تجربه من از کار با کامپیوتر و یادگیری زبان برنامه نویسی

🤒👹کامپیوتر ها چقدر احمق هستند؟ و چطوری فکر میکنند؟

حتما الان فکر میکنید دارم چرت میگم؟ دیگه
حتما الان فکر میکنید دارم چرت میگم؟ دیگه


تجربه یادگیری cpp بلاخره بعد از مدت ها کتابی پیدا کردم که دارم باهاش میرم جلو و این کتاب programming princples and practice using c plus plus هست

زیاد به دوتا پاراگراف بعدی توجه نکنید👍 اگر چیزی از برنامه نویسی نمیدونید و فقط یه نگاه کنید نیازی نیست همشو بفهمید. اصل قضیه اون تیکه لیست کردن هست.

الان اخر چپتر دو هستم که رسیدم به تمرین هاش حقیقتا نهایت چیزی که توی فصل 2 گفت در مورد بحث link کردن و compile و اینا گفت و در نهایت هم گفت برو توی appendix ها و بخش c رو بخون که آموزش ساخت پروژه با برنامه Visual studio Code بود. و در نهایت هم یه برنامه که بنویسه hello world رو توضیح داد ... حالا drills اش خیلی خوب بود ، drills توی کتاب های برنامه نویسی تمرینی هست که خیلی بدیهی و ساده هست برای این که سعی کنید دست به کد بشید تا اون مهارت رو یاد بگیرید ولی حالا تمریناش چیاست؟

یه لیست بنویس که بیاد به یه کامپیوتر یا ادمی که یهویی اومده تو خونتون و اصلا نمیدونه دستشویی چیه بگو که چطوری بره به سمت دستشویی! این برای اینه که مثل یه کامپیوتر فکر کنی! حقیقتا کلی مرحله تو ذهنمه مثلا : (اینا رو ویدیو میگیرم و میزارم چنل و توضیحشون میدم.)


بریم لیست کنیم

1- سلام، کامپیوتر (یا هر کوفت و زهر مار دیگه😂).
2- دستشویی جایی برای #$+* هست (لعنتی من چطوری بهش بگم دستشویی چیه؟😐)
__
تو این مرحله فرض میکنم میدونه این *+$# چیه😂

3- از همینجا که ایستادی (با فرض این که ایستادن رو میدونه یعنی چی)
4- به سمت راست 90 درجه بچرخ (با فرض این که میدونه سمت راست و 90 درجه و اصلا چرخیدن چیه😐 چقده خنگه 😐😐)
5- بعد 10 قدم عادی به سمت جلو بردار و سپس بایست(با فرض این که بتونه تا 10 بشماره، قدم عادی رو بدونه و جهت جلو و اصلا رفتن براش تعریف شده باشه😤)
6- بعد 90 درجه به جهت چپ بچرخ و از پله ها بالا برو (حالا سختی کار اینه که باید بهش یاد بدی که چطوری از پله بالا میرن و اصلا پله چیه🤕)
7- هر چی پله هست رو برو بالا وقتی پله ها تموم شد.
8- 90 درجه به راست بچرخ و 20 قدم به جلو بردار و بایست و 90 درجه به راست بچرخ.
9- (با فرض این که این اسکل میدونه در چیه) در رو که دیدی دستگیره رو بگیر و به پایین فشار بده (حالا باید بدونه دستگیره چیه و چطوری بگیره چقدر فشار بده و اصلا پایین چیه😪🙄🤐😑)
10- در رو باز کن (میدونید میخوام چی بگم 😐دیگه) و در نهایت برو تو و دشوری کن.
11- (از اینجا باید بهش بگم چطوری دشوری کن که باید یه مراحل کثیفی رو بیان کنم که بنا به محض رضای خودم و شما ادامه نمیدم)

شاید در کل براتون عجیب باشه ولی واقعا کامپیوتر همینجوریه باید تک تک کارایی که میخواید رو بهش بگید و این خیلی سخته ... خوشبختانه الان اتفاقی افتاده که دیگه مجبور نیستید همه این چیزا رو بهش بگید ولی در همین حد احمق و پلشته! و شما با برنامه نویسی باهاش حرف میزنید.

این یکی از تمرین های کتاب بود من برم کدش رو بزنم💔😻


پ.ن : سی پلاس پلاس رو دوست دارم😊