مسیر خوشبختی: آنچه فلسفه چینی در مورد زندگی خوب به ما می آموزد. 1. من کیستم و چگونه باید در دنیا عمل کنم؟ / 1.1 مقدمه ای بر مفاهیم کنفوسیوس از خود

مایکل پوت: اکنون ما همچنین معتقدیم چیزهایی به نام عادت وجود دارد.

و عادت هایی که ما تمایل داریم به آنها به عنوان چیزهای سطحی فکر کنیم.

بنابراین، بر اساس شخصیتی که هستم، می‌خواهم عادت‌هایی را پیدا کنم که بهترین کار را با من دارند.

بنابراین برای مثال، من کسی هستم که عاشق خواندن کتاب هستم.

این بخشی از شخصیت من در این اصطلاح است.

اینها به عادت هایی منجر شد که شاید برخی از آنها چندان خوب نباشند.

من کتاب می خرم-- کتاب های زیادی، کتاب های زیادی.

و بنابراین یک راه معمولی که من ممکن است فکر کنم این است -

خوب، خود واقعی من این است که من عاشق خواندن هستم.

من عادت دارم خیلی کتاب بخرم.

باید یاد بگیرم که یا کتاب کمتری بخرم یا کیندل بخرم تا من

می توانم کتاب های الکترونیکی بیشتری دانلود کنم تا جنگل های زیادی را نکشم

و پر کردن تعداد زیادی قفسه کتاب در آپارتمانم.

پس من یک خود واقعی دارم.

من منطقی تصمیم می‌گیرم که آیا عادت‌های من که از آن خود واقعی بیرون می‌آیند خوب هستند یا نه.

و من به طور منطقی عادت هایم را تغییر می دهم تا دوباره خود واقعی ام

می تواند محقق شود اما نه به گونه ای که مضر باشد

به، در این مورد، جنگل های جهان، و غیره.

پس من یک خود واقعی دارم.

من با اراده آزادم تصمیم می‌گیرم چه چیزی برای آن بهتر است.

و عادت ها چیزهای سطحی هستند

فقط می‌خواهم مطمئن شوم عادت‌های خوبی هستند که به من اجازه می‌دهند با خودم صادق باشم

و مضر نیست

این کاملاً معمولی از طرز فکر ما است.

این روشی است که ما توصیه می کنیم.

مطمئناً وقتی با بچه ها صحبت می کنیم، همانطور که آنها بزرگ می شوند،

این عبارتی است که ما اغلب استفاده خواهیم کرد.

پس اگر اشتباه کنیم چه؟

اگر ما نه تنها اشتباه کنیم، چه می شود اگر این فرضیات

در مورد خود و نوع سبک زندگی آنها

منجر به اشتباه هستند؟

چه می شود اگر آنها حتی ما را به زندگی خود هدایت کنند

به روش هایی که پالایش، محدود، محدود کننده است، که مانع ما می شود

از زندگی کردن به پتانسیل هایمان،

در واقع، آنچه را که احتمالاً به عنوان یک انسان می‌توانیم باشیم، محدود کنیم

و توانایی ما در تعامل با اطرافیان را به طور چشمگیری محدود می کند.

این دقیقا همان چیزی است که کنفوسیوس، اولین فیلسوف اولیه ما

در سنت - در واقع، شخصیتی که واقعاً مجموعه بحث ها را باز می کند

که سنت فلسفی چینی را راه اندازی خواهد کرد

اگر تمام آنچه را که ذکر کردم می شنید می گفت.

او نه تنها می گفت که آنها اشتباه می کنند، بلکه خطرناک هستند.

آنچه در ادامه به آن خواهیم پرداخت، دیدگاه کنفوسیوس از خود است.

بسیار ضد شهودی

دیدگاه او از آنچه که ما باید با زندگی خود انجام دهیم،

چگونه باید در مورد چیزهایی مانند عادات تجدید نظر کنیم، در خود تجدید نظر کنیم،

در واقع در کل مسیر زندگی خود تجدید نظر کنید.

این ایده ها، همانطور که خواهیم دید، بسیار غیر شهودی خواهند بود،

بسیار چالش برانگیز

و آنچه در این مرحله از شما می خواهم این است که آنها را جدی بگیرید.

لازم نیست فوراً با آنها موافقت کنید.

شک دارم که فوراً با آنها موافق باشید، اما آنها را جدی بگیرید

به این معنا که: فرض کنید که شاید آنها درگیر چیزی هستند.

و اگر هستند، از طریق پیامدها کار کنید.

و سپس با هم، در مورد چه چیزی صحبت خواهیم کرد

این به معنای پیروی از نوع چشم انداز است

که کنفوسیوس رهبری می کند، بر خلاف آنهایی که ما بدیهی می دانیم.

عالی، از شما متشکرم.