در مشکلات سر خود را بالا بگیرید

خیلی خوب است که شنا کردن را به ما آموخته اند، اولین اصل آن است که سرتان را از آب بیرون نگه دارید، برای حل مشکلات می توانید از این اصل مهم بهره بگیرید، سرتان را بالا بگیرید . اگر سرتان را بالا نگیرید مشکلات شما را در خود غرق می کنند.

ما نباید با کوچکترین مشکل جا بزنیم ، باید بریم توی شکم مشکلات ، آنگاه خواهیم دید که حل آنها خیلی هم سخت نبوده است . مشکلات گاهی ما را می ترساند، اما وقتی از نزدیک بررسیش می کنیم ، می توانیم بگوئیم :"یک راه حل براش پیدا می کنم" .

فرار از مشکلات و حذف صورت مسئله بدترین اتفاقی است که می تواند برای ما بیفتد. فرار از مشکلات شخصیت ما را تحقیر می کند. شاید مهم تر از حل مشکلات ، تلاش برای حل مشکل است .

سرافرازی یک حس خوشایند است ، آن با مواجه با زندگی حاصل می شود. در مشکلات و در خوشی ها . در خوشی ها و موفقیت های باید ظرفیت داشته باشیم و خودمان را گم نکنیم . در حل مشکلات عزت نفس خود را حفظ کنیم .

آدم باید چشم هاش بخنده
آدم باید چشم هاش بخنده


مشکل من است، خودم حلش می کنم .

من اصلا مخالف کمک گرفتن نیستم، گاهی کمک گرفتن از یک متخصص می تواند بهترین راه حل باشد . حرف من این است که مشکل من است خودم حلش می کنم.

یک دوست داشتم، وقتی مشکلی پیش می آمد می گفتند : " اونش با من " . خدائیش یک دفعه هم نشد که حتی یک قدم برای حل مشکل من بردارد. من دیگر از کسی انتظار ندارم.

گاهی مشکل حل می شود، اما من می مانم و یک منت که یک روزی گریبانم را می گیرد. پس من خودم مشکلم را حل می کنم .

مشکلات غرقمان می کند

گاهی بی توجه به مشکلات بدترین کار است ، یک مشکل ساده تبدیل به یک مشکل حاد می شود . یک مشکل می شود ، دوتا ، می شود چندتا ، اون موقع است که مشکلات ما را غرق می کند. همیشه روی مخ هستند و ترس ایجاد می کند.

مشکلات را می شود به مسائل تبدیل کرد

کلمه مشکل بار منفی دارد، اما مسئله بار مثبت دارد. مسئله قابل حل است . می شود آنرا به مسائل کوچکتر تبدیل کرد و راه حل های کوچک ، می تواند یک مشکل بزرگ را حل کند.

همین الان یک فهرست از مشکلات درست می کنم و یکی یکی آنها را حل می کنم. من از پسش بر می آم .



من بیشترین لذت را از مسیر می برم ، مسیر حل مشکلات یا مسیر موفقیت .

لبخند بزنید و بگوئید همه چیز تحت کنترل است ( گفتن این عبارت عالی نتیجه می دهد )


استیون کاوی یکی از بهترین سخنران‌های انگیزشی است.

او می‌گوید: همه ما عادت های خوب و بد زیادی داریم. مثل عادت به چای خوردن، عادت به راه رفتن هنگام صحبت با تلفن و…

گاهی برای تغییر عادت‌های بدمان تلاش می‌کنیم و سعی در بهبود شخصیتمان داریم.

از طرفی این عادت‌ها هستند که سبک زندگی ما را می‌سازند و آنها تعیین می‌کنند که فرد موفقی می‌شویم یا نه.

استیون کاوی : درست مانند عضلات، که با ایجاد مقاومت (مانند تمرین با وزنه) آنها را تقویت می‌کنیم، شخصیتمان نیز با سختی‌ها و چالش‌های زندگی رشد می‌کند. اگر به دنبال تغییرات کوچک در زندگی خودتان هستید، روی نگرشتان کار کنید. اما اگر به دنبال تغییرات بزرگ و جدی هستید، روی پارادایم‌های خودتان (الگوهای داوری) کار کنید.


مطلب مرتبط :

https://www.dariushzamani.ir/blog/good-communication-can-help-solve-problems/



مرداد 1400 - داریوش زمانی