مجبور شدم در آخر برم سراغ kivy برای ساخت برنامه پایتون برای اندروید!

چند روز و هفته پیش ، پستی منتشر کردم که کتابخانه kivy رو در اون حسابی خراب کردم و گفتم که زیاد به درد نمیخوره ( و واقعا هم همین هست ) الان نیومدم حرفم رو پس بگیرم چون من اگه اشتباهی کنم راحت بهش اعتراف میکنم.

منتهی داستانی که من با کتابخانه pyqt داشتم پیچیدگی ده برابری اون نسبت به کیوی بود ! ببینید اینجا موضوع اصلی اینه که شما دستتون برای نوشتن برنامه با kivy به شدت باز تره و راحت تر میتونید برنامه نویسی کنید. البته بگم من توی مطلب قبلی هم اشاره کردم که کتابخانه pyqt هم پیچیدگی هایی داره!

موضوع مشکل بک اند هست که معمولا داستان ساز هست و خب من راه حلش رو پیدا کردم. من یه برنامه نویس هوش مصنوعی هستم برای ویندوز و دسکتاپ که کتابخانه tkinter هست راحت باهاش کارم رو میتونم راه بندازم منتهی اندروید هم مهمه ببینید ما نمیتونم سیستممون رو (کاری ندارم لپ تاپ باشه یا سیستم گیمنیگ) نمیتونید همه جا با خودتون ببرید گوشی معمولا دستمون هست.

پس بازار گوشی های هوشمند مهمه. برای همین من نیاز به یه فرانت اند راحت برای برنامه ام دارم که هم راحت ازش خروجی اندروید بگیرم اونم بدون نصب 1000 تا فایل sdk و ndk و ....

پس نمیتونم منکر این موضوع بشیم که چشم روی بهترین و ساده ترین کتابخانه پایتون برای اندروید ببندیم!

پس یعنی حرف هام نسنجیده و اشتباه بود؟

خیر! منتهی من درمورد خروجی اندروید pyqt شک داشتم و شکی که داشتم درست بود خروجی گرفتن از کتابخانه pyqt فقط تو سیستم عامل لینوکس ممکنه! و کلی کد و کار دارید براش.

خب پس چجوری کتابخانه kivy رو بدون دردسر یاد بگیریم؟؟؟

مشکل من همین بود ببینید من گفتم کتابخانه kivy پیچیده هست ولی نگفتم نرید سمتش! گفتم اگه حوصله و وقت ندارید بردید وب اپلیکیشن درست کنید و کتابخانه های flask و cherrypy رو معرفی کردم و حتی یه جورایی افرادی که نا امید و سرخورده شده بودن در ساخت اپلیکیشن رو جلوشون یه راه قرار دادم که سریع به نتیجه برسن چون هزینه و زمان طراحی وب اپلیکشن راحت تر از ساخت برنامه برای اندرویده حتی هزینه های نگه داری هاست و دامنه برای وب اپلیکیشن هم معمولا ارزون و کم هزینه و حتی رایگان هستش!!!!

ولی خب هرکس یه علاقه ای داره خود من زیاد علاقه به وب ندارم پس دوست دارم مینیمال برم جلو و یک دفعه 10 تا چیز رو باهم یاد نگیرم برای همین باز هم کتابخانه kivy بهترین کتابخانه میتونه باشه!

درسته ولی سختی رو چی؟

این یه جوایی جواب سوال بالایی هم میشه

شما باید یه معلم خوب بالاسرتون باشه و کمی هزینه پرداخت کنید سایت های هم رویش و فرادرس آموزش های روان و خوب میدن و سایت مکتب خونه هم هستش (= من خودم راستش از یه کتاب یاد گرفتم و برای همین پیچیده بود

خلاصه کل متن: کسی نمیگه ریاضی سخته سعی میکنه راحت ترین راه یادگیری رو انتخاب کنه تا به نتیجه برسه حالا سبک درس خوندن و معلم و نوع آموزش و ... یک برنامه نویس به چیزی که میخواد میتونه برسه و نباید به خاطر سختی جا بزنه! من خودم کتابخانه kivy رو دوست دارم با وجود این که نمیتونی حتی پولی ازش با تبلیغات و پرداخت درون برنامه ای براش بذاری! هدف رو تغییر نده رویا هات رو عوض نکن مسیر و نوع وسیله رو عوض کن!

و من توی متن قبلی هم بیشتر داشتم اخطار میدادم به افرادی که فکر میکنند برنامه نویسی پایتون برای اندروید خوبه (که این طور نیست)

یه موضوعی رو هم بگم خطاب به افرادی که الان گیج شدن و میگن خب من میخوام برم تو شاخه برنامه نویسی و به اندروید علاقه دارم کدوم رو برم؟ من تنها جوابی که دارم اینه که :

برو و اندروید استودیو رو یاد بگیر میتونی ازش حسابی پول دربیاری (((:

این مطلب درمورد این بود که دوستان راه چاره ای نیست بهترین کتابخانه اندروید برای پایتون kivy هست و تمام (= حالا سختیش رو باید سعی کنید کنترل کنید!