به چشمان خود اعتماد کنیم، مروری بر تناقض‌های تراز بصری

بعیده که اپلیکیشن یا وب‌سایتی طراحی کرده باشید و برایتان پیش نیامده باشد که چند آیکن کنار هم چیده و با وجود اینکه اندازه همه آن‌ها را عددی یکسان در نظر گرفته‌اید، آیکون‌ها از نظر بصری هم‌اندازه دیده نشوند.

مطلب امروز این موضوع را به چالش می‌کشد که آیا ملاک طراحی را ویژگی‌های محاسباتی شکل‌ها قرار دهیم و یا به چشمان خود اعتماد کنیم.

یکی از بارزترین مثال‌های این ناهماهنگی‌های بصری و محاسباتی، دکمه Play است. همین حالا می‌توانید امتحان کنید. یک آیکن مثلثی رو داخل یک شکل دایره‌ای قرارداده و مرکز آن‌ها رو بصورت محاسباتی روی هم منطبق کنید. آیکن نهایی اشتباه به نظر می‌رسد، درسته؟

این موضوع به قدری واضح به نظر می‌رسد که گاهی فراموش می‌کنیم درستی آن را در طراحی‌هایمان بررسی کنیم.

مطلب امروز، این تناقض را در قالب چند بخش (تراز بصری، رنگ، ابعاد، تایپوگرافی و …) مطرح می‌کند و برای هر بخش مثال بصری درستی ارائه می‌کند.

https://blog.marvelapp.com/optical-adjustment-logic-vs-designers/