دل نوشته های برنامه نویس خسته قسمت1:دعوای مار زرد رنگ و ربات سبز رنگ!


به نام خدا

خب همون طور که قولش رو دادم هرروز 3 تا پست قراره برای شما بذارم و خب یکی از پست هایی که میذارم قراره مجموعه دل نوشته باشه! و توی این مجموعه سعی میکنیم از مشکلات و راه حل های اون بگیم.

(یه نکته : بیشتر دل نوشته هایی که معمولا در ویرگول و سایر سایت ها گذاشته میشوند معمولا غر زدن هستش! ولی ما اینجا هم مشکل رو مطرح میکنیم هم سعی میکنیم حلش کنیم و در آخر اگه شما هم مشکلی داشتید بگید ! باتشکر)

داستان از جایی شروع شد که من میخواستم یه برنامه ای بسازم مثل همه برنامه نویس ها . منتهی وقتی یه برنامه رو بخوای برای دسکتاپ و کامپیوتر منتشر کنی پلتفرم خاصی پیدا نمیکنی! من خودم هرچقدر گشتم پلتفرم خاصی پیدا نکردم برای منتشر کردن برنامه برای کامپیوتر و PC

اینجا راه حلی که میمونه چیزی نیست جز اندروید و موبایل ! بله حداقلش اینه که میتونی برنامه که ساختی رو توی بازار و مایکت بذاری باز حداقل از هیچی بهتره

خب من برنامه نویس پایتونم برنامه هوش مصنوعی که ساختم رو چجوری وصلش کنم به یه زبان دیگه ؟ ( بک اند پایتون و فرانت اند ...؟)

مشکل همینه!

پایتون و اندروید اصلا میونه خوبی با هم ندارن! و خب درسته که کتابخانه های مختلف برای پایتون ساخته شدن ولی جز kivy هیچ کتابخانه ی دیگه ای نیست که تو ایران معروف باشه و آموزش داشته باشه

رفتم و آموزش kivy رو شروع کردم ولی مشکلی که من متوجه کار با kivy شدم اینه که به شدت پیچیده هست! یعنی شما بری جاوا رو یاد بگیری بیشتر به صرفه تره تا این که بخوای این کتابخانه رو یاد بگیری!

مشکلاتی که kivy داره:

1-سینتکس های به شدت پیچیده!

2-کاربرد کم ( اون کاری که من میخواستم باهاش کنم رو نداشت کلا میتونید یه سری پروژه از قبل تایین شده رو انجام بدید خودتون نمیتونید باهاش تنهایی کار کنید از شی گرایی عجیبی بهره میبره و داستان داری. میتونید باهاش ماشین حساب فقط درست کنید!)

3-رابط کاربری خوبی نداره! (یعنی چی؟ اگه قدیم بود مردم اصلا براشون ui و ux اهمیت نداشت برنامه کار میکرد معجزه بود ولی الان طراحی یه رابط کاربری خوب حرف اول رو میزنه! مینیمال و ساده و جوری که کاربر بتونه شخصی سازیش کنه)

4- گرفتن خروجی اندروید هم داستان داری

راه حل؟

راستش راه حل های زیادی داریم

شما میتونید اینجا کمی زرنگی کنید!

میتونید برنامه تون رو به صورت وب اپلیکشن کنید سپس با نرم افزار android2APK فایل وب رو به اندروید تبدیل کنید به همین راحتی!

چند تا فریم ورک هم معرفی میکنم:

1-cherryPy

برای نوشتن وب اپلیکیشن گزینه ی خوبی به حساب میاد از اونجا که کد نویسی باهاش راحته سینتکس پیچیده ای نداره و یادگیری راحتی داره

2-flask

این کتابخانه هم خوبه منتهی باید کمی در مبانی وب وارد باشید و خب کسی مثل من یا خیلی از شما ها که دارید این مطلب رو میخونید دنبال این هستید که کارتون راه بیفته ! و زیاد درگیر چیز های دیگه نشید ولی اگه به مباحث وب علاقه مند هستید کتابخانه عالی هست سخت هم نیست و حتی برای طراحی سایت هم راحتید!

3-pyqt

این هم گزینه خوبی هستش منتهی خروجی اندرویدش کمی پیچیده هست ولی خوبیش اینه که راحته

(پیشنهاد من pyqt هستش)

جمع بندی:

درسته برنامه نویسی پایتون واقعا کار سختی هست . منم موافقم که واقعا کسی که هدفش اندروید و موبایله اصلا نباید بره سمت پایتون . ولی به هرحال وقتی برنامه ای میسازید بهتره اون رو برای اندروید و حتی ios هم منتشر کنید چون که سود خوبی در اون ها وجود داره و خب قطعا کسی که بک اند کارش رو با پایتون نوشته میخواد فرانت اندش هم راحت با پایتون کانکت بشه و بتونه راحت برنامه خودش رو منتشر کنه.

خیلی ممنون که این نوشته من رو مشاهده کردید امیدوارم موفق و سلامت باشید(=

MKHS-Kasra (M.K.H.S/Kasra) · GitHub github

M.K.H.S/Kasra (@MKHS-Kasra) - Game Jolt game jolt