کتاب من دینامیتم

من دینامیتم
من دینامیتم

من دینامیتم! یک بیوگرافی به زیبایی موسیقی

در کتاب من دینامیتم همه‌ی عناصر باید به آرامی به داخل کشیده شوند تا موضوع اصلی از میان آن‌ها بدرخشد. نثر سو پریدو با نهایت ظرافت از پس این کار برمی‌آید.


کتاب من دینامیتم اساساً به سه رشته‌ی اصلی تقسیم می‌شود که نویسنده اطمینان حاصل می‌کند در تمام طول این بیوگرافی در امتداد آن‌ها حرکت کند؛


گاه‌شمار زندگی نیچه که پر است از جزییات رنگارنگ

یک تاریخچه‌ی فکری از رشد فلسفی وی که پر است از جزییات کتابی

و زمینه‌های تاریخی مربوط به نیچه با هدف تنظیم آنچه قرار است شرح داده شود.

در کتاب من دینامیتم می‌توانیم رشد نیچه‌ را از دهه‌ی بیست زندگی او شاهد باشیم. درست مانند هر جوان دیگری، این بخش از کتاب از قسمت‌های دیگر خوش‌خوان‌تر و پرجنب‌وجوش‌تر است و ریتم تندتری دارد. صفحات ابتدایی مربوط‌اند به کتاب‌هایی که مطالعه کرده، چیزهایی که درباره‌ی آن‌ها اندیشیده، دوستی‌اش با وگنر و زندگی موسیقیایی او.


بعدتر در کتاب، نویسنده به سال‌های میانی عمر نیچه می‌پردازد؛ به دوران رشد فکری او. اینجاست که رفته‌رفته جزییات درباره‌ی زندگی خصوصی او افزایش پیدا می‌کند. در کتاب من دینامیتم هم درباره‌ی باورهای نیچه می‌خوانیم و هم درباره‌ی حواشی زندگی خصوصی او اما نه شبیه به آنچه در ستون‌های شایعات روزنامه‌ها یافت می‌شود. سو پریدو در این کتاب سعی کرده تمامی جوانب زندگی نیچه را به دوستداران او بنمایاند و نتیجه‌ی این تلاش موسیقی‌ای است از کلمات، درباره‌ی متفکری بزرگ که شاید تنها عاشق بوده و بس.


من دینامیتم یک بیوگرافی ‌است که خواندنش به اندازه‌ی اثری ادبی لذت‌بخش است و اگر اینطور است، شاید شخصیت شرور ما عملا در صفحه‌ی شطرنج در حال حرکت باشد.

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی عبارت زیر کلیک نمایید:

من دینامیتم