من برنامه نویس پایتون هستم و به دنیای برنامه نویسی علاقه ی بسیاری دارم.
اموزش پایتون (قسمت سوم)
سلام به همه ی دوستان
با قسمت سوم اموزش پایتون در کنار شما هستم.
جلسه ی قبل درمورد دستور input و متغیر ها صحبت کردیم.
توی این جلسه می خواهیم به یک مبحث ساده ولی با ارزش برنامه نویسی بپردازیم، تایپ ها !
تایپ چیست؟
تایپ به نوع یک مفدار گفته می شود. در واقع من تا الان از کلماتی همچون نوشته،عدد و ... استفاده می کردم.
ولی از این جلسه به بعد که قرار هست با تایپ ها آشنا بشویم، یکم تخصصی تر صحبت می کنم.
مثلا به نوشته ها (کلمه ی تخصصی خودم!) می گویند string با همان str
تایپ String :
استرینگ تایپ نوشته ها می باشد. تایپ استرینگ به صورت رشته حساب می شود. مثلا ما وقتی که پیام Hello World رو چاپ می کنیم درواقع داریم یک string رو چاپ می کنیم.
در زبان برنامه نویسی پایتون به استرینگ، str می گویند
تایپ integer:
اینتیجر تایپ اعداد می باشد که داخل ان فقط کاراکتر های عددی(عدد ها ) قرار می گیرند.
این نوع تایپ هیچ نیازی به کتیشن یا دابل کتیشن ندارند.
در ضمن اینتیجر در پایتون int است.
تایپ Float :
فلوت (فولوت نه !) برای اعداد اعشاری مورد استفاده قرار می گیرد. این تایپ مانند اینتیجر است است ولی فرق آن در اعشار بودنش است.
فلوت هیچ مخفف ندارد. دستورش همان خودش است.
تایپ ها خیلی بیشتر از ان هستند که من بتوانم ان ها را در یک جلسه بگویم ولی در جلسات اینده بقیه ی تایپ ها رو هم خواهم گفت.
شما می توانید با استفاده از مخفف نام تایپ در پایتون کار هایی را هم انجام بدهید.
مثلا به کد های زیر دقت کنید:
int("1")
این کد می اید و مقداری که ما به ان دادیم را به عدد تبدیل می کند.
str(1)
این کد بر عکس کد بالایی است. این کد 1 را تبدیل به "1" می کند.
فلوت هم همین طور اگر ما به ان یک عدد صحیح(اینتیجر) رو بدهیم مثل 1 ان به ما عدد 1.0 می دهد.
خوب برای این جلسه کفایت می کند. جلسه ی بعدی هم درمورد همین مبحث صحبت خواهم کرد.
اگر سولی دارید د قسمت نظرات به من بگویید تا من پاسخ گوی شما عزیزان باشم.
تا جلسه ی دیگر خدانگهدار
مطلبی دیگر از این انتشارات
همه چیز درباره رشته های دانشگاهی ریاضی ، تجربی ، انسانی
مطلبی دیگر از این انتشارات
چطور مهارتهای طراحی و توسعه رابط کاربری خود را ارتقا بدیم؟
مطلبی دیگر از این انتشارات
جادی زمانه ات را بشناس (: