بعضی ها را حذف کن

اگر همین یک کار را یاد بگیرم ، زندگی ام عوض می شود. بعضی ها واقع روی مخ هستند. این افراد همیشه شما را به چالش می کشند، حال شما را می گیرند به هیچ چیز راضی نیستند، آقا یا خانم ناراضی هستند. باید تصمیم بگیرم حذفشان کنم، از زندگی خود اخراجشان کنم، خیال آنها و خودم را راحت کنم.

دوست خوب حالت را خوب می کند و دوست بد دیگه نباید حالت را بد کن
دوست خوب حالت را خوب می کند و دوست بد دیگه نباید حالت را بد کن



می دانید از نظر من ، وبلاگ مطالب آموزنده نیست ، بلکه وبلاگ یعنی یاداشت های روزانه ، یعنی احساسات که گاهی بالا است و گاهی هم پائین ، پائین . به همین خاطر این مطلب را نوشتم .


من امروز مثل خیلی از اوقات یک مشتری را گذاشتم توی دامنش ، هنگام خانه آمدن بهش زنگ زدم گفتم فلانی را معرفی کردم، گفت : تخفیف می خواهد. یعنی اصلا نگفت که یک معامله خوب را به سمتش هل دادم و این می تواند برای من خوب باشد، فقط همین را گفت ، این چه مشتری است ، تخفیف می خواهد.

این بار اولش نیست که این طوری توی ذوقم می زنه ، اما نمی دانم چرا کماکان ....



هنگامی که تصمیم می گیرید به یک دوستی بد پایان دهید ، تصمیم می گیرید عزت نفس و حتی سلامت خود را حفظ کنید . دوستی های سمی می توانند به شما استرس وارد کنند و شما را بیمار کنند. شما می توانید تصمیم بگیرید که با دوست خود صحبت کنید و او را از تصمیم خود مطلع کنید. همچنین می توانید فاصله خود را با آنها حفظ کنید و لزوماً احساسات خود را با آنها در میان نگذارید. اصلا نیازی به اعلام ندارد فقط فاصله بگیرید. در نهایت ، و به عنوان آخرین راه حل ، می توانید ارتباط خود را با دوست خود قطع کنید. خلاص شدن از شر یک دوست بد دشوار است ، اما ممکن است بدون آنها زندگی خود را بسیار بهتر کنید.

یعنی یک چیز مثل ضربان سنج به خودمان وصل کنیم ، هر کی را دیدیم ضربان قلب ما را خراب می کند و از کوک می انداز ، تحمل نکنیم . خدا حافظ دوست بد. به جاش دوستانی که حالمان را خوب می کنند و شادمان می کنند را اضافه کنیم، نشدم با خودتان حال کنید، مهم کیفیت است نه کمیت .


داریوش زمانی - شهریور 1400