قدمهای انسان بودن را برمیدارم.
بازی یا بازینمایی، مساله این است
نمیدانم بواسطه سرعت صنایع مرتبط با کامپیوتر است یا تاثیر شبکههای اجتماعی که ما دیگر حوصله درک عمیق مفاهیم را نداشته و صرفا با خواندن تیتر یک مفهوم و چند تعریف جزئی، شروع به پیادهسازی آن مفهوم در محصولات خود میکنیم.
بازینمایی (Gamification) از مهمترین مفاهیم معرفی شده در صنایعیست که با کاربرها ارتباط دارند و پایه موفقیت بسیاری از محصولاتیست که حالا دیگر کمپانیهای بزرگ و چند محصولی شدهاند.
این مفهوم از جمله مواردیست که ما با سادهانگاری و بررسی سطحی آن، تصور کردیم که معجونیست ساده و جادویی که صرفا عبارتست از قراردادن امتیاز و نشان در یک محصول، کسبوکار و … که باعث میشود کاربران سحر شده و ناخواسته و بیاختیار غرق در محصول و کسبوکار ما شوند.
گرچه این روزها کارگاهها و مقالات فارسی زیادی در این خصوص وجود دارد که میتواند ما را در مسیر شناخت دقیق و کاربردی این مفهوم یاری کند، امروز میخواهیم مقالهای را معرفی کنیم که به اختصار ولی به دقت به بررسی قدمها، مفاهیم و مثالهای بازینمایی میپردازد.
مقاله امروز از آقای David Teodorescu، طراح ارشد محصول در شرکت Fitbit است که عمده فعالیتش در حوزه تولید گجتهای سلامتیست. David با بررسی دقیق عناصر پایهای یک ساختار بازینمایی شده و سپس با مثالهایی کاربردی از محصولات Fitbit سعی در انتقال دقیق و کاربردی مفاهیم Gamification دارد.
اگر به کاربرد بازینمایی در محصولات و کسبوکارها علاقمند هستید، مقاله امروز را از دست ندهید:
مطلبی دیگر از این انتشارات
تا ماتریکس و فراتر از آن
مطلبی دیگر از این انتشارات
دیزاینر خوب، دیزاینر بد
مطلبی دیگر از این انتشارات
۷ اصل اساسی برای طراحی دکمه