوس در مورد خود چه خواهد گفت؟

و چگونه ما را به بازنگری اساسی در مفاهیم خود سوق می دهد،

فرضیات ما؟

و حتی مهمتر از آن، چگونه منجر خواهد شد

اگر متقاعد شویم، زندگی بسیار بسیار متفاوتی داشته باشیم؟

و من حدس می زنم، حداقل تا حدی، ممکن است متقاعد شویم.

حالا برای شروع این بحث، اجازه دهید شروع کنم

با برخی مفروضات مشخصه ای که تمایل داریم در مورد خود، کلمات،

عبارات، افکاری که ما تمایل داریم داشته باشیم.

بنابراین اجازه دهید من فقط چند مورد از آنها را بیان کنم.

خیلی وقت‌ها، مخصوصاً وقتی فکر می‌کنیم

در مورد اینکه چگونه انسان خوبی باشیم، چگونه یک زندگی کامل داشته باشیم،

از عباراتی مانند زیر استفاده خواهیم کرد.

خوب، کلید این است که به درون نگاه کنید.

به درون خود نگاه کنید و خود را پیدا کنید.

بنابراین اگر از خودم صحبت می کنم، اغلب می گویم:

فقط باید به درونم نگاه کنم، خودم را پیدا کنم، خود واقعی ام را پیدا کنم،

پیدا کن واقعا کی هستم

و اغلب، ما به این موضوع در قالب یک قوس زندگی فکر می کنیم.

بنابراین اغلب، ما به کودکان، به ویژه در سنین دبیرستان می گوییم:

رفتن به دانشگاه، به درون نگاه کنید.

خودت را پیدا کن

وقتی خودتان را پیدا کردید، پس یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید

و خودت را برای آنچه هستی در آغوش بگیر.

یاد بگیرید که خصوصیات عالی خود را دوست داشته باشید و همچنین خصوصیات بد خود را دوست داشته باشید،

چون فقط تو هستی

و شما باید خودتان را برای آنچه هستید دوست داشته باشید.

و سپس خواهیم گفت، اکنون اغلب به کالج می رویم،

هنگامی که با موفقیت این خود واقعی را که دوستش دارید و در آغوش می کشید، پیدا کردید،

سپس می خواهید شروع به فکر کردن چقدر منطقی کنید

زندگی خود را به روشی هدایت کنید که به این خود واقعی امکان می دهد تحقق یابد.

بنابراین چه گزینه های شغلی به بهترین وجه با شخصیت من سازگار است؟

و ما حتی شروع به دادن دانش آموزان خواهیم کرد-- در واقع،

حتی الان از دبیرستان شروع کردم--

تست های شخصیت، که به آنها کمک می کند تا بفهمند که چه کسی هستند،

چه مشاغلی با آنهایی که هستند مناسب است، چه مشاغلی با آنهایی که هستند مناسب نیست،

و بنابراین از چه مشاغلی باید اجتناب کنند.

و سپس آنها امیدوارند سال های دانشگاهی خود را بگذرانند

انتخاب رشته ای که متناسب با آن کسی باشد.

و این آنها را به سمت حرفه ای سوق می دهد که به بهترین وجه با خودشان همخوانی دارد،

خود واقعی آنها

و همین چیزها در مورد زندگی شخصی ما، درست است.

بنابراین با توجه به اینکه چه کسی هستید، می خواهید شریکی پیدا کنید که با شما مطابقت داشته باشد.

و در اینجا نیز تست های شخصیت و اکنون اپلیکیشن های دوستیابی

در واقع به شما کمک می کند تا با چه کسی هستید که بهترین تناسب را با آن ها داشته باشید.

اگر از نوع XYZ هستید، آیا بهترین تناسب را با نوع GHQ دارید؟

و شما را با اینکه چه کسی برای شما بهترین است مطابقت می دهد.

و پس از آن، ما دوست داریم فکر کنیم، تا زمانی که زندگی ام را با خودم وفادارم،

دوست داشتن خودم، تصمیم گیری منطقی بر اساس آنچه برای من بهترین است،

این خود واقعی، چگونه من بهترین تناسب را در جهان دارم،

ما زندگی شاد و رضایت بخشی خواهیم داشت.