قدمهای انسان بودن را برمیدارم.
دیزاینهای غیرقابل یادگیری: راهنمای جامع آزار کاربران
سوال مهمی که امروز میخواهیم به آن پاسخ دهیم این است: چگونه میتوانیم کاری کنیم که کاربران هنگام استفاده از محصول ما کاملا اذیت شده و از ما و محصولمان متنفر باشند؟
گذشته از امکان استفاده از اسپری فلفل، شوکر و هرنوع وسیله تیز، هوشمندانهتر این است که به مغز کاربران نفوذ کرده و روی اعصاب آنها رژه برویم.
راههای زیادی برای این منظور وجود دارد که ما در اینجا یکی از پرکاربردترین آنها را به نام «دیزاینهای غیرقابل یادگیری» بررسی میکنیم.
عنوان «دیزاین غیرقابل یادگیری» را خانم کریستینا در مقاله امروز بکار برده و آن را چنین تعریف میکند: «دیزاین غیرقابل یادگیری، دیزاینیست که متفاوت از تمام عادتها و درک کاربر اتفاق میافتد.»
مثالهایی که برای درک بهتر مطلب به آن اشاره کرد این است که وقتی شما رو به پایین scroll میکنید، صفحه برعکس حرکت کند. یا وقتی روی یک عکسی در یک سرویس دوبار بزنید، به جای Like، شما را به بخش نظرات ببرد و …
حتما برای شما هم پیشآمده که یک اشتباه ثابت را در یک اپلیکیشن/وبسایت یا حتی محصولات فیزیکی، بارها و بارها تکرار کنید. یکی از بارزترین دلیلهای این نوع اشتباهات این است که دیزاینر محصول، درک و عادتهای کاربر را در نظر نگرفتهست.
امروز در یک مقاله بسیار جذاب با مثالهای کاربردی مختلف به بررسی دیزاینهای آزاردهنده میپردازیم تا با یادگیری آنها، بتوانیم محصولی بهتر برای کاربران دیزاین کنیم.
مقاله امروز را از دست ندهید:
مطلبی دیگر از این انتشارات
بررسی طیف رنگ در طراحی بصری
مطلبی دیگر از این انتشارات
مثل یک طراح مبارزه کنیم!
مطلبی دیگر از این انتشارات
متاورس: آنچه طراحان و نوآوران باید بدانند