درس‌هایی درباره «دکمه‌ها»، خالص‌ترین نماینده یک طراحی

شاید تا حالا از این دید که درباره‌ش خواهیم گفت به دکمه‌ها نگاه نکرده باشید.

دکمه‌ها دوست داشتنی هستند. دکمه‌ها باعث «اعمال تغییرات» می‌شوند، دکمه‌ها شما رو به «مرحله بعدی» می‌برن و باعث «انجام» کارها می‌شوند.

دکمه‌ها بهترین نماینده زبان یک طراحی (Design Language) هستند و المان‌هایی که در اون‌ها استفاده میشه، می‌تونه پایه بخش‌های پیچیده‌تر طراحی باشه.

دکمه‌ها از سه بخش مهم رنگ، تایپوگرافی و آیکنوگرافی تشکیل شدند. این سه بخش می‌تونن پایه زبان طراحی و راهنمای بصری (Style Guide) باشن. دکمه‌ها حتی بحث «فاصله‌ها» رو هم با موارد مثل Padding و Margin به چالش می‌کشند. بُعد طراحی رو با سایه زیرشون و حس طراحی رو با گوشه‌های گرد و یا تیز‌شون مشخص می‌کنند.

پس دکمه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک طراحی هستند.

در این مقاله با Nathan Curtis، بنیانگذار موسسه تجربه کاربری Eight Shapes همراه می‌شیم تا ۱۲ درسی رو که ایشون درباره «دکمه‌ها» در طراحی سیستم‌ها آموختن، بخونیم.

https://medium.com/eightshapes-llc/buttons-in-design-systems-eac3acf7e23