دسته بندی

جدیدا یه چیزی که توی یه کتاب خونده بودم خیلی نظرمو جلب کرده...

اینکه ادما عاشق دسته بندین

حتی به نظر برخی فیلسوفا دلیلی خلق انسانا این بوده که میتونستن دسته بندی کنن و به درک زیادی از دنیای اطرافشون برسن.

مثلا کتابای کوتاه، اهنگای کلاسیک، فیلمای خوب، و مخالف همه اینا

و این خیلی جالبه. دلم میخواد بدونم چه دسته بندیایی وجود دارن برای ادما. من خودم ادما رو سه دسته میکنم:

ادمایی که زخمن( اشنایی باهاشون باعث میشه جای کاراشون بعدنا بسوزه.. تجربش رو داشتم با همچین ادمی...)

ادمایی که وسطن( بیشتر ادما همینن. یه جایی مهربونن و یه جایی نیستن. یه جایی خوبن و یه جایی نیستن. اونا طبق شرایط تصمیم میگیرن. اونا عادین.)

و ادمایی که مرهمن( میدونید، یه ادمی که برای کسی مرهمه ممکنه برای بقیه ادم عادی ای باشه. ولی ادمای کاملا مرهم برای همه مرهمن.)

شاید خیلی چرت و پرت به نظرتون برسه، و حق میدم بهتون

بذارید درباره دسته اول حرف بزنم. خیلی از این ادمای مزخرف اولش معلومه که مزخرفن. باعث میشه تو طرفشون نری. اما اون ترسو هاشون که در قالب یه دوست میان سمتت، واقعا وحشتناکن. یا حتی بهترین دوستت( نه زک عزیزم منظورم با تو یا کسی دیگه ای نیست، هیچ کس دیگه، فقط صرفا از ادمای دیگه شنیدم) میتونه یه جوری اذیتت کنه که خودتم نفهمی. در کل ادما وحشتناکن. قابل اعتماد نیستن و نباید به هر کسی هر چیزی رو بگید. اینو از من بشنوید، تا وقتی مطمئن نشدید از ادم جلو روتون اعتماد نکنید. با هر کسی دوست نشید... خیلیا لیاقت فرصت دوباره رو دارن( من خودم یه فرصت دوباره داشتم و هم من هم طرفی که منو بخشیده الان خیلی خوشحالیم که این فرصتو بهم داده:)) ولی خیلی ادما لیاقتشو ندارن. اینو به چشم دیدم( برای lonarkaid: فرد مذکور را شناختی عزیزم؟?) خلاصه که تا وقتی مطمئن نشدید یکی تو دسته اول نیست بهش نزدیک نشید و هر چیزی رو بهش نگید. با هر کسی که نمیشناسید دوست نشید. افرین

دسته دوم که خیلیا هستن. درواقع بیشتر ادما اینطورن. اونا عادین و این خیلی خوبه. میتونن اذیتت کنن، ولی حداقل حالت عادیشون این نیست. میتونن دوستای خوبی باشن و یا دشمنای بدی. اما حداقل هرگز تو لباس دوست نمیان.. و به نظرم این ته معرفته.

دسته سوم... مهربونن و یه جورایی فرشته های بدون بالن:) اونا .... فقط هستن دیگه. ادمی که برای کسی مرهمه میتونه برای دیگری تو دسته وسط باشه ها. ولی اون ادمی که توی دسته سوم جا میگیره، که الان احتمالا یه اسم تو ذهنتونه، شبیه گنجه:) مراقبش باشید....


+ و اینکه فکر نکنید برای کسی تو دسته سوم نیستید. یکی پیدا میشه بالاخره که شما رو همونجوری بخواد و جزوی از دسته سوم باشید. فکر کنم همه ادما برای یکی یا چند نفر تو دسته سومن...

در واقع ادمی که زخمه و با بودنش میسوزونتت، میتونه برای دیگری مرهم باشه. بستگی به شرایط داره

پس هر جور ادمی هستید احتمالا اخرش برای یکی مرهمید... اینو یادتون نره:)