ساخت دشمن ساده در یونیتی بدون navmesh
برای شروع روی بازیکن خود در پنجره ی hierarchy کلیک می کنیم سپس در پنجره inspector در قسمت tag یک تگ جدید به اسم Player می سازیم و به بازیکن خود نسبت می دهیم.حال یک کد سی شارپ به اسم Enemy_AI درست می کنیم وبصورت زیر پیش می رویم.
ابتدا دو متغیر از نوع float می سازیم و به آن مقدار می دهیم
float f_RotSpeed = 3.0f ;
float f_MoveSpeed = 10f;
در اینجا یک transform به نام tr_Playerمی سازیم
Transform tr_Player;
حال برای اینکه دشمن بتواند transform بازیکن را بگیرد در ()void Startمی نویسیم
tr_Player = GameObject. FindGameObject withTag("Player").transform;
در ()void Update می نویسیم
transform. rotation = Quaternion. Slerp (transform. rotation
, Quaternion. LockRotation (try_Player. position - transform. position)
, f_RotSpeed * Time.deltaTime;
transform. position += transform. forward * f_MoveSpeed *Time.deltaTime;
حالا می توانید با کمی تغییرات در این کد کار کرد دلخواه خود را پیاده سازی کنید
می توانید کل این کد را از اینجا دانلود کنید.
مطلبی دیگر از این انتشارات
آموزش کامل Hoisting در جاوااسکریپت
مطلبی دیگر از این انتشارات
پروتکل MQTT چیست؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
یادگیری bash و ورود به اکو سیستم لینوکس، فصل اول