چرا باید سیگار را ترک کنیم

اگر من را دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که بعضی عادت بد دارم ، که قصد ترک آنها را دارم . یکی از این عادات بد سیگار کشیدن است . من به انزجار رسیده ام و کشیدن سیگار دیگر برایم مقدور نیست. زیان های سیگار بر سلامتی من به مرور تاثیر گذاشته اند و آنها تبدیل به بیماریهای مزمن شده اند. اضافه وزن ( به علت کم تحرکی ) خس خس سینه ، سرفه ، خستگی ، تنگی نفس ، عدم توانایی در انجام ورزش و کارهای سنگین ، درد سینه و کتف و شانه ها و ... شاید به پزشک مراجعه کنم ، آنها اخبار بدتری نیز برای من داشته باشند.

این مشکلات چند سال پیش خیلی پررنگ نبودن . ترک سیگار برایم خیلی جدی نبود.


انگیزه های ترک سیگار
انگیزه های ترک سیگار


در این مطلب برخی انگیزه های ترک سیگار را به صورت خلاصه ذکر می کنم

انگیزه هایی برای ترک سیگار :


  • زندگی طولانی تر و افزایش کیفیت زندگی .
  • صرفه جوئی در هزینه های سیگار
  • توصیه جدی پزشکان به خاطر بیماری خاص یا احتمال بیمارهایی چون قلب و عروق ، ریه ، سرطان و ...
  • من می خواهم کنترل زندگی را پس بگیرم
  • بچه ای در راه است ، سیگار می تواند برای بچه دار شدن، پرورش آن مشکلات جدی ایجاد کند.
  • به خاطر خانواده و آشنایان
  • سخت بودن پیدا کردن جائی برای سیگار کشیدن ، جائی برای سیگار کشیدن پیدا نمی کنم.
  • برای آنکه هیچ کس یک سیگار را استخدام نمی کند و در محل کار خود آنها را نمی پذیرند.
  • برای آنکه خودم و محیطی که در آن هستم بوی بد نداشته باشد.


اگر می خواهید دلایل خود را مطرح کنید.