روش خواندن کتاب های آموزشی به زبان انگلیسی

روش من برای خواندن کتاب هایی که به زبان انگلیسی هستند و جنبه آموزشی دارند (کتاب رمان و داستان نه) به این صورت هستش:

تجربه من از خواندن کتاب های زبان اصلی (از دوران لیسانس تا الان که چند سالی هست فوق لیسانس رو تموم کردم) نشون داده، نویسنده های کتاب های آموزشی سعی دارند مطالب مهم کتاب رو (که در اصل کتاب برای آموزش اون مطالب و نکات طراحی شده) در چارچوب و قالبی قرار بدن که از بقیه نکات و مطالب مجزا بشه.
نویسنده کتاب های آموزشی برای جامع بودن کتاب ممکنه درباره یک مطلب نیم صفحه ای، ۶ صفحه و حتی بیشتر توضیح داده باشه اما کسی که میخواد سریع تر مطالب مهم رو یاد بگیره و مطالبی که واقعا ضروری هستند رو یاد بگیره باید به نکات اصلی کتاب توجه کنه

برای مثال کتاب (Java , How to program (DEITEL اولین منبعی که برای شروع برنامه نویسی اندروید سراغش رفتم، کتابی که ۱۲۰۰ صفحه هستش اگه مطالب optional و خلاصه فصل ها رو هم ازش کم کنیم حداقل ۸۰۰-۹۰۰ صفحه باقی می مونه و این حجم از مطالب که قراره یادگیری هم حین خواندن انجام بشه وقت زیادی میبره به خصوص اگه شخص سطح زبانش بالا نباشه خواندن و یادگیری مطالب براش خیلی سخت و دلسرد کننده میشه.
برای خوندن این کتاب من کمی به فارسی درباره محیط IntelliJ IDEA (محیط برنامه نویسی جاوا) سرچ کردم که آشنایی کلی پیدا کنم و صفرکیلومتر نباشم بعد به تیترهای دو فصل اول نگاه اجمالی کردم و متوجه شدم مطالب مهم رو در قالب Figure هایی که در هر فصل نوشته بیان کرده مثلا 7.Figure. 2.1 , Figure. 2 و ...
و من فقط و فقط اون قسمت کدهای جاوا رو تو محیط IntelliJ کد میزدم



مثلا با نوشتن کد قسمت بالا متوجه شدم که اگر از دستور پرینت استفاده کنم کدها در یک خط نوشته میشوند و به خط بعد نمی رود

#سوالی که پیش میاد اینه که اگه متوجه نشیم که کدها چیکار کردن و چطور کار میکنند چه باید کنیم؟
در این صورت چند خط بالا یا پایین قسمتی که انجام داده رو بخونیم در همون قسمت ها نویسنده هدف و نحوه کار کردن کدها رو توضیح داده.

امیدورام این مطلب به دردتون بخوره اگه سوالی بود در خدمتم