چالش کتابخوانی طاقچه : پیام کتاب خرده عادتها چیست؟

اسم طاقچه را دوست دارم ، نوع کارش هم جالب است . هر کسی و سایتی که بتواند فرهنگ کتاب خوانی را بین ما ترویج بدهد کار عالی انجام می دهد. کادر طاقچه به نظر بسیار فعال و موفق هستند. سراغ هر کتاب به بدردبخور که هستی سر از طاقچه در می آورد. و شرایط مناسب برای معرفی کتاب و نویسنده .

برای تمامی کسانی که کتابخوانی را ترویج می دهند ، آرزوی شادکامی و کامیابی دارم




جیمز کلیر james clear عادت را روال یا رفتاری تعریف می‌کند که «به طور منظم و در بسیاری موارد، خودکار انجام می‌شود.»


ایشان یک وب سایت شخصی دارند. ( من به همه دوستان ویرگولی توصیه می کنم همین امروز وب سایت شخصی خودتان را طراحی کنید، اگر نیاز به کمک هم داشتید روی من حساب کنید)

لینک وبلاگ شخصی کلییر : jamesclear.com

اصطلاح اتم هم که در عنوان کتاب برای توصیف عادت‌ها به کار رفته (عادتهای اتمی) برای ما دو ویژگی را تداعی می‌کند: یکی خُرد و کوچک بودن و دیگری اثرگذاری بزرگ (شبیه atomic bomb).


پیام کتاب هم همین است که از عادتهای خرد و کوچک و تأثیر آن‌ها در زندگی غافل نشوید و برای تغییر عادتهای خود، هر چقدر هم که ساده و کوچک به‌نظر می‌رسند، وقت بگذارید.


او در این‌جا به سراغ مفهوم معروف دره‌ی ناامیدی می‌رود و توضیح می‌دهد که اگر تلاش‌ها و عادت‌های کوچک در کوتاه‌مدت تأثیری نشان نمی‌دهند.

منبع : متمم


درباره جیمز کلیر

جیمز کلیر وبلاگ نویسی است که از سال ۲۰۱۲ در وبلاگ شخصیش در زمینه موفقیت و توسعه فردی مطالبی نوشته است. او با نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این کتاب مدت‌ها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و بیش از ۳ میلیون نسخه از این کتاب به صورت قانونی در سطح جهان به دست علاقه‌مندان به این حوزه رسیده است. نوشته‌های او عمدتا در قالب این موضوعات است:

- چگونه داشتن عادت‌ها خوب را آغاز کنیم؟

- چگونه انتخاب‌های خوبی داشته باشیم و از انتخاب‌های بد پرهیز کنیم؟

- چگونه دستاوردهای بیشتری را با صرف زمان کمتر داشته باشیم؟

- چگونه فرایندها و سیستم‌های بهتری بسازیم؟



این پویش را دوست دارم ، چون هدفمند است و معرفی کتاب و چی از این بهتر .